"Smid sutten-råd"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Bellas Mor

HJÆLP!

Min skønne, skønne datter på 3 år, har smidt sutten i skraldespanden !! (på eget initiativ!) MEN, problemet er, når vi kommer til sengetid, så har hun glemt alt om den episode! Det er nu 3 dage siden, og hun ligger i sengen og skriger i 2-3 timer, inden hun falder hen. Vi fortæller historier, nusser, krammer, trøster, er forstående mm. i skrige-perioden. Men intet hjælper!

Har I nogle gode råd, til hvad der kan hjælpe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

dola

Bellas Mor skriver:

HJÆLP!

Min skønne, skønne datter på 3 år, har smidt sutten i skraldespanden !! (på eget initiativ!) MEN, problemet er, når vi kommer til sengetid, så har hun glemt alt om den episode! Det er nu 3 dage siden, og hun ligger i sengen og skriger i 2-3 timer, inden hun falder hen. Vi fortæller historier, nusser, krammer, trøster, er forstående mm. i skrige-perioden. Men intet hjælper!

Har I nogle gode råd, til hvad der kan hjælpe??

Tommelfinger...?

Anmeld

7. juni 2012

>>Carina<<

Jeg har desværre ik nogen erfaringer med gode råd. Har hørt det godt ka tage 1-2 uger at vænne af med sutten. Det troede jeg også vi skulle igennem da min søn på 2 1/2 selv ville af med den. D.11/4 sagde en mor i vuggestuen at hendes datter som min søn leger med, havde sendt hendes til julemanden i julen og hun havde fået en gave af mor og far. D.12/4 om morgenen snakkede Magnus om at veninden havde sendt sutten til julemanden. Jeg spurgte om han også ville det og det ville han gerne. Så vi puttede sutterne i en kuvert og skrev "til julemanden fra magnus" uden på og så smed han den i postkassen. (vores egen vel at mærke). Han fortalte stolt i vuggestuen at han havde sendt sutterne til julemanden og til middagsluren spurgte han efter den men så sagde pædagogen at den havde julemanfen jo fået. Og så sov han. Tænkte at det nok blev en hård og lang putning om aftenen men det var det slet ik. Han spurgte efter den men var helt ok med at julemanden jo havde fået dem. Han har siden den dag kun spurgt efter sutten måske 5 gange hvis han har været ked af det men så siger han selv "nå ja julemanden har fået dem". Der har slet intet været. Jeg er helt overrasket over hvor nemt det er gået. Han sendte sen trods alt et par uger før han blev 2 1/2 år. 

Måske vil det være nemmere for din datter hvis hun ved at sutten er et STED og ik bare smidt ud!?? 

Magnus har selv fundet på at han af og til finder på at bide i hans bamser og det tænker jeg måske er erstatning for sutten :-)

Anmeld

7. juni 2012

Bellas Mor

Problemet er at hun gerne vil ud og lede efter sutten, jeg tog den op af skraldespanden, da hun smed den ud (uden hun så det). Hun siger hun synes det er svært, at hun elsker sutten og savner den meget. Men hvis jeg overgiver mig nu - så tror jeg bare det er som at skyde sig selv i foden?

Anmeld

7. juni 2012

MorDk

dola skriver:

Tommelfinger...?

Virkelig dårlig vane at begynde med...

En tommelfinger kan du ikke bare fjerne/kassere... og mange børn har helt opsvulmede tommelfingre pga. de sutter så meget på dem!

Anmeld

7. juni 2012

Leneur

Muligvis starte med sutten igen og så få snakket om at hun jo får en stor ting for den.
Her satte jeg 1 måned af til det og snakkede meget om at sutterne skulle sendes til til julemanden, så han kunne give dem til babyerne og at han nok havde sat en stor gave nede i kælderen, måske en cykel. Min datter nævnte det mange gange selv i løbet af den måned og på selve dagen skrev vi et brev til julemanden, hun puttede sutterne på en snor og bar det selv op til postkassen og puttede dem i, så hun var med hele vejen igennem. Heldigvis var det rimeligt smertefrit om aftenen, kun en halv time længere at få hende til at sove. Ved ikke om det kan hjælpe men det var det jeg gjorde.

Anmeld

7. juni 2012

MorDk

Bellas Mor skriver:

Problemet er at hun gerne vil ud og lede efter sutten, jeg tog den op af skraldespanden, da hun smed den ud (uden hun så det). Hun siger hun synes det er svært, at hun elsker sutten og savner den meget. Men hvis jeg overgiver mig nu - så tror jeg bare det er som at skyde sig selv i foden?

Det er en svær situation. Har ikke selv prøvet at sidde i den da vores søn fravalgte sin sut da han var 10 mdr. uden problemer...

Men var jeg dig så ville jeg ikke give hende den tilbage i en alder af 3 år. For... hvornår skal du så tage kampen op.

Prøv at finde andre ting (som du gør... synger, hygger, snakker, nusser mm) Men ved det er en svær periode du er inde i lige nu og ikke mindst for din datter.

Håber alt går godt... og at hun kommer igennem det *S*

Anmeld

7. juni 2012

dola

MorDk skriver:

Virkelig dårlig vane at begynde med...

En tommelfinger kan du ikke bare fjerne/kassere... og mange børn har helt opsvulmede tommelfingre pga. de sutter så meget på dem!

Tja jeg brugte tommel indtil jeg var temmelig gammel, men så manglede jeg den heller aldrig + jeg besluttede selv hvornår jeg skulle stoppe.. Og stoppede helt af mig selv!!

Har en normaltommel i dag og har tænder som "perler på en snor"som tandlægen udtrykker det..

Måske var hun bare ikke helt så klar som hun troede, stik hende en sut eller en sutte klud som hun kan trøste sig med i stedet..

Anmeld

7. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Uh den er svær - nu hvor I har smidt den ud.

Vores datter gav sine sutter til nisserne i januar, hvor hun var 2 år og 10 mdr. Hun var selv med til, at samle dem sammen i en pose og kravlede op af trappen til loftet. Det blev dog for meget for hende og hun blev rigtig ked.

Bagefter kørte vi ud og købe det løbehjul hun havde ønsket sig. Vi havde op til snakket rigtig meget om, at når hun gav sutterne til nisserne ville hun få løbehjulet.

De efterfølgende dage havde hun lidt svært ved, at falde til ro om aften, men hun havde sin nusseklud og bamse til, at få tryghed fra i stedet for.

Jeg tror, at det er vigtigt, at forberede dem til det og ikke bare tage dem væk.

Har I smidt alle sutterne ud eller har I gemt nogen af dem. Måske I skulle give dem væk til f.eks. suttetræ eller noget - så har hun nemmere ved, at forstå, at hun ikke længere har dem.

Anmeld

7. juni 2012

oerslev

Julemand tricket er rigtig godt - og det virker.

Men det er jo ikke jule tid???

Jeg ved der i forskellige forlystelsesparker er et træ, man kan hænge dem på, måske det virker? ellers giv hende sutten igen, og gør det i december.

Hilsen en mor til 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.