Hej i gæve kvinder!
Skriver som anonym, da jeg ikke er interesseret at folk der kender mig, kan følge med i de tanker vi går og gør os om nummer 3
håber dog at i vil svare alligevel.
Vi vil rigtigt, rigtigt gerne have nummer tre barn. Vores to er nu lige fyldt 6 og lige fyldt 3, så vi synes begge at det er ved at være tiden til det. Den mindste vil jo være omkring 4 før den lille kommer, hvis vi er så heldige at blive hurtigt gravide, hvilket heldigvis har været tilfældet de andre gange
Vi har regnet på det, og kommet frem til at vi vil have 9000 kr i rådighedsbeløb pr måned, efter alle faste udgifter er betalt (inklusiv pasning til alle tre poder). Børnefamilieydelsen er medregnet i dette beløb, så de 9000 kr er virkeligt til ALT... dvs mad, gaver, tøj, sjov osv, dog ikke benzin. Men er det urealistisk? Bliver det for surt, eller kan det godt lade sig gøre? Det er i en periode på 2 år det drejer sig om, derefter vil beløbet blive højere, da jeg bliver færdiguddannet og forhåbentligt får arbejde hurtigt derefter. På nuværende tidspunkt bruger vi 5-6000 om måneden på mad/dagligvarer, men er ved at få beløbet ned på 4500-5000 ved hjælp af madplaner og indkøb 1 x ugentligt. Så jeg tror i grunden godt at det kan lade sig gøre, med disciplin og omtanke for hvad vi bruger penge på. Men hvad siger jeres erfaringer, det er jeg meget interesseret i at høre om
skriv også gerne lidt om hvor meget i bruger på hvad, i livet med 3 børn (eller flere)
på forhånd tak!
Anmeld