Erfaringer omkring Tunesien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.442 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

bobbles

ja det hedder så med afrejse den 25 august. Vi har fundet et knald godt tilbud men har aldrig været der før, min kæreste har men det er 20 år siden så det kan han ikke huske  ved det er billigt dernede men er der også til at holde ud for en på 5½ og en på 11 mdr.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

bobbles

vi har også fundet et godt tilbud på Gran Canaria dog til 1000 kr dyrere. Men turen til tunesien skal man først flyve kl 16.30  så får man ikke så meget ud af den dag. og med gran canaria skal man flyve kl 7 om morgenen det tager dog 5½ time at flyve men man får noget ud af dagen, ved ikke helt hvad jeg skal vælge

Anmeld

4. juni 2012

Bassemor<3

Vi var dernede i 2010, dog uden barn da vi dengang ikke havde fået ham endnu, det er meget varmt, men rigtig lækkert !! Ting er syndsygt billigt, og de er bare rigtig flinke og hjælpsomme dernede.

Hvis jeg skal nævne en ting der er knap så fedt, så er det, at kræmmere og sælgere genrelt er SINDSYGT nærgående ! de hiver nærmest en ind i deres butik, og går man først derind, så kommer de med the og kaffe og vandpibe, og så går de ellers igang med at vise alle de ting de har, og man kommer ikke derfra uden at købe noget.

I tunesien, forventer de at man giver drikkepenge, så hvis man lige giver lidt ekstra hver gang man har været nogle steder så går man ikke helt galt De kan også godt finde på at spørge efter drikkepenge hvis man ikke giver noget.

og så lige et lille tip, tag ALDRIG en taxa som har taxameter, de snyder nemlig, taxemetret kører dobbelt så hurtigt som normalt, vælg en taxa ude, og så aftal beløbet med chauføren inden i kører og hvis i kører med taxa så vær forberedt på at sidde med hjertet i halsen, for de kører helt vildt og dytter hele tiden hehe

Men det hele er del af oplevelsen og vi havde en rigtig god tur !!

Hvor skal i hen dernede, vi fløj til Enfidha og boede i sousse den uge vi var der

Anmeld

4. juni 2012

bobbles

Antonsmor <3 skriver:

Vi var dernede i 2010, dog uden barn da vi dengang ikke havde fået ham endnu, det er meget varmt, men rigtig lækkert !! Ting er syndsygt billigt, og de er bare rigtig flinke og hjælpsomme dernede.

Hvis jeg skal nævne en ting der er knap så fedt, så er det, at kræmmere og sælgere genrelt er SINDSYGT nærgående ! de hiver nærmest en ind i deres butik, og går man først derind, så kommer de med the og kaffe og vandpibe, og så går de ellers igang med at vise alle de ting de har, og man kommer ikke derfra uden at købe noget.

I tunesien, forventer de at man giver drikkepenge, så hvis man lige giver lidt ekstra hver gang man har været nogle steder så går man ikke helt galt De kan også godt finde på at spørge efter drikkepenge hvis man ikke giver noget.

og så lige et lille tip, tag ALDRIG en taxa som har taxameter, de snyder nemlig, taxemetret kører dobbelt så hurtigt som normalt, vælg en taxa ude, og så aftal beløbet med chauføren inden i kører og hvis i kører med taxa så vær forberedt på at sidde med hjertet i halsen, for de kører helt vildt og dytter hele tiden hehe

Hvor skal i hen dernede, vi fløj til Enfidha og boede i sousse den uge vi var der

vi har kigget på Enfidha. Men kan ikke helt finde ud af hvad det skal være endnu. Hælder dog mest til Gran Canaria der får du noget ud af dagen det gør du ikke i tunesien

Anmeld

4. juni 2012

Muffin_girl

Frøken Christiansen skriver:

ja det hedder så med afrejse den 25 august. Vi har fundet et knald godt tilbud men har aldrig været der før, min kæreste har men det er 20 år siden så det kan han ikke huske  ved det er billigt dernede men er der også til at holde ud for en på 5½ og en på 11 mdr.?

Min erfaring er, vi skal aldrig derhen igen !!!!! 

Det var en mega dårlig ferie... Jeg syntes i skal tage et andet sted hen ..  

Både min mormor, mor, faster & mand, nabo og svigerforældres nabo har været der... Og kun dårlige erfaringer ! Syntes det er et ubehøvlet folkefærd... Og så billige syntes jeg ikke tingene var.. Og vi var på en tur med 30 andre, som alle kom fra forskellige steder.. De havde ALLE dårlig mave.. Pga dårlig håndtering.. Uheldigt ja.. 

Anmeld

4. juni 2012

Muffin_girl

Antonsmor <3 skriver:

MEGET ENIG !! Sådan noget gider jeg ikke.. 

Anmeld

4. juni 2012

Fines mor

Been there, done that - jeg kommer aldrig mere i Tunesien !!! Til gængæld er jeg meget glad for Tyrkiet :-) Jeg var dybt utilfreds med den lokale befolkning, bla. på marked, og deres opførsel på hotellet. Første gang jeg har oplevet, at selve solsengen lukkede kl. 17 - jeg havde ligesom betalt for min ferie, og ikke for at gå hjem kl. 17 !!!

Anmeld

4. juni 2012

henh01

Jeg har været i Tunesien 2 gange - min oplevelse er delvis. første år var jeg i sousse og det var SUPER FEDT!!!!! Ikke nær så nærgående som bazaren i Tyrkiet
Året efter tog vi til Djerba - og det gør jeg ALDRIG igen. Hol dop en kedelig ferie!!! Der sker ikke en dyt på den ø...

Anmeld

4. juni 2012

Muffin_girl

Fines mor skriver:

Been there, done that - jeg kommer aldrig mere i Tunesien !!! Til gængæld er jeg meget glad for Tyrkiet :-) Jeg var dybt utilfreds med den lokale befolkning, bla. på marked, og deres opførsel på hotellet. Første gang jeg har oplevet, at selve solsengen lukkede kl. 17 - jeg havde ligesom betalt for min ferie, og ikke for at gå hjem kl. 17 !!!

100% enig med dig.. For os var det en skod ferie ... 

Anmeld

5. juni 2012

bobbles

tror jeg dropper tunesien når der er så mange der har dårlige erfaringer med det  men hvis der er noget der falder over nogen gode sider eller pludselig ser et godt ferie tilbud må i meget gerne sige til

jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme til tyrkiet men mange har sagt det kan blive op mod 40 grader i august dernede det er nok ikke så smart med den lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.