pletter fra peberfrugt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.960 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

Alexander&Lærke

Jeg gav min datter lidt rød peber til frokost bare til at gnave lidt i, syntes ellers var jeg var god til at pakke hende ind med 2 smække, men alligevel er det lykkes hende at få en del på maven også. Er de til at få af og bør jeg vaske den hurtigst muligt? Jeg vasker i neutral, men har da vanich til pletter og også sulfo, havd bør jeg gøre? Det er nemlig en fin hummel i  mørkrosa, så vil jo helst gerne have den ren igen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

UnderCover37

Jeg har ikke prøvet at fjerne pletter fra peberfrugt men jeg tror jeg ville prøve med sulfo - smøre/gnide pletten godt ind og så vaske ved så høj varme tøjet kan tåle (det er den eneste måde vi fjerner pletter på herhjemme)

Held og lykke!

Anmeld

5. juni 2012

Clisolka

Mette&Alexander skriver:

Jeg gav min datter lidt rød peber til frokost bare til at gnave lidt i, syntes ellers var jeg var god til at pakke hende ind med 2 smække, men alligevel er det lykkes hende at få en del på maven også. Er de til at få af og bør jeg vaske den hurtigst muligt? Jeg vasker i neutral, men har da vanich til pletter og også sulfo, havd bør jeg gøre? Det er nemlig en fin hummel i  mørkrosa, så vil jo helst gerne have den ren igen....

Jeg har heller ikke prøvet pletter fra peberfrugter - endnu, men ville prøve at lægge det i blød i opvaskemiddel 

Anmeld

5. juni 2012

Savannah

Vanish! Har ihvertfald taget peberfrugt-pletter af hvidt tøj herhjemme!

Anmeld

5. juni 2012

Alexander&Lærke

Sally-Slingshot skriver:

Vanish! Har ihvertfald taget peberfrugt-pletter af hvidt tøj herhjemme!

åh det lyder godt, det jeg har er sådan noget flydende noget i en flaske som man skal putter på peletten 5 min før vask.... MOn det kan bruges, købte det enagng jeg skulle have en stor rødvins plet af en hvis dug og det tog det hele.... Men må jo prøve det på blusen også...

Anmeld

5. juni 2012

Alexander&Lærke

Babymor2010 skriver:

Jeg har heller ikke prøvet pletter fra peberfrugter - endnu, men ville prøve at lægge det i blød i opvaskemiddel 

Ja det er også en mulighed, men er der noget med at de ikke må ligge så længe med opvaskemiddel på? Mit opvaske er sådan noget øko noget mon det dur til pletter.. 

Anmeld

5. juni 2012

Clisolka

Mette&Alexander skriver:

Ja det er også en mulighed, men er der noget med at de ikke må ligge så længe med opvaskemiddel på? Mit opvaske er sådan noget øko noget mon det dur til pletter.. 

Uh det ved jeg faktisk ikke 

Anmeld

5. juni 2012

Savannah

Mette&Alexander skriver:

åh det lyder godt, det jeg har er sådan noget flydende noget i en flaske som man skal putter på peletten 5 min før vask.... MOn det kan bruges, købte det enagng jeg skulle have en stor rødvins plet af en hvis dug og det tog det hele.... Men må jo prøve det på blusen også...

Ja, det er dét du skal bruge! Det er det jeg bruger på pletter som denne. Pulveret bruger jeg hvis tøjet er "medium" beskidt - Men det tager ikke en peberfrugtplet.. Så brug endelig det på pletten, og alle fremtidige pletter!

Anmeld

6. juni 2012

Alexander&Lærke

Sally-Slingshot skriver:

Ja, det er dét du skal bruge! Det er det jeg bruger på pletter som denne. Pulveret bruger jeg hvis tøjet er "medium" beskidt - Men det tager ikke en peberfrugtplet.. Så brug endelig det på pletten, og alle fremtidige pletter!

Mange tak for råd....

Anmeld

6. juni 2012

An&Jo

Mette&Alexander skriver:

du kan bruge begge dele..

men hvis ikke dit vanish er flydende, så ville jeg bruge sulfo, så du kan gnide det godt ind i pletten..

Jeg bruger flydende vanish, og da jeg havde vasket sidst, opdagede jeg nogle røde tomatpletter på et par lyse bukser, gned dem godt ind i vanish og væk var de, og det samme med pletter fra peberfrugt og jordbær..

Herhjemme bryder vi os ikke om røde frugter og grøntsager, for de kræver altså bare lige det ekstra for at få dem af igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.