Skriger og græder når hun skal sove om dagen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
SaNiNa skriver:

Tusse her vil heller ikke sove når hun bliver lagt, men bliver puttet ca 1½ time efter hun er vågen om morgen hvis hun ikke sover længe for hvis hun gør det skal hun ikke sover til formiddag for så hun ikke træt nok til middag.

men ja hun sidder sig op i barnvognen hele tiden og stor griner, men har fundet ud af at hvis jeg lige holder hende lidt i hånden så falder hun i søvn og tager 30min til en time og det gør hun så også til middag og eftermiddag.

Men tror nu det har meget at gøre med de er ved at være store og ikke har behov for samme mængde søvn for da de var helt små.

Men hvorfor er det så at hun viser træthedstegn men så nægter at sove... Måske jeg misforstår hendes signaler...  Hun viser træthed ved at gnide sig i øjnene og pille sig bagved sine øre samt gabe og blive lidt pylret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Ja for noget må det jo være siden hun gør som hun gør.....

Ja men nu ku jeg se Mom in the making os havde en der reagerede sådan som os er 8 måneder lige som vores og har os læst der sker en masse ved de 8 måneder så tror bare det er det

Anmeld

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Ja men nu ku jeg se Mom in the making os havde en der reagerede sådan som os er 8 måneder lige som vores og har os læst der sker en masse ved de 8 måneder så tror bare det er det

Tja....du har sikkert nok ret... Synes bare det er hårdt når hun skriger og græder. Det skærer i mit hjerte  Men ellers er hun en rigtig glad og tilfreds pige som bare smiler dagen lang. Det er kun ved sovetid om dagen den er gal....

Anmeld

4. juni 2012

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Tja....du har sikkert nok ret... Synes bare det er hårdt når hun skriger og græder. Det skærer i mit hjerte  Men ellers er hun en rigtig glad og tilfreds pige som bare smiler dagen lang. Det er kun ved sovetid om dagen den er gal....

Det er pisse hårdt og nøj hvor føler man sig magtesløs

Anmeld

4. juni 2012

HeidiØ

Her foregåraltså noget lignende.. han er nem nok om dagen, og om aftenen falder han næsten altid i søvn ved flasken. Men natten er et helvede. Selvom man tager ham ind, ligger og putter, synger, nusser ALT muligt.. så skriger han bare.. bund ulykkelig.

I øvrigt er han pylret meget af dagen (hvilket vi regner med har noget at gøre med en kommende tand i overmunden) - og så kan vi SLET ikke sætte ham alene. Ét skridt skal vi lige vove at ta, så er fanden løs! Det er helt vildt trættende, men forhåbentlig bare en periode (som i vores tilfælde nu har varet nogle uger)

Anmeld

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Det er pisse hårdt og nøj hvor føler man sig magtesløs

Ja nemlig

Anmeld

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
HeidiØ skriver:

Her foregåraltså noget lignende.. han er nem nok om dagen, og om aftenen falder han næsten altid i søvn ved flasken. Men natten er et helvede. Selvom man tager ham ind, ligger og putter, synger, nusser ALT muligt.. så skriger han bare.. bund ulykkelig.

I øvrigt er han pylret meget af dagen (hvilket vi regner med har noget at gøre med en kommende tand i overmunden) - og så kan vi SLET ikke sætte ham alene. Ét skridt skal vi lige vove at ta, så er fanden løs! Det er helt vildt trættende, men forhåbentlig bare en periode (som i vores tilfælde nu har varet nogle uger)

Ja, det kunne meget godt lyde som tænder der er på vej. Det troede vi også var derfor hun skreg sådan her, men der er ingen tænder på vej endnu

Anmeld

5. juni 2012

SaNiNa

Omsorgsgiver skriver:

Men hvorfor er det så at hun viser træthedstegn men så nægter at sove... Måske jeg misforstår hendes signaler...  Hun viser træthed ved at gnide sig i øjnene og pille sig bagved sine øre samt gabe og blive lidt pylret.

Det samme gør Naia men tror det har noget at gøre med de vil være med til det hele hvis vi har gæster vil naia heller ikke sove hun skal have det hele med. og der må vi jo som forældre træde i gennem og skåne dem mest mulig da de jo stadig ikke kan kapre det hele.

Det kan også have noget at gøre med hun er blevet mere bevist om i igår når hun er blevet puttet og stadig ikke ved  i jo kommer tilbage det kan vare fra ca 7mrd-10mrd.

Anmeld

5. juni 2012

modesty

Det kan sagtens bare være fordi der sker så meget i hendes udvikling at hun har svært ved at falde til ro.

Jeg ville prøve at strække den lidt længere. Prøv at se om I kan holde hende kørende ved at underholde hende, gå en tur med barnevognen så der er noget sjovt at kigge på el. lign. Måske 30 minutter efter hun er begyndt at vise træthedstegn. Hvis jeg lægger min dreng så snart han viser tegn på træthed som du beskriver, så er det en kamp at få ham til at sove, men hvis jeg strækker den lidt, bliver det nemmere.

Herhjemme er det også en god idé at tage ham i bæreselen hvis han er træt, men ikke vil sove. Så falder han til ro og kan efterfølgende lægges. Men vi har en Manduca, hvor han i princippet kan sidde og sove fordi den er ergonomisk korrekt. Jeg ved ikke om det vil fungere i f.eks en babybjørn - og hun skal selvfølgelig vende hovedet ind mod din krop.

Men altså, der er også bare nogle børn der hellere vil være vågne end sove. Det er sgu så kedeligt at sove ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.