Økonomi til nummer 3...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.285 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej i gæve kvinder!

Skriver som anonym, da jeg ikke er interesseret at folk der kender mig, kan følge med i de tanker vi går og gør os om nummer 3  håber dog at i vil svare alligevel.

Vi vil rigtigt, rigtigt gerne have nummer tre barn. Vores to er nu lige fyldt 6 og lige fyldt 3, så vi synes begge at det er ved at være tiden til det. Den mindste vil jo være omkring 4 før den lille kommer, hvis vi er så heldige at blive hurtigt gravide, hvilket heldigvis har været tilfældet de andre gange

Vi har regnet på det, og kommet frem til at vi vil have 9000 kr i rådighedsbeløb pr måned, efter alle faste udgifter er betalt (inklusiv pasning til alle tre poder). Børnefamilieydelsen er medregnet i dette beløb, så de 9000 kr er virkeligt til ALT... dvs mad, gaver, tøj, sjov osv, dog ikke benzin. Men er det urealistisk? Bliver det for surt, eller kan det godt lade sig gøre? Det er i en periode på 2 år det drejer sig om, derefter vil beløbet blive højere, da jeg bliver færdiguddannet og forhåbentligt får arbejde hurtigt derefter. På nuværende tidspunkt bruger vi 5-6000 om måneden på mad/dagligvarer, men er ved at få beløbet ned på 4500-5000 ved hjælp af madplaner og indkøb 1 x ugentligt. Så jeg tror i grunden godt at det kan lade sig gøre, med disciplin og omtanke for hvad vi bruger penge på. Men hvad siger jeres erfaringer, det er jeg meget interesseret i at høre om skriv også gerne lidt om hvor meget i bruger på hvad, i livet med 3 børn (eller flere)

på forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nu har jeg kun Ida...

Men jeg tror godt det kunne lade sig gøre

Anmeld

11. juni 2012

MoarTil4

9000 kr. i rådighedsbeløb til 5 personer er ikke så meget synes jeg, men dog bør det kunne lade sig gøre.

Du skriver at du laver madplaner og jeres husholdningsforbrug er på mindre end 6000 kr., hvilket jo betyder, at der er noget overskud til alle de øvrige ting som tøj og diverse.

Og når det blot drejer sig om en periode på 2 år, så bør i kunne stå igennem med det lave budget. Jeg synes iøvrigt at det lyder flot, at du kan holde husholdningsbudgettet så lavt.

Vi er 6 i familien, og mit husholdningsbudget ligger i gns. på ca. 7500 til 8000,-kr. Derudover er der udgifter til tøj osv for ca. 1500 kr. i gns, benzin for ca. 1200 kr, og børnenes fritidsaktiviteter ligger på ca. gns. 500 kr. pr md.

Generelt synes jeg at pengene løber ret hurtigt herhjemme. Alting er steget så meget i de sidste par år. Jeg er selv igang med en proces med indkøbs- og mad planer, og håber at kunne optimere vores forbrug, så der bliver flere penge til fornøjelse og opsparing.

Håber da at I kan få jeres ønske om barn nr. 3 ført ud i livet:-)

Anmeld

11. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Hej i gæve kvinder!

Skriver som anonym, da jeg ikke er interesseret at folk der kender mig, kan følge med i de tanker vi går og gør os om nummer 3  håber dog at i vil svare alligevel.

Vi vil rigtigt, rigtigt gerne have nummer tre barn. Vores to er nu lige fyldt 6 og lige fyldt 3, så vi synes begge at det er ved at være tiden til det. Den mindste vil jo være omkring 4 før den lille kommer, hvis vi er så heldige at blive hurtigt gravide, hvilket heldigvis har været tilfældet de andre gange

Vi har regnet på det, og kommet frem til at vi vil have 9000 kr i rådighedsbeløb pr måned, efter alle faste udgifter er betalt (inklusiv pasning til alle tre poder). Børnefamilieydelsen er medregnet i dette beløb, så de 9000 kr er virkeligt til ALT... dvs mad, gaver, tøj, sjov osv, dog ikke benzin. Men er det urealistisk? Bliver det for surt, eller kan det godt lade sig gøre? Det er i en periode på 2 år det drejer sig om, derefter vil beløbet blive højere, da jeg bliver færdiguddannet og forhåbentligt får arbejde hurtigt derefter. På nuværende tidspunkt bruger vi 5-6000 om måneden på mad/dagligvarer, men er ved at få beløbet ned på 4500-5000 ved hjælp af madplaner og indkøb 1 x ugentligt. Så jeg tror i grunden godt at det kan lade sig gøre, med disciplin og omtanke for hvad vi bruger penge på. Men hvad siger jeres erfaringer, det er jeg meget interesseret i at høre om skriv også gerne lidt om hvor meget i bruger på hvad, i livet med 3 børn (eller flere)

på forhånd tak!

Jeg havde sagtens turdet gøre det. Vi har et beløb herhjemme som ikke er meget højere. Jeg har dog opdaget at for at få det til at køre skal man tænke meget over hvordan og hvor man handler ind og man skal ikke falde for fristelsen til at købe alle mulige fine ting som man måske ikke har brug for. Man skal være klar over at ens budget gør at man må give afkald på nogle køb og nogle fornøjelser, men man kan sagtens få det til at fungere også sådan at ingen mangler noget. Dog har jeg fundet ud af at handle i genbrug og køber nærmest kun sko og undertøj fra nyt eller andre vigtige tøj-køb som simpelthen ikke kan stampes op i genbrug. Men det er nu sjældent jeg ikke kan finde det jeg søger. Jeg trawler begge byens genbrug igennem hver uge og når man gør det så kan man tit købe på forhånd også så man har tingene (fx tøj til bebs i den næste størrelse osv) før der er brug for det og ikke skal ud og købe det akut til fuld pris.

Det skal dog lige siges at vi har en kat og det er jo heller ikke gratis at have sådan en når man vælger at den skal til dyrlæge når der er brug for det, have ordentligt fodder osv. Så hvis I ikke har dyr kunne I jo have lidt ekstra frem for os der  Vi har så "kun" et barn, men forsøger pt at få et mere og jeg er slet ikke i tvivl om at det kan fungere økonomisk og det er jeg sikker på at et tredie også kunne.

Anmeld

11. juni 2012

oerbaek

Anonym skriver:

Hej i gæve kvinder!

på forhånd tak!

vi er en familie med 2 voksne og 3 børn i alderen 6 år 4 år og 1 år og her har vi et rådighedsbeløb på ca 5000 kr om måneden og det kan godt lade sig gøre. 

Anmeld

11. juni 2012

Kløver

oerbaek skriver:

vi er en familie med 2 voksne og 3 børn i alderen 6 år 4 år og 1 år og her har vi et rådighedsbeløb på ca 5000 kr om måneden og det kan godt lade sig gøre. 

Er Det når inst er betalt, og har i alle 3 i pasning dvs børnehave og vuggestue/dagpleje

Anmeld

11. juni 2012

oerbaek

Maja84 skriver:

Er Det når inst er betalt, og har i alle 3 i pasning dvs børnehave og vuggestue/dagpleje

ja det er det. den mindste er i dagpleje den mellemste er i børnehave og den store er i sfo 

Anmeld

11. juni 2012

Kløver

oerbaek skriver:

TåTa

ja det er det. den mindste er i dagpleje den mellemste er i børnehave og den store er i sfo 

Tak fordi du gav dig tid til at svare
overvejer selv en nr 3 om et par år, men så de også alle 3 under skolealderen. Er sfo ca samme priser i måneden som dagpleje og børnehave
Vi giver jo ca 2500 om måneden for vores søn, så synes det virker som mange penge hvis det koster 7500 i måneden

Hvad synes du har været det hårdeste hop, 0 til 1, 1 til 2 eller 2 til 3. Personligt Synes jeg endnu ikke hoppet har været så stort fra 1-2 så rart at vide hvordan det Er for andre at gå fra 2 til 3

MÅske ts også kan bruge svarene på mine spørgsmål

Anmeld

12. juni 2012

oerbaek

Maja84 skriver:

Tak fordi du gav dig tid til at svare
overvejer selv en nr 3 om et par år, men så de også alle 3 under skolealderen. Er sfo ca samme priser i måneden som dagpleje og børnehave
Vi giver jo ca 2500 om måneden for vores søn, så synes det virker som mange penge hvis det koster 7500 i måneden

Hvad synes du har været det hårdeste hop, 0 til 1, 1 til 2 eller 2 til 3. Personligt Synes jeg endnu ikke hoppet har været så stort fra 1-2 så rart at vide hvordan det Er for andre at gå fra 2 til 3

MÅske ts også kan bruge svarene på mine spørgsmål

du betaler fuld pris for den dyreste plad i instutution og den/de andre er til ½ pris. vi betaler 2300 i dagpleje tror jeg nok ca 800 i børnehave og ca 500 i sfo

Jeg syntes ikke det har været svært hverken fra nr 0-1 el 1-2 el 2-3 børn man finder sin helt egen rytme og så går hverdagen som den plejer, hvis du forstår hvad jeg mener det hele skal jo hænge sammen. men er er ikke den stort forskel at gå fra 2 til 3 børn, det syns jeg slet ikke.

Håber du kan bruge svarene ellers er du også velkommen til at skrive privat til mig

Anmeld

12. juni 2012

Kløver

oerbaek skriver:

du betaler fuld pris for den dyreste plad i instutution og den/de andre er til ½ pris. vi betaler 2300 i dagpleje tror jeg nok ca 800 i børnehave og ca 500 i sfo

Jeg syntes ikke det har været svært hverken fra nr 0-1 el 1-2 el 2-3 børn man finder sin helt egen rytme og så går hverdagen som den plejer, hvis du forstår hvad jeg mener det hele skal jo hænge sammen. men er er ikke den stort forskel at gå fra 2 til 3 børn, det syns jeg slet ikke.

Håber du kan bruge svarene ellers er du også velkommen til at skrive privat til mig

Tusind tak, så ser alt jo meget lysere ud end jeg kunne frygte. Jeg blev overrasket over ens evne til at klare sig selvom det var hårdt med den 1 (for tidlig født ) havde dog en periode hvor jeg fik maks 4 timers usammenhængende søvn, samtidig med jeg var gravid i 3 trimester og planlagde bryllup, ellers synes jeg det har været ok, og går fint med 2 små på nu 8 uger og 16.5 mdr håber manden går med til an nr 3 ankommer når den yngste er lidt over 2, dvs med termin om 2 år] fra nu eller til hen efteråret

Har du altid haft ønske om hvor mange børn du ville have, her har jeg altid ønsket 3, nu er ønsket dog 3 maks 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.