Hvor sent kan nf-scanningen ligge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

caronca

Hejsa

Kan se en del har skrevet, vil bare lige fortælle om min oplevelse med den lange ventetid.
Jeg var ved læge i  uge 9 og fik taget blodprøver til den test, så det var klar til nakkefoldscanningen.
Jeg hørte heller intet, og måtte i uge 11 ringe til min læge og rykke. De påstod det var sygehuset der var forsinket,de havde sendt det samme dag jeg var ved lægen i uge 9, og jeg måtte vente. Da der var gået yderligere en uge, ringede jeg selv til sygehuset og fik af vide, at de først dagen inden havde modtaget det hele fra læge. Dvs. min læge havde IKKE sendt det afsted som lovet og sagt i tlf. AArrghhh det gør mig sur, at de lyver mig direkte op i hovedet.
Det resulterede i at jeg først kom til NF scanning i uge 13+2 og viste sig, at jeg fik nogle ret dårlige tal (har lige skrevet et indlæg om det)... Nu skal jeg så gå og vente og vente på nogle forhåbentlig positive meldinger, og dagene er så lange. Havde lægen dog bare sendt det til tiden, havde jeg i dag haft svar og kunne være kommet videre. I dag er jeg i uge 13+6 og baby vokser og jeg kan ikke gøre en pind, andet end vente og tænke positive tanker...
Så lad være med at "tro" at andre gør det de skal, for det er IKKE altid tilfældet, desværre :-(
Pøj pøj med det hele!
Kh. Carona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Annette A

caronca skriver:

Hejsa

Kan se en del har skrevet, vil bare lige fortælle om min oplevelse med den lange ventetid.
Jeg var ved læge i  uge 9 og fik taget blodprøver til den test, så det var klar til nakkefoldscanningen.
Jeg hørte heller intet, og måtte i uge 11 ringe til min læge og rykke. De påstod det var sygehuset der var forsinket,de havde sendt det samme dag jeg var ved lægen i uge 9, og jeg måtte vente. Da der var gået yderligere en uge, ringede jeg selv til sygehuset og fik af vide, at de først dagen inden havde modtaget det hele fra læge. Dvs. min læge havde IKKE sendt det afsted som lovet og sagt i tlf. AArrghhh det gør mig sur, at de lyver mig direkte op i hovedet.
Det resulterede i at jeg først kom til NF scanning i uge 13+2 og viste sig, at jeg fik nogle ret dårlige tal (har lige skrevet et indlæg om det)... Nu skal jeg så gå og vente og vente på nogle forhåbentlig positive meldinger, og dagene er så lange. Havde lægen dog bare sendt det til tiden, havde jeg i dag haft svar og kunne være kommet videre. I dag er jeg i uge 13+6 og baby vokser og jeg kan ikke gøre en pind, andet end vente og tænke positive tanker...
Så lad være med at "tro" at andre gør det de skal, for det er IKKE altid tilfældet, desværre :-(
Pøj pøj med det hele!
Kh. Carona

Hej og er da ked af at høre din oplevelse. Tror du har helt ret i at man ska være opmærksom på at alting ikke bare går af sig selv.

Min læge skrev til mig igår at jeg skulle kontakte svangreambulatoriet hvilket jeg gjorde og hun sagde så i tlf at brevet da var på vej og jeg havde tid d. 18. Fik så brevet idag hvilket var lidt besynderligt at det lige kom dagen efter jeg havde ringet til dem.

Men har først tid når jeg er 13+4 hvilket jeg også synes er sent hvis nu noget var galt. Ikke desto mindre blødte jeg lidt tilmorges så tænker at tiden måske slet ikke bliver aktuel og det nok ender med abort desværre. Med det må tiden vise.

Tak for dit svar og håber det går godt for dig og din lille og ka godt forstå du er ked af det i forhold til at din scanning ikke er gået helt som håbet. Har ikke set og læst dit indlæg om det, men vil jeg da gøre og ja sender de bedste forhåbninger herfra.

Anmeld

9. juni 2012

pemiro

Kellie skriver:

Hej

Vil høre om I ved ved dette? Jeg er lige gået ind i 12. graviditetsuge idag og har endnu ikke modtaget brev om tid til nf-scanning. Var hos lægen for 16 dage siden, så vil da mene der har været tid nok.

Prøvede at få fat på lægen idag men det er oftest umuligt at komme igennem tlf til lægecenteret, så måtte opgive. Har nu skrevet til ham og kan forvente svar om 2 hverdage.

Men ja hvornår skal man senest regne med at skulle scannes?

Jeg mener det er 13+6 der er absolut sidste frist.
jeg var selv til nf da jeg var 12+0 og der var jeg blevet ringet op dagen før fra sygehuset, fordi det var ved at være for sent mht tid, så de kunne ikke nå at gøre det anderledes.

hv is jeg var dig ville jeg ringe til sygehuset og høre hvordan og hvorledes. Det kan måske være der er gået ged i dine papirer, som der gjorde i mine

Anmeld

9. juni 2012

Annette A

pemiro skriver:

Jeg mener det er 13+6 der er absolut sidste frist.
jeg var selv til nf da jeg var 12+0 og der var jeg blevet ringet op dagen før fra sygehuset, fordi det var ved at være for sent mht tid, så de kunne ikke nå at gøre det anderledes.

hv is jeg var dig ville jeg ringe til sygehuset og høre hvordan og hvorledes. Det kan måske være der er gået ged i dine papirer, som der gjorde i mine

Ja min læge opfordrede mig til at ringe til svangreambulatoriet hviklet jeg gjorde igår og har fået en tid når jeg er 13+4, så ja det er vist næsten sidste udkald.

Anmeld

9. juni 2012

pemiro

Kellie skriver:

Ja min læge opfordrede mig til at ringe til svangreambulatoriet hviklet jeg gjorde igår og har fået en tid når jeg er 13+4, så ja det er vist næsten sidste udkald.

Godt du har fået en tid
Held og lykke til scanningen

Anmeld

9. juni 2012

Annette A

pemiro skriver:

Godt du har fået en tid
Held og lykke til scanningen

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.