mærkede i (og hvordan) da baby begyndte at trænge ned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.595 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Sofia24

Ja det er min 2. graviditet + fødsel, men i den første graviditet kom hovedet aldrig ned og "stå fast" inden jeg skulle presse aktivt under fødslen, så jeg er lidt blank på dette område

Jeg er 34+1 i dag og har de seneste dage mærket skærende "smerter" fra blæren - vil ikke kalde det smerter men det er da heller ikke rart...

Mistænkte først en UVI, men stix er neg og jeg har slet ikke andre symptomer på at det skulle være det...

Så tænkte om nogle af Jer havde mærket Jeres blære ala symptomer fra en UVI, som så viste sig at være babys hoved der er på vej ned?

Jeg ved godt at jeg er lidt tidligt på den, da man siger at hos flergangs-fødende kommer hovedet først ned lidt sent...

Håber på nogle gode erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

pemiro

Sofia24 skriver:

Ja det er min 2. graviditet + fødsel, men i den første graviditet kom hovedet aldrig ned og "stå fast" inden jeg skulle presse aktivt under fødslen, så jeg er lidt blank på dette område

Jeg er 34+1 i dag og har de seneste dage mærket skærende "smerter" fra blæren - vil ikke kalde det smerter men det er da heller ikke rart...

Mistænkte først en UVI, men stix er neg og jeg har slet ikke andre symptomer på at det skulle være det...

Så tænkte om nogle af Jer havde mærket Jeres blære ala symptomer fra en UVI, som så viste sig at være babys hoved der er på vej ned?

Jeg ved godt at jeg er lidt tidligt på den, da man siger at hos flergangs-fødende kommer hovedet først ned lidt sent...

Håber på nogle gode erfaringer

Jeg fik indtrykket af, ved at google osv, at det skulle gøre ondt i bækkenet når baby begyndte at stå fast og trænge ned..
Men jeg har slet ikke mærket det overhovedet, og han har nu stået fast en måned...
Men synes jeg har hørt nogle sige at det der med det stikker sådan, kan være tegn på det, men hæng mig ikke op

Anmeld

6. juni 2012

Sofia24

pemiro skriver:

Jeg fik indtrykket af, ved at google osv, at det skulle gøre ondt i bækkenet når baby begyndte at stå fast og trænge ned..
Men jeg har slet ikke mærket det overhovedet, og han har nu stået fast en måned...
Men synes jeg har hørt nogle sige at det der med det stikker sådan, kan være tegn på det, men hæng mig ikke op

Tak for dit svar!

Troede også man kunne mærke det - især hos dem hvor barnet står fast længe Men åbenbart ikke hos dig!

Jeg må vente og se hvad jordmoder siger næste gang - hvis hun så siger at hun står fast må det jo være det jeg kan mærke

Anmeld

6. juni 2012

pemiro

Sofia24 skriver:

Tak for dit svar!

Troede også man kunne mærke det - især hos dem hvor barnet står fast længe Men åbenbart ikke hos dig!

Jeg må vente og se hvad jordmoder siger næste gang - hvis hun så siger at hun står fast må det jo være det jeg kan mærke

Jeg kiggede også mærkeligt på jm da hun sagde det, for jeg gik jo og ventede på at det skulle føles som om bækkenet blev hevet fra hinanden...
Det eneste der gør nas nu er de kraftige plukkeveer, men har termin idag, så det er jo ganske normalt at der bliver varmet op
Men ja, kan stadig ikke mærke ham dernede, og han står endda dybt, for jm kan omtrent ikke få fat i hans hoved uden vi laver en masse sjove tricks imens hun presser nedad
Så det behøver skam ikke gøre ondt

Anmeld

6. juni 2012

Sofia24

pemiro skriver:

Jeg kiggede også mærkeligt på jm da hun sagde det, for jeg gik jo og ventede på at det skulle føles som om bækkenet blev hevet fra hinanden...
Det eneste der gør nas nu er de kraftige plukkeveer, men har termin idag, så det er jo ganske normalt at der bliver varmet op
Men ja, kan stadig ikke mærke ham dernede, og han står endda dybt, for jm kan omtrent ikke få fat i hans hoved uden vi laver en masse sjove tricks imens hun presser nedad
Så det behøver skam ikke gøre ondt

uhh hvor spændende, så kan det jo ske når som helst

Kunne bare se din status der sagde 38+5... Ihh hvor spændende!

Anmeld

6. juni 2012

lio

Jeg kan tydeligt mærke "noget" der rykker/bevæger/presser på nede i mit bækken...

Anmeld

6. juni 2012

pemiro

Sofia24 skriver:

uhh hvor spændende, så kan det jo ske når som helst

Kunne bare se din status der sagde 38+5... Ihh hvor spændende!

Hehe ups. Det med at opdaterer sker vidst ikke så tit her
Ja de er spændende.. Han må dog godt blive inde til imorgen efter to, da jeg lige har en eksamen
Men glæææder mig til at prøve at føde og glæder mig endnu mere til at se ham

Anmeld

6. juni 2012

Sofia24

Laijona Äiti skriver:

Jeg kan tydeligt mærke "noget" der rykker/bevæger/presser på nede i mit bækken...

...men ikke sådan desideret på blæren? Sådan ala blærebetændelses-agtigt?

Anmeld

6. juni 2012

Sofia24

pemiro skriver:

Hehe ups. Det med at opdaterer sker vidst ikke så tit her
Ja de er spændende.. Han må dog godt blive inde til imorgen efter to, da jeg lige har en eksamen
Men glæææder mig til at prøve at føde og glæder mig endnu mere til at se ham

Kan godt forstå du glæder dig - at føde min søn var det største, så jeg "glæder" mig til at opleve det igen

Jamen så håber vi at Oliver bliver derinde til imorgen efter din eksamen - held og lykke med den

Anmeld

6. juni 2012

LR85

min dreng er absolut ikke fast i bækkenet. Ma kan sagtens skubbe lidt på hovedet.

Og jeg er de sidste dage begyndt a mærke en slags jag og niven nede ved blæren/bækkenet.

skal til jordemoder i morgen, så må vi se om det har haft effekt på modning a livmoderhalsen.

er 40+5 og vil bare gerne snart se baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.