Hvad taler I med jeres jordemor om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

lio

Mine besøg hos jm er fhv korte men vi snakker om de ting der rører sig, i starten var der ikke meget at sige men hun spørg spicifikt ind til div. ting omkring graviditet, fødsel og barsel om hvilke tanker jeg/vi har gjort os osv. Kun når der er noget "galt" kan det optage en del af besøget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

pemiro

Michalala skriver:

Ja, altså. I dag var jeg til 2. jordemor besøg og det forløb nogenlunde sådan her:

"Hvordan går det?"

"Fint"

"Har du noget du vil spørge om?"

"Næ... ikke rigtig"

Ja, altså, jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal spørge om m.m. Har I andre lange dybe samtaler med jeres jordemor eller bliver det også ofte kort?

Mine besøg har foregået ligesom dine.. Har været inde hos hende i maks ti femten minutter, og det er inkl hjertelyd osv.
Igår var min sidste gang hos hende og der varede det tyve min, for hun ville lige ønske held og lykke og skulle lige forklare hvornår jeg skal kontakte sygehus hvis fødslen ikke er gået igang osv.

Anmeld

7. juni 2012

Nadja+Baby+2012

Michalala skriver:

Ja, altså. I dag var jeg til 2. jordemor besøg og det forløb nogenlunde sådan her:

"Hvordan går det?"

"Fint"

"Næ... ikke rigtig"

Ja, altså, jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal spørge om m.m. Har I andre lange dybe samtaler med jeres jordemor eller bliver det også ofte kort?

Sådan er mine besøg os.. jeg har også været der 2 gange... Tror heller ikke det tager mere end 15 min.. Aner virkelig ikke hvad jeg skal spørge om..

Troede at der var en dagsorden eller hvad man kan sige, når man skulle derind.. Men det er sådan hip som hap synes jeg.. Og helt ærligt - så føler jeg ikke at jeg kan bruge det til noget som helst.. Hvis det ikke var for at tjekke om barnet har det godt, så tror jeg at jeg havde valgt det fra.. Synes det er lidt spild af tid..

Anmeld

7. juni 2012

LR85

Intet.

Det er hej og farvel, ind og ud. 

Anmeld

7. juni 2012

Michalala

Nadja+Baby+2012 skriver:

Sådan er mine besøg os.. jeg har også været der 2 gange... Tror heller ikke det tager mere end 15 min.. Aner virkelig ikke hvad jeg skal spørge om..

Troede at der var en dagsorden eller hvad man kan sige, når man skulle derind.. Men det er sådan hip som hap synes jeg.. Og helt ærligt - så føler jeg ikke at jeg kan bruge det til noget som helst.. Hvis det ikke var for at tjekke om barnet har det godt, så tror jeg at jeg havde valgt det fra.. Synes det er lidt spild af tid..

Ja, har det virkelig meget som dig. Har været der to gange nu. Og går derfra lidt skuffet hver gang, fordi jeg forventer at de på en eller anden måde har en dagsorden over hvad vi skal tale om.

Men min mand var også med i dag. Og han virkede meget tilfreds med "udbyttet". Måske vi kvinder bare har et behov for at blive lyttet til

Jeg syntes dog det er dejligt at høre hjertelyd - ikke så meget fordi jeg er i tvivl om at bebsen har det godt - men det er da sjovt at høre et lille menneske inde i en

Anmeld

7. juni 2012

MorDk

Jeg sys det er spild af tid og røv kedeligt at gå til jordmoder!

MEN det er jo meget godt de lige tjekker urin mm. og hvis man er heldig kan man jo få lov at høre hjertelyd! Min JM har sagt at hun vil prøve at lytte efter hjertelyd næste gang... men jeg kan høre den herhjemme også når jeg har lyst! Har en Angelsound. Brugr den KUN hvis der ikke har været så meget gang i Lillepigen... Men mærker hende bokse rundt hver dag... så det er ved at være mange uger siden sidst jeg lyttede til hende.

Anmeld

7. juni 2012

female

Mine jordemoderbesøg har taget mellem 5 og 10 min hver gang. 

Hun tjekker urin, måler blodtryk og mærker på baby. Har i dag været til min sidste, og samtidig min længste konsultation. Det tog 20 min, hvor vi ud over de sædvanlige ting talte igangsættelse.

Anmeld

7. juni 2012

Clisolka

Michalala skriver:

"Hvordan går det?"

"Fint"

"Næ... ikke rigtig"

Det samme jeg talte med min JM om... Der skete ikke så meget hvis ikke jeg havde spørgsmål. Hun tjekkede urin, tog mit blodtryk. Derefter lyttede hun til hjertelyd og mærkede mig på maven  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.