Skriger og græder når hun skal sove om dagen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.992 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter på 8 mdr. er meget svær at putte om dagen. Nå hun viser tegn på træthed så putter vi hende. Men næsten lige så snart hun finder ud af at vi vil putte hende så hun kan sove så skriger, græder og vrider hun sig. Hun har ikke sovet udenfor i lang tid da hun jo skriger når hun bliver lagt ned. Så er det nemmere at ligge sig ved siden af hende på sofaen eller svøbe hende og vugge hende så hun falder hen. Men det er med alt hendes kamp at hun prøver at undgå at sove også selvom hun er træt. Sådan har det ikke altid været.

Hun sover for det meste kun 30 min-1 time per lur men det har hun altid gjort så det er ikke noget nyt.

Om aftenen er der ikke nogen problemer.

Hvad skal vi gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Min datter på 8 mdr. er meget svær at putte om dagen. Nå hun viser tegn på træthed så putter vi hende. Men næsten lige så snart hun finder ud af at vi vil putte hende så hun kan sove så skriger, græder og vrider hun sig. Hun har ikke sovet udenfor i lang tid da hun jo skriger når hun bliver lagt ned. Så er det nemmere at ligge sig ved siden af hende på sofaen eller svøbe hende og vugge hende så hun falder hen. Men det er med alt hendes kamp at hun prøver at undgå at sove også selvom hun er træt. Sådan har det ikke altid været.

Hun sover for det meste kun 30 min-1 time per lur men det har hun altid gjort så det er ikke noget nyt.

Hvad skal vi gøre??

Jeg tror det er sep angst.. Det er på helt samme måde her hjemme der var en uge hvor hun kun ville sove hvis vi gik ind i vores seng og sov sammen.. idag tog det 1time at putte hende i barnevognen Sad på en stol ude ved barnevognen med hende i det tøj hun sku sove i ude, dynen helt op omkring hovedet på hende og nussede hende til hun blundede også lagde jeg hende i vognen og sad og holdte hende i hånd og hun sov derefter 2timer.. Tror ikke der er noget at gøre ud over at gi det tryghed og nærvær der er behov for også vente til det går over

Anmeld

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Jeg tror det er sep angst.. Det er på helt samme måde her hjemme der var en uge hvor hun kun ville sove hvis vi gik ind i vores seng og sov sammen.. idag tog det 1time at putte hende i barnevognen Sad på en stol ude ved barnevognen med hende i det tøj hun sku sove i ude, dynen helt op omkring hovedet på hende og nussede hende til hun blundede også lagde jeg hende i vognen og sad og holdte hende i hånd og hun sov derefter 2timer.. Tror ikke der er noget at gøre ud over at gi det tryghed og nærvær der er behov for også vente til det går over

Men hun skriger og græder selvom vi ligger os ved siden af hende, svøber og vugger hende  Så vi er jo ved hende så hun ikke skal føle sig forladt.

Det har varet i et par uger nu

Anmeld

4. juni 2012

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Men hun skriger og græder selvom vi ligger os ved siden af hende, svøber og vugger hende  Så vi er jo ved hende så hun ikke skal føle sig forladt.

Det har varet i et par uger nu

Hmm har i fået tjekket ørene? Hvis det kun er når hun kommer ned at ligge så ku det jo godt være pga et tryk i ørene der genere

Anmeld

4. juni 2012

MomInTheMaking

Omsorgsgiver skriver:

Hvad skal vi gøre??

Vi har haft samme problem bare omvendt. Altså hun ville gerne sove når vi lagde hende om dagen men hun blev helt hysterisk om aftenen.

Det tog et par uger, så var hun tilbage til hendes gamle rutine igen.

Jeg tror bare der sker så meget med børn, deres udvikling og alt det at man skal tage det hele i stiv arm, der er jo ikke nogen 15 årige der skriger når de skal sove. Men jeg ved godt det kan være utrolig hårdt.:/

Ved ikke om mit svar hjælper på andet end at du i hvert fald ikke er alene..

Anmeld

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Hmm har i fået tjekket ørene? Hvis det kun er når hun kommer ned at ligge så ku det jo godt være pga et tryk i ørene der genere

Men burde hun så ikke også skrige når hun bliver puttet om aftenen?? Det gør hun jo ikke.  

Anmeld

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mom In The Making skriver:

Vi har haft samme problem bare omvendt. Altså hun ville gerne sove når vi lagde hende om dagen men hun blev helt hysterisk om aftenen.

Det tog et par uger, så var hun tilbage til hendes gamle rutine igen.

Jeg tror bare der sker så meget med børn, deres udvikling og alt det at man skal tage det hele i stiv arm, der er jo ikke nogen 15 årige der skriger når de skal sove. Men jeg ved godt det kan være utrolig hårdt.:/

Ved ikke om mit svar hjælper på andet end at du i hvert fald ikke er alene..

Tak for dit svar  Det er da altid dejligt at vide at man ikke er alene  

Anmeld

4. juni 2012

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Men burde hun så ikke også skrige når hun bliver puttet om aftenen?? Det gør hun jo ikke.  

Pas Ved ikke om trykket evt ka falde, tænker bare hvis det ik er sep angst som som regl kommer ved de 8måneder så må det jo være noget andet

Anmeld

4. juni 2012

SaNiNa

Tusse her vil heller ikke sove når hun bliver lagt, men bliver puttet ca 1½ time efter hun er vågen om morgen hvis hun ikke sover længe for hvis hun gør det skal hun ikke sover til formiddag for så hun ikke træt nok til middag.

men ja hun sidder sig op i barnvognen hele tiden og stor griner, men har fundet ud af at hvis jeg lige holder hende lidt i hånden så falder hun i søvn og tager 30min til en time og det gør hun så også til middag og eftermiddag.

Men tror nu det har meget at gøre med de er ved at være store og ikke har behov for samme mængde søvn for da de var helt små.

Anmeld

4. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Månsson skriver:

Pas Ved ikke om trykket evt ka falde, tænker bare hvis det ik er sep angst som som regl kommer ved de 8måneder så må det jo være noget andet

Ja for noget må det jo være siden hun gør som hun gør.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.