Mit tandkød bløder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Kløver

MorDk skriver:

hJeg er gravid i 26.uge og jeg sys mit tandkød er begyndt at bløde meget mere end det plejer!

Jeg skulle have været til tandlæge i Januar, men pga. ekstrem kvalme måtte jeg aflyse. Fik ny tid i maj, men måtte aflyse igen! Nu skal jeg bestilt ny tid! jeg har ikke ondt eller noget... men sys bare jeg skal åbne munden og kigge på tandbørsten.... så bløder det?!

Andre med samme problem?

JA, har haft store problemer under begge mine graviditeter, og fik at vide det var hormonelt og Meget normalt at nogle får det under graviditet. Har så fået problemer med tandkød og tænder efterfølgende pga dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Jupiter

Fra en tidligere klinikassistent:

Det er helt normalt at få tandkødsbetændelse under graviditet (og det lyder som om det er det du har fået), og det er individuelt fra kvinde til kvinde hvor slemt det er og om det gør ondt.

Selvfølgelig har den generelle mundhygiejne også noget at sige, og nogle kvinder (og mænd selvfølgelig ) er mere sarte end andre.

Men bliv bare ved med at børste, det er det bedste du kan gøre for dit tandkød 

Anmeld

3. juni 2012

HeidiØ

MorDk skriver:

Jeg er gravid i 26.uge og jeg sys mit tandkød er begyndt at bløde meget mere end det plejer!

Jeg skulle have været til tandlæge i Januar, men pga. ekstrem kvalme måtte jeg aflyse. Fik ny tid i maj, men måtte aflyse igen! Nu skal jeg bestilt ny tid! jeg har ikke ondt eller noget... men sys bare jeg skal åbne munden og kigge på tandbørsten.... så bløder det?!

Andre med samme problem?

Jeg var til tandlæge da jeg var 10 uger henne, og der kunne man jo ikke se jeg var gravid, vi havde heller ikke rigtig fortalt det til nogle - så siger min tandlæge, da jeg ligger der: "Ja, Heidi, hvis man ikke vidste bedre, sku man fa'me tro du var gravid, med det tandkød du render rundt med"... øøøøøh tænkte jeg bare, hehe, men så måtte jeg jo sige at jeg var .. Så det er helt alm - og så længe det ikke gør ondt såå.. men ja, bestil hellere en tid, det kan være de har nogle gode tricks

Anmeld

3. juni 2012

Lykke:)

MorDk skriver:

Men gør det ikke ondt? Jeg har ikke ondt overhovedet...!

Det gør heller ikke ondt hvis det kan mærkes, kan det føles lidt som om, at det klør

Anmeld

3. juni 2012

Team Putte

MorDk skriver:

Jeg er gravid i 26.uge og jeg sys mit tandkød er begyndt at bløde meget mere end det plejer!

Andre med samme problem?

Tandkødet er jo slimhinder og som slimhinder alle andre steder i kroppen bliver de mere sarte når man er gravid... Jeg har blødt fra tandkødet ved tandbørstning siden uge 8.. Det er 30 uger og jeg savner at børste tænder uden det hele bliver rødt!

Anmeld

3. juni 2012

B&J

Mit tandkød blødte helt vildt også da jeg var gravid men da jeg havde født så holdte det op

Anmeld

3. juni 2012

Sara_S

Lullaby skriver:

Det er meget normalt. Tandlægen vil anbefale dig at børste hyppiere og og købe tandtråd. Jeg bløder også altid som en stukket gris hver gang..

Samme her! 

Anmeld

3. juni 2012

Fenja09

MorDk skriver:

Må heller ringe og få en tid altså!!!

Ja, synes da lige du skal tage et smut til tandlægen, men det er nok begrænset hvad han kan gøre ved det. Nogle gravide bløder bare de ligger ned og kan derfor vågne med blodsmag i munden om morgenen  Ikke særlig hyggeligt, men heldigvis ikke farligt, men normalt

Anmeld

3. juni 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Andre med samme problem?

Det kan være tandkødsbetændelse eller tandsten... Det kan desværre gå lidt ud over bisserne når vi er gravide

Anmeld

3. juni 2012

Camilla30

Hej Ja det kender jeg! Jeg får også ofte næseblod hvis fx jeg nyser hvilket jeg aldrig har fået tidligere dvs. før graviditeten Mærkeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.