Raclette - Gode ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.877 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

Camulla

Hej piger!

Jeg har fødselsdag på lørdag og skal have nogle piger over til bl.a. aftensmad. Vi skal have raclette. Jeg har aldrig fået det før og aner virkelig ikke hvad man skal putte på den tingest... Er der nogle som har nogle forslag til noget lækkert og nemt?

Til dessert har jeg lånt en chokoladefondue og tænker at købe frugt og nødder dertil, men kan andre ting bruges??

Ville blive vildt glad hvis nogle ville dele erfaringer og ideer. På forhånd tak  

Fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

BellaCiinea

Camulla skriver:

Hej piger!

Jeg har fødselsdag på lørdag og skal have nogle piger over til bl.a. aftensmad. Vi skal have raclette. Jeg har aldrig fået det før og aner virkelig ikke hvad man skal putte på den tingest... Er der nogle som har nogle forslag til noget lækkert og nemt?

Til dessert har jeg lånt en chokoladefondue og tænker at købe frugt og nødder dertil, men kan andre ting bruges??

Ville blive vildt glad hvis nogle ville dele erfaringer og ideer. På forhånd tak  

Fra Camilla.

Alt muligt kød..

Vi plejer at få svinekød i tern, mini hakkebøffer, kyllingfilet i tern, cocktailpølser, bacon..

Æggestand...

Tomat, babymajs, champignon, peberfrugt osv osv..

Og så får vi altid en bagt kartoffel til

Og en salat som består af: rå broccoli, rå blomkål, sukkerærter, rød snackpeber, feta, radisser

Anmeld

5. juni 2012

Camulla

IsabellaCiinea skriver:

Alt muligt kød..

Vi plejer at få svinekød i tern, mini hakkebøffer, kyllingfilet i tern, cocktailpølser, bacon..

Æggestand...

Tomat, babymajs, champignon, peberfrugt osv osv..

Og så får vi altid en bagt kartoffel til

Og en salat som består af: rå broccoli, rå blomkål, sukkerærter, rød snackpeber, feta, radisser

Tusind tak! Havde da slet ikke tænkt over at vi skulle have noget dertil  Men lyder mega lækkert! Det skal vi da også have, bagekartofler og vil også prøve den salat! Mums!

Anmeld

5. juni 2012

BellaCiinea

Camulla skriver:

Tusind tak! Havde da slet ikke tænkt over at vi skulle have noget dertil  Men lyder mega lækkert! Det skal vi da også have, bagekartofler og vil også prøve den salat! Mums!

Det var så lidt! =)

hihi det er super lige med en bagekartoffel og lidt salat til sys jeg =) så man ikke kun sidder og guffer stegt mad i sig

Og salaten er mums

Anmeld

5. juni 2012

**Ønskebabyen

Camulla skriver:

Hej piger!

Fra Camilla.

Til din chokolade fondue kan du også bruge frugt; banan, jordbær osv. :-)

Anmeld

5. juni 2012

tarkoflen

Camulla skriver:

Hej piger!

Fra Camilla.

Til racletten har jeg følgende ideer

-Hakket oksekød i små kødboller, gerne krydderet med dine yndlingskrydderier
-Æggekage masse til at putte i bakkerne
-Revet ost
-Svampe
-Majs enten fra dåse til bakkerne eller kolber skåret i skiver og varmes på pladen
-Pølser evt choritzo
-Kylling skåret i tern måske marineret (du skal dog sørge for, at der er noget at tage den rå kylling med, der kun bruges til det, da det ellers kan gå galt med salmonella
-Cherrytomater
-Små kartofler eller kartofler skåret i skiver (de skal forkoges)
-rød peberfrugt

Det var vist lige umiddelbart det jeg kunne komme på

Med hensyn til chokoladefondue så kunne du overveje skumfiduser

Rigtig god fødselsdag.

Anmeld

5. juni 2012

prettybutterfly

Udover det de andre skriver kan du skære kogte kartofler i skiver, og komme dem i de små "pandeting" med ost henover og bage dem nedenunder.

I æggemassen kan alle selvfølgeligt selv komme diverse ting i som de lyster evt revet skinke.

Og så EEELSKER jeg at lave en pizzadej til, hvor man først bager en lille fladtrykt klump dej hvorefter man kommer fyld ovenpå, og sætter den ind igen. Smager SÅÅÅÅÅ godt med alt det andet syntes jeg! Vi gemmer gerne en lille rest kødsovs hvis vi har overskud på et tidligere tidspunkt, i fryseren , og tager den op og kan bruge den som fyld når vi får raclette

Anmeld

5. juni 2012

Camulla

tarkoflen skriver:

Til racletten har jeg følgende ideer

-Hakket oksekød i små kødboller, gerne krydderet med dine yndlingskrydderier
-Æggekage masse til at putte i bakkerne
-Revet ost
-Svampe
-Majs enten fra dåse til bakkerne eller kolber skåret i skiver og varmes på pladen
-Pølser evt choritzo
-Kylling skåret i tern måske marineret (du skal dog sørge for, at der er noget at tage den rå kylling med, der kun bruges til det, da det ellers kan gå galt med salmonella
-Cherrytomater
-Små kartofler eller kartofler skåret i skiver (de skal forkoges)
-rød peberfrugt

Det var vist lige umiddelbart det jeg kunne komme på

Med hensyn til chokoladefondue så kunne du overveje skumfiduser

Rigtig god fødselsdag.

Tusind tak!! 

Ej, jeg tænkte faktisk også på skumfiduser! Hi hi...  

Super med alle de tips du lige gav!  

Anmeld

5. juni 2012

Rosie

WEE jeg glæder mig!!!

Anmeld

6. juni 2012

Camulla

Rosie skriver:

WEE jeg glæder mig!!!

Jah, også mig! Tror du du kommer?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.