Hvor lidt eller hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2009

Sweet1978

WiitrioeN skriver:

Hvor meget hjælper jeres mænd til i hjemmet + med børnene?

Herhjemme er det meget ligeligt fordelt, når han altså er hjemme - han arbejder meget som selvstædig, på trods af at han ikke er far til nogen af børnene. Han er flink til at underholde børnene når jeg f.eks. laver mad, dække bord sammen med børnene, rydde op efter sig selv mm. Jeg er meget glad for min kæreste og ville ikke bytte ham for noget i verden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

fam.4xc

ville egenlig skrive 50/50, men da jeg kun arbejder 30 timer om ugen og Claes vel 50 ogjeg så har 1-2 fridage og en kort dag er det mig der står for det meste af rengøringen og tøjvasken... men dertil ik sagt han ik kan finde ud af det selv :-)
I weekenden har jeg været på vagt som jeg er hver 3 weekend og der er han så alene med pigerne og har da fået skuret badeværelse ned ;-)

Vi laver gerne mad sammen og vasker op sammen, eller en af os laver maden mens den anden hygger med pigerne og så vasker jeg måske op mens han bader pigerne ;-)

Anmeld

27. april 2009

Balderson

Min mand hjælper ikke, men deltager aktiv i vores lille familie..

For at få hjulet til at køre rundt, må alle mand hjælpes ad og det er sådan vi har valgt at bygge vores forhold og vores hjem op..

Alle er vigtige og ingen kan undværes..

Når det så er sagt er der bestemt noget ting jeg elsker at gøre, såsom at vaske tøj og at gøre rent, så det gør jeg og min mand elsker at stå i køkkenet og lave mad, så det gør han ;0) resten som at støvsuge og handle ind hjælpes vi så ad med.. Nogle dage gør jeg det, andre gang er det ham...

Med hensyn til vores søn så er vi begge af den opfattelse at vi begge har besluttet at få ham, så skal ingen føle sig som enlig forældre..

Jeg går hjemme på barsel, og klare selvfølgelig alt hvad der skal gøres i løbet af dagen, men når min mand kommer hjem fra arbejde, så tager han lige så meget over og skifter gerne den lorte ble eller giver mad..

Faktisk har min mand selv besluttet at han gerne vil give ham den sidste flaske inden sengetid og så ligge ham i seng, for på den måde at få en fast ting som kun de 2 har sammen og hvor de så også rigtig hygger sig sammen..

Og jeg kan se på min søn, at det er noget han nyder, at farmand gør..

Hvis jeg så engang imellem får lyst, så er det også ok, men ellers så er det noget de har sammen....

Jeg sætter virkelig pris på min mand og kan både se og får skam også at vide af andre at jeg har en meget aktiv mand og far til mit barn...

Så jeg skal bestemt ikke klage...

Anmeld

27. april 2009

Lise

Tror han laver mere i hjemmet end jeg gør, da jeg har en længere arbejdsdag + et studie.

Anmeld

27. april 2009

..

Sjovt at der er så mange her i 2009 der skriver at manden hjælper med det ene eller det andet.. Er det virkeligt stadig kvinderne der står forhusholdningen med "hjælp" fra mændene?

Hos os er vi helt lige, har begge fuldtidsjob så vi skiftes til at lave tingene.. Vi har jo lige lange arbejdsdage så der er da absolut ingen grund til at jeg skal have ansvaret for tingene herhjemme - det er da fælles.. Alt med husholdning, vores datter og 2 hunde er vi fælles os. Der er selvfølgeligt ting der falder ham nemmere så som at hugge brænde som han gør såvel som jeg oftest strigler hundene..

Anmeld

27. april 2009

Pia

Her hjemme er det mest mig der står for husholdning .
Men jeg nyder også og gå og gøre rent, handle ind og vakse tøj.
Vi hjælpes af med Lærke.. Men ville da lyve hvis jeg sagde at vi delte 50/50.
Jeg er den der typiske husmoder der står med det meste..
Til gengæld står manden for alt hvad der hedder håndværk og have arbejde..
Jeg kan da godt have dage hvor jeg bander ham langt væk og tænker at det er da ufatteligt som lidt han hjælper til i hjemmet.
Men som regel får jeg det lige vendt i mit hoved og får sagt til mig selv,at det har jeg sjo selv valgt..
Hvis jeg virklig ønskede at han skulle hjælpe mere med i det huslige, så skulle jeg som bare sige det til ham og så ville han uden tvivl deltage mere i det.
Men vores hverdag fungere og det er det vigtigste..

Kh Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.