plukveer tidligt i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.701 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

VNB

Er der nogen af jer der har oplevet det? 

jeg har nu i den sidste lille uges tid ca, oplevet plukveer  (jeg er i uge 11)

eller - jeg er ihvertfald ret sikker på at det er plukveer... de mærkes ligesom dem jeg havde da jeg ventede Viktor - maven bliver spændt og hård, især efter sex og når jeg har dyrket motion.

Men da jeg var gravid med ham mærkede jeg først så småt noget til dem efter uge 17.

det er måske meget normalt at mærke dem tidligere anden gang???

Håber nogen kan svare mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har i hvert fald mærket dem meget tidliger denne gang, end sidst! I min første graviditet mærkede jeg ik rigtig noget til plukveer, denne gang har jeg haft dem siden uge 15 ca. Vh stine

Anmeld

6. juni 2012

Bak

VNB skriver:

eller - jeg er ihvertfald ret sikker på at det er plukveer... de mærkes ligesom dem jeg havde da jeg ventede Viktor - maven bliver spændt og hård, især efter sex og når jeg har dyrket motion.

Men da jeg var gravid med ham mærkede jeg først så småt noget til dem efter uge 17.

Jeg har faktisk også mærket plukveer tidligt. Jeg er førstegangsgravid, men mærkede dem også omkring 10.-12. uge. Bare det ikke gør ondt, tror jeg ikke, det gør noget

Anmeld

6. juni 2012

otlitrom

Det lyder bekendt

Jeg har haft dem lige så tidligt denne gang, som du nævner. Jeg har snakket med min læge om det, som selvfølgelig ikke synes godt om det, men nævnte, at plukveer ofte føles stærkere når man er andengangsgravid (eller mere), og at de ikke er farlige, uden de bliver regelmæssige etc... De gængse råd

Jeg får dem HURTIGT denne gang, og jeg føler mig ret hæmmet af det allerede, og er kun i uge 25.. Men jeg prøver at holde mig igang alligevel, så godt som min bækkenløsning tillader, for ellers bliver det en laaaaaang graviditet!!

Anmeld

6. juni 2012

VNB

StineW79 skriver:

Jeg har i hvert fald mærket dem meget tidliger denne gang, end sidst! I min første graviditet mærkede jeg ik rigtig noget til plukveer, denne gang har jeg haft dem siden uge 15 ca. Vh stine

okay - så må jeg jo gå ud fra at det er normalt... synes bare det er vildt tidlig 

Mange tak for dit svar 

Anmeld

6. juni 2012

VNB

anbo skriver:

Jeg har faktisk også mærket plukveer tidligt. Jeg er førstegangsgravid, men mærkede dem også omkring 10.-12. uge. Bare det ikke gør ondt, tror jeg ikke, det gør noget

ej ja det var også tidligt som første gangs. 

men det er godt at høre at andre også har prøvet det så blir jeg da lidt  rolig! 

De gør ikke ondt som sådan.. nogle gange kommer der ligament smerter oveni, og så synes jeg godt nok at det spænder godt til  

men det går jo over igen efter ca 1-2 min. 

tak for svar 

Anmeld

6. juni 2012

Hyacinth

VNB skriver:

Jeg havde dem i uge 14/15 ca. og det syntes jeg også var tidligt. Jeg fik taget en urinatix, som var negativ for blærebetændelse, men fik for en sikkerheds skyld, sendt en urinprøve til dyrkning og der var betændelse i.

Så hvis jeg var dig, ville jeg få det tjekket just in case man kan jo ikke mærke bl.betændelse(siges der), når man er gravid

Anmeld

6. juni 2012

VNB

Det lyder bekendt

Jeg har haft dem lige så tidligt denne gang, som du nævner. Jeg har snakket med min læge om det, som selvfølgelig ikke synes godt om det, men nævnte, at plukveer ofte føles stærkere når man er andengangsgravid (eller mere), og at de ikke er farlige, uden de bliver regelmæssige etc... De gængse råd

Jeg får dem HURTIGT denne gang, og jeg føler mig ret hæmmet af det allerede, og er kun i uge 25.. Men jeg prøver at holde mig igang alligevel, så godt som min bækkenløsning tillader, for ellers bliver det en laaaaaang graviditet!!

ej hvor er det da også uheldigt med bækkenløsning oveni!  

det håber jeg godt nok at jeg slipper udenom 

men plukveerne er jeg åbenbart ikke skånet for... 

første gang jeg mærkede dem blev jeg helt forskrækket! Jeg kiggede på Mogens og sagde: "jeg har sku lige haft en plukvé!" og så sådan nok ca sådan her ud 

men jeg slog det væk igen, for tænkte jo at det var aaaalt for tidligt.. men samme aften kom der flere. ikke regelmæssigt, og kun ca 3 i løbet af hele aftenen... 

Men det er rart at vide at det er "helt normalt" (eller hvad man nu skal sige ) og alting er jo nærmest bare dobbeltop her anden gang.. kvalmen, ligament smerterne, mavens fart, trætheden og så åbenbart også plukveerne 

tror du jeg skal nævne det for lægen eller jordemoderen? 

og tak for dit svar  Det er ikke så tit vi får skrevet - men jeg følger skam troligt med i dine dejlige billeder osv. på facebook! = stalker 

Anmeld

6. juni 2012

VNB

Hyacinth skriver:

Jeg havde dem i uge 14/15 ca. og det syntes jeg også var tidligt. Jeg fik taget en urinatix, som var negativ for blærebetændelse, men fik for en sikkerheds skyld, sendt en urinprøve til dyrkning og der var betændelse i.

Så hvis jeg var dig, ville jeg få det tjekket just in case man kan jo ikke mærke bl.betændelse(siges der), når man er gravid

arh ja det kunne jo selvfølgelig også være en mulighed! det havde jeg slet ikke tænk på.. 

vil da lige tage et smut forbi lægen idag så  

tak for dit svar 

Anmeld

6. juni 2012

Hyacinth

VNB skriver:

arh ja det kunne jo selvfølgelig også være en mulighed! det havde jeg slet ikke tænk på.. 

vil da lige tage et smut forbi lægen idag så  

tak for dit svar 

Anytime 

Det vigtigste er jo bare at få vished og en bekræftelse på, at det i hvert fald ikke er det, der er årsagen! For mine plukveer er gået i sig selv efter behandling af bl.betændelse.

Pas på dig selv og spiren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.