Hvad taler I med jeres jordemor om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Michalala

Ja, altså. I dag var jeg til 2. jordemor besøg og det forløb nogenlunde sådan her:

"Hvordan går det?"

"Fint"

"Har du noget du vil spørge om?"

"Næ... ikke rigtig"

Ja, altså, jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal spørge om m.m. Har I andre lange dybe samtaler med jeres jordemor eller bliver det også ofte kort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Michalala

PS. Det endte så alligevel med vi fik os en lille snak om kejsersnit, da jeg har foranliggende moderkage og virkelig gerne vil føde naturligt. Men... det virker bare ikke som om de rigtig har nogle "emner" de skal tale om.

Anmeld

7. juni 2012

Masig

Michalala skriver:

Ja, altså. I dag var jeg til 2. jordemor besøg og det forløb nogenlunde sådan her:

"Hvordan går det?"

"Fint"

"Næ... ikke rigtig"

Ja, altså, jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal spørge om m.m. Har I andre lange dybe samtaler med jeres jordemor eller bliver det også ofte kort?

Vi snakker om gener, kost, motion, hvad jeg må og ikke må, så bliver der mærket på maven og lyttet efter hjertelyd... Tror det tager ca. 30-45 min....

Anmeld

7. juni 2012

Michalala

Masig skriver:

Vi snakker om gener, kost, motion, hvad jeg må og ikke må, så bliver der mærket på maven og lyttet efter hjertelyd... Tror det tager ca. 30-45 min....

Wow... Der er vidst kun sat 20 minutter af til hver "patient" på Herlev hospital.

Anmeld

7. juni 2012

Masig

Michalala skriver:

Wow... Der er vidst kun sat 20 minutter af til hver "patient" på Herlev hospital.

Okay.. Tror vist der er sat en time af ca til vores... eller 45 min... Ved det faktisk ikke, men første gang tror jeg det tog en time og de andre to gange har det taget lige omkring 40 min vist...

Anmeld

7. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sådan syntes jeg også det var da jeg ventede thea og faktisk også denne gang! Man får lige tjekke urin og mærket på maven, hørt hjerte lyd og det er så det!

Nu ska jeg til mit 3 tjek i dag og her ska vi ha snakket fødsel/ evt ks, så denne gang har jeg masser af spørgsmål!! Vh stine

Anmeld

7. juni 2012

Michalala

StineW79 skriver:

Sådan syntes jeg også det var da jeg ventede thea og faktisk også denne gang! Man får lige tjekke urin og mærket på maven, hørt hjerte lyd og det er så det!

Nu ska jeg til mit 3 tjek i dag og her ska vi ha snakket fødsel/ evt ks, så denne gang har jeg masser af spørgsmål!! Vh stine

Hm.. Det er måske meget normalt så. Nu har jeg været til JM 2 gange og har nok haft en eller anden forestilling om at de skulle orientere om alt muligt og har god tid til at tale om både det ene og det andet - som lige kunne falde én på hjerte. Så har været lidt skuffet begge gange.

Men har også hørt hjertelyd begge gange. Og det er selvfølgelig en god oplevelse

Anmeld

7. juni 2012

morethanperfect

Michalala skriver:

"Hvordan går det?"

"Fint"

"Næ... ikke rigtig"

Sådan er det også når jeg er til Jm ..
Det tager maks en halv time  

Anmeld

7. juni 2012

Michalala

morethanperfect skriver:

Sådan er det også når jeg er til Jm ..
Det tager maks en halv time  

Godt jeg ikke er den eneste. Føler mig lidt dum, når jeg sidder der og hverken siger bu eller bæ

Anmeld

7. juni 2012

Darling<3

Michalala skriver:

Godt jeg ikke er den eneste. Føler mig lidt dum, når jeg sidder der og hverken siger bu eller bæ

Sådan var min JM også, så derfor har jeg skiftet - skal møde den nye imorgen Og med 25 dage tilbage har jeg en del på hjertet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.