Til jer der har prøvet ballonkatheter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Virkede ballonkatheter for dig

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.425 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

LR85

Jeg har nu fået afvide at de vil prøve a give mig ballonkatheter, hvis de ikke kan tage vandet.

De sagde det oftest virkede, men det var ikke sikkert.

Virkede det for dig, og hvordan føltes det og hvordan gik timerne efterfølgende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg følger lige med! Har lige været ved jordmor i dag og snakke evt i gang sættelse. Jeg må ik få stikpiller pga tidlige ks, så ska jeg sættes i gang, bliver det højest sandsynlig med ballonkateter! 

Hun fortalte at hun havde oplevet flere, hvor det havde virket så godt, at det bare var faldet ud af sig selv, så de ku tá vandet. Og at dem der havde følt at det gjorde ondt ved, der havde de taget lidt af vandet ud af ballonen igen, for det måtte ik gøre ondt. 

Blev da selv noget beroligt!! Vh stine

Anmeld

7. juni 2012

sabi1979

Hej jeg blev sat igang ved ballonkateter, jeg kan kun snak for mig selv, men jeg syntes det var ubehageligt, og jeg skulle ligge med det hele natten, men jeg udvidede mig nok til at de kunne tage vandet. Det gjorde ondt hele natten pga af veer  og det er ubehageligt at have veer med sådan en op. men som sagt jeg kan kun tale for mig selv, da der ikke er 2 kvinde kroppe der er ens Det kan sagtens være at andre har en mere positiv erfaring med det  Held og lykke

knus sabrina

Anmeld

7. juni 2012

KM78

Jeg fik ballonkateter til min første fødsel og havde den oppe i mig i 12 timer samtidigt med at jeg fk veer, og det gjorde nullernaller. Ubeskriveligt ondt. Men jeg har også lav smertetærskel.

Åbnede kun 4 cm, så jeg var godt sur.

Men det er jo forskelligt fra kvinde til kvinde.

Anmeld

7. juni 2012

LR85

StineW79 skriver:

Jeg følger lige med! Har lige været ved jordmor i dag og snakke evt i gang sættelse. Jeg må ik få stikpiller pga tidlige ks, så ska jeg sættes i gang, bliver det højest sandsynlig med ballonkateter! 

Hun fortalte at hun havde oplevet flere, hvor det havde virket så godt, at det bare var faldet ud af sig selv, så de ku tá vandet. Og at dem der havde følt at det gjorde ondt ved, der havde de taget lidt af vandet ud af ballonen igen, for det måtte ik gøre ondt. 

Blev da selv noget beroligt!! Vh stine

jeg er nemlig i samme situation som dig.

de vil tage vandet på søndag, hvor jeg er 41+4, og hvis de ikke kan, ville de lægge ballonkatheter, men er godt nok i tvivl om jeg selv har lyst til det...

hva skete der ellers til dit jordemoderbesøg? og hvornår skal du 'sættes igang'?

Anmeld

7. juni 2012

LR85

sabi1979 skriver:

Hej jeg blev sat igang ved ballonkateter, jeg kan kun snak for mig selv, men jeg syntes det var ubehageligt, og jeg skulle ligge med det hele natten, men jeg udvidede mig nok til at de kunne tage vandet. Det gjorde ondt hele natten pga af veer  og det er ubehageligt at have veer med sådan en op. men som sagt jeg kan kun tale for mig selv, da der ikke er 2 kvinde kroppe der er ens Det kan sagtens være at andre har en mere positiv erfaring med det  Held og lykke

knus sabrina

tak, jeg har nu heller ikke hørt så godt om det fra andre..

kunne godt forestille mig at det var mindre behageligt.

men tak for din historie

Anmeld

7. juni 2012

LR85

KM78 skriver:

Jeg fik ballonkateter til min første fødsel og havde den oppe i mig i 12 timer samtidigt med at jeg fk veer, og det gjorde nullernaller. Ubeskriveligt ondt. Men jeg har også lav smertetærskel.

Åbnede kun 4 cm, så jeg var godt sur.

Men det er jo forskelligt fra kvinde til kvinde.

Kunne også godt forestille mig a det ikke var særlig rart.

Har heller ikke særlig meget lyst til det...

Anmeld

7. juni 2012

LR85

ej hvor ryger den hurtigt ned.

Ikke flere der vil dele deres erfaringer?

Anmeld

7. juni 2012

LR85

7. juni 2012

JonTri

Jeg blev sat i gang med ballonkatheter og havde en positiv oplevelse.
Fik katheteret sat op kl 12. Det var lidt ubehageligt, men ok. Kl 13 begyndte en murren. Kl 19-2 havde jeg veer... Men jeg ku fint tale imellem dem. Kl 4 kom de igen og katheteret faldt ud og jeg var 4 cm åben ( der falder det automatisk ud) og min dreng er født 9.30.

De opsætter 2 balloner a 80ml stykket. Ligner to blommer. Den ene forhindrer at det falder ud og den anden udvider. Det føles underligt at rende rundt med en slange ned ad benet og det spænder, men det spænder jo også at føde et babyhoved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.