Hvor sent kan nf-scanningen ligge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Annette A

Hej

Vil høre om I ved ved dette? Jeg er lige gået ind i 12. graviditetsuge idag og har endnu ikke modtaget brev om tid til nf-scanning. Var hos lægen for 16 dage siden, så vil da mene der har været tid nok.

Prøvede at få fat på lægen idag men det er oftest umuligt at komme igennem tlf til lægecenteret, så måtte opgive. Har nu skrevet til ham og kan forvente svar om 2 hverdage.

Men ja hvornår skal man senest regne med at skulle scannes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Mette.

Kellie skriver:

Hej

Vil høre om I ved ved dette? Jeg er lige gået ind i 12. graviditetsuge idag og har endnu ikke modtaget brev om tid til nf-scanning. Var hos lægen for 16 dage siden, så vil da mene der har været tid nok.

Prøvede at få fat på lægen idag men det er oftest umuligt at komme igennem tlf til lægecenteret, så måtte opgive. Har nu skrevet til ham og kan forvente svar om 2 hverdage.

Jeg mener sidste frist for NF er i uge 13+6 så det er da lidt underligt du ikke har hørt fra dem endnu.

Håber du får fat i lægen snart. 

Anmeld

7. juni 2012

FrkZier

Kellie skriver:

Hej

jeg havde tid til nf da jeg var 13+5 pga. der var julelukket

Anmeld

7. juni 2012

MorDk

I  nogle kommuner skal man selv bestille tiden via nettet...

Det gjorde jeg og jeg skal føde på Rgshospitalet.

I stedet for at vente og blive mere nervøs så ring og få det afklaret så du kan få en tid (inden det er for sent)

Anmeld

7. juni 2012

Frejsmor

Kellie skriver:

Hej

Jeg mener grænsen hedder 13+6, men er ikke helt 100%, men under alle omstændigheder har du i hvert fald et par uger endnu inden det SKAL gøres..

Anmeld

7. juni 2012

Annette A

Mette. skriver:

Jeg mener sidste frist for NF er i uge 13+6 så det er da lidt underligt du ikke har hørt fra dem endnu.

Håber du får fat i lægen snart. 

Tak men så er da lidt tid endnu. Men ja tror også den er forsvundet i systemet.

Anmeld

7. juni 2012

Annette A

FrkZier skriver:

jeg havde tid til nf da jeg var 13+5 pga. der var julelukket

Ok, så skal det ikke være et bestemt tidspunkt nødvendigvis. Så må jeg bare afvente lægens svar.

Anmeld

7. juni 2012

Annette A

Frejsmor skriver:

Jeg mener grænsen hedder 13+6, men er ikke helt 100%, men under alle omstændigheder har du i hvert fald et par uger endnu inden det SKAL gøres..

Ja så kan det da nås endnu. Det giver da lidt tid at løbe på.

Anmeld

7. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Tjek evt. det hospitals hjemmeside du skal føde på om du selv skal bestille tid. Det skal man på Hvidovre.

Anmeld

7. juni 2012

Annette A

MoarHvidovre skriver:

Tjek evt. det hospitals hjemmeside du skal føde på om du selv skal bestille tid. Det skal man på Hvidovre.

Ja det har jeg godt hørt, men min læge sagde han indstillede det (i det her tilfælde Holbæk) og det har han også gjort i mine to forrige graviditeter. Men jeg har oplevet en gang før at de havde "glemt" det og så anden gang, hvor brevet kom i god tid.

Men har bare ikke tænkt på hvornår man senest skulle det for dengang de havde "glemt" det, nåede jeg at få en spontan abort og det var i slutningen af uge 11 og da jeg ringede til lægen pga blødningen var det ham,, der undrede sig over at brevet endnu ikke var kommet.

Så det har jo gjort mig opmærksom på det denne gang, men ja må bare afvente hans svar og at han rykker for det igen, men ellers ja så ville jeg nok også have ringet og hørt om jeg selv skulle bestille tiden. Det skal man jo som du skriver i nogle tilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.