Økonomi til nummer 3...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hej i gæve kvinder!

Skriver som anonym, da jeg ikke er interesseret at folk der kender mig, kan følge med i de tanker vi går og gør os om nummer 3  håber dog at i vil svare alligevel.

Vi vil rigtigt, rigtigt gerne have nummer tre barn. Vores to er nu lige fyldt 6 og lige fyldt 3, så vi synes begge at det er ved at være tiden til det. Den mindste vil jo være omkring 4 før den lille kommer, hvis vi er så heldige at blive hurtigt gravide, hvilket heldigvis har været tilfældet de andre gange

Vi har regnet på det, og kommet frem til at vi vil have 9000 kr i rådighedsbeløb pr måned, efter alle faste udgifter er betalt (inklusiv pasning til alle tre poder). Børnefamilieydelsen er medregnet i dette beløb, så de 9000 kr er virkeligt til ALT... dvs mad, gaver, tøj, sjov osv, dog ikke benzin. Men er det urealistisk? Bliver det for surt, eller kan det godt lade sig gøre? Det er i en periode på 2 år det drejer sig om, derefter vil beløbet blive højere, da jeg bliver færdiguddannet og forhåbentligt får arbejde hurtigt derefter. På nuværende tidspunkt bruger vi 5-6000 om måneden på mad/dagligvarer, men er ved at få beløbet ned på 4500-5000 ved hjælp af madplaner og indkøb 1 x ugentligt. Så jeg tror i grunden godt at det kan lade sig gøre, med disciplin og omtanke for hvad vi bruger penge på. Men hvad siger jeres erfaringer, det er jeg meget interesseret i at høre om skriv også gerne lidt om hvor meget i bruger på hvad, i livet med 3 børn (eller flere)

på forhånd tak!

Her er vi 7. 2 voksne og 5 børn.

Vores rådighedsbeløb er også 9000kr om måneden.

Og de 9000kr skal dække alt det løse. Gaver, mad, benzin, bleer og andre fornøjelser.

Vi kan godt få det til at fungere, men det kræver en del omhu og omtanke. Børnene kan ikke bare få en is, eller sidste nye par sko og en del af deres og vores tøj er købt brugt.

Jeg tror som sådan ikke at I vil mærke det ret hårdt i økonomien at i får nr 3....dyreste post er jo da ihvertfald pasningen.

Her var nr 3 nok den nemmeste og billigste at byde velkommen. Vi kunne beholde samme bil, huset var stort nok  mv. Da vi fik nr 4 trak det tænder ud. Vi flyttede fra vores hus og købte en dejlig nedlagt ejendom, og vi købte ny og større bil.

Hvis I føler for det, så spring ud i det, og har I plads i hjerterne......så skal økonomien nok følge med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres fine svar det lyder som om at vi ikke er komplet urealistiske, hvilket gør mig glad, for det betyder at drømmen om tre børn ikke er helt uopnåelig

Kan godt se at 9000 om måneden faktisk er meget, i forhold til det beløb på 5000 der bliver skrevet om. Ved dog at det ville være komplet urealistisk for os at leve for 5000 om måneden. Det ville lige kunne række til mad, men også kun det. Det fungerer supergodt med madplaner og indkøb en gang ugentligt hos os, er faktisk meget overrasket over hvor meget vi kan spare på den måde.

Vi er efterhånden blevet enige om at vi går i gang med at prøve næste måned, og så er vi sikre på at resten nok skal følge med så længe vi er indstillede på at gøre en indsats for det, skal det nok gå. Vi har en dreng og en pige i forvejen, så tøj skal vi i hvert fald ikke tænke på de første mange år

Men ih, hvor jeg synes der er mange flere overvejelser og bekymringer nu her ved planlægningen af nummer tre, end ved planlægningen af nummer 2 og 1 er virkelig meget opmærksom på at vi allerede har en dejlig og velfungerende familie, og at det kommer til at påvirke vores to nuværende børn at der kommer et til familiemedlem. Men jeg ved også de kommer til at elske en lille ny og at der er masser af hjerterum i vores familie

Men mange tak for jeres input, dejligt at I ville tage jer tid til at svare

Anmeld

12. juni 2012

oerbaek

Maja84 skriver:

Tusind tak, så ser alt jo meget lysere ud end jeg kunne frygte. Jeg blev overrasket over ens evne til at klare sig selvom det var hårdt med den 1 (for tidlig født ) havde dog en periode hvor jeg fik maks 4 timers usammenhængende søvn, samtidig med jeg var gravid i 3 trimester og planlagde bryllup, ellers synes jeg det har været ok, og går fint med 2 små på nu 8 uger og 16.5 mdr håber manden går med til an nr 3 ankommer når den yngste er lidt over 2, dvs med termin om 2 år] fra nu eller til hen efteråret

Har du altid haft ønske om hvor mange børn du ville have, her har jeg altid ønsket 3, nu er ønsket dog 3 maks 4

vi har 3 drenge og vores de to store er der 22 mdr mellem hvilket passede helt perfekt for os, men nr 3 skulle der lidt overtalelse til hos manden så der kom til at være 3½ år mellem de to yngste men det er helt fantastisk at se hvor meget de to store vil hjælpe til med den mindste Men jeg tror vi stopper nu der skulle meget overtale til med nr 3 så der er nok slet ikke tale om en nr 4 og det ville vores økonomi slet ikke holde til da vi så skulle ud og have ny bil og andet hus, og det vil vi ikke. 

Anmeld

12. juni 2012

Kløver

oerbaek skriver:

trorhhehellehellhellehelleriikkikkeljejegdfå

vi har 3 drenge og vores de to store er der 22 mdr mellem hvilket passede helt perfekt for os, men nr 3 skulle der lidt overtalelse til hos manden så der kom til at være 3½ år mellem de to yngste men det er helt fantastisk at se hvor meget de to store vil hjælpe til med den mindste Men jeg tror vi stopper nu der skulle meget overtale til med nr 3 så der er nok slet ikke tale om en nr 4 og det ville vores økonomi slet ikke holde til da vi så skulle ud og have ny bil og andet hus, og det vil vi ikke. 

Jeg tror heller ikke jeg får min mand overtalt til nr 4

Anmeld

12. juni 2012

oerbaek

Maja84 skriver:

Jeg tror heller ikke jeg får min mand overtalt til nr 4

jeg er også glad for mine 3 sunde og raske børn da det var meget uvist om vi overhovedet kunne få børn

Anmeld

12. juni 2012

Kløver

oerbaek skriver:

jeg er også glad for mine 3 sunde og raske børn da det var meget uvist om vi overhovedet kunne få børn

Det samme her grundet pcos

Anmeld

13. juni 2012

oerbaek

Maja84 skriver:

Det samme her grundet pcos

vores er fordi jeg blev opereret som 16 årig og fik fjernet den ene æggestok pga en vandcyste der var på størrelse med en amerikansk fodbold der havde sat sig på æggestokken og vi fik at vide dengang at det nok ville være svært for os at få børn hvis det overhovedet kunne lade sig gøre. 

Anmeld

13. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej i gæve kvinder!

Skriver som anonym, da jeg ikke er interesseret at folk der kender mig, kan følge med i de tanker vi går og gør os om nummer 3  håber dog at i vil svare alligevel.

Vi vil rigtigt, rigtigt gerne have nummer tre barn. Vores to er nu lige fyldt 6 og lige fyldt 3, så vi synes begge at det er ved at være tiden til det. Den mindste vil jo være omkring 4 før den lille kommer, hvis vi er så heldige at blive hurtigt gravide, hvilket heldigvis har været tilfældet de andre gange

Vi har regnet på det, og kommet frem til at vi vil have 9000 kr i rådighedsbeløb pr måned, efter alle faste udgifter er betalt (inklusiv pasning til alle tre poder). Børnefamilieydelsen er medregnet i dette beløb, så de 9000 kr er virkeligt til ALT... dvs mad, gaver, tøj, sjov osv, dog ikke benzin. Men er det urealistisk? Bliver det for surt, eller kan det godt lade sig gøre? Det er i en periode på 2 år det drejer sig om, derefter vil beløbet blive højere, da jeg bliver færdiguddannet og forhåbentligt får arbejde hurtigt derefter. På nuværende tidspunkt bruger vi 5-6000 om måneden på mad/dagligvarer, men er ved at få beløbet ned på 4500-5000 ved hjælp af madplaner og indkøb 1 x ugentligt. Så jeg tror i grunden godt at det kan lade sig gøre, med disciplin og omtanke for hvad vi bruger penge på. Men hvad siger jeres erfaringer, det er jeg meget interesseret i at høre om skriv også gerne lidt om hvor meget i bruger på hvad, i livet med 3 børn (eller flere)

på forhånd tak!

9000 kr. Til fem mand ville blive for surt i længden synes jeg. Men det er jo et prioriteringsspørgsmål! Jeg nyder at have friheden til at kunne tage min familie med ud at spise, rejse og opleve - og jeg ville dø langsomt hvis det ikke var muligt.... 

Anmeld

13. juni 2012

Tin

Profilbillede for Tin
SØS skriver:

9000 kr. Til fem mand ville blive for surt i længden synes jeg. Men det er jo et prioriteringsspørgsmål! Jeg nyder at have friheden til at kunne tage min familie med ud at spise, rejse og opleve - og jeg ville dø langsomt hvis det ikke var muligt.... 

Som du skriver, er det et spørgsmål om temperament

Vi har 5 børn, og har 9000kr i rådighedsbeløb om måneden. Jeg synes faktisk ikke at vi mangler noget.

Vi får godt mad hver dag, slik i weekenderne og sodavand, har tøj på kroppen. tager på 1 uges sommerferie hvert år, og kan sagtens sparre op til konfirmationerne. Har afholdt første konfirmation for 2 år siden, hvor vi købte og lejede alt kontant. Og er nu klar næste år til den næste konfirmation, uden at skulle sætte os i gæld.

Vi har egen nedlagt landbrug og en opel zafira fra 2001, så vi kan komme på lidt udflugter. Så vi mangler intet.

Men klart nok så er der jo begrænsninger for alt og børnene kan ikke få en is hver evig eneste dag i sommerferien, tilgengæld sætter de så det større pris på det, når de så får en.

Men som du skriver så er vi jo forskellige

Anmeld

13. juni 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Hej i gæve kvinder!

på forhånd tak!

jeg tror stagtens det kan lade sig gøre, hvís man bare selv og som familie ville arbejde lidt for det

synes der tit er andre der lever for mindre ..

så HOP ud i det, man kan hvad man ville .. og i mine øjn ville jeg godt kunne få det til at løbe rundt ..

og de steder hvor man kan spare feks bag kage isted for at købe kage .. (sådan nogen steder ville man jo os ku spare)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.