Mit tandkød bløder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.915 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

MorDk

Jeg er gravid i 26.uge og jeg sys mit tandkød er begyndt at bløde meget mere end det plejer!

Jeg skulle have været til tandlæge i Januar, men pga. ekstrem kvalme måtte jeg aflyse. Fik ny tid i maj, men måtte aflyse igen! Nu skal jeg bestilt ny tid! jeg har ikke ondt eller noget... men sys bare jeg skal åbne munden og kigge på tandbørsten.... så bløder det?!

Andre med samme problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Lullaby

Det er meget normalt. Tandlægen vil anbefale dig at børste hyppiere og og købe tandtråd. Jeg bløder også altid som en stukket gris hver gang..

Anmeld

2. juni 2012

L&V

MorDk skriver:

Jeg er gravid i 26.uge og jeg sys mit tandkød er begyndt at bløde meget mere end det plejer!

Jeg skulle have været til tandlæge i Januar, men pga. ekstrem kvalme måtte jeg aflyse. Fik ny tid i maj, men måtte aflyse igen! Nu skal jeg bestilt ny tid! jeg har ikke ondt eller noget... men sys bare jeg skal åbne munden og kigge på tandbørsten.... så bløder det?!

Andre med samme problem?

Det kan være tandkødsbetændelse. Syntes ofte man høre gravide der får problemer med tænderne

Anmeld

2. juni 2012

Lykke:)

Kunne lyde lidt som tandkøsbetændelse 

Hvis det er det, skal du bare børste på tandkødet også  

Anmeld

2. juni 2012

MorDk

JA tandtråd det "DUNKER" de mig hovedet med HVER gang! Er ikke helt go' til at huske det (desværre)

Anmeld

2. juni 2012

Fenja09

Det er helt normalt og ikke noget at være urolig for. Når man er gravid er der hormoner som gør at kroppens slimhinder bliver mere følsomme og kan briste. Selvom dit tandkød bløder er det stadig meget vigtigt at du børster dem, for nogle gravide får også lettere huller i tænderne.

God ide at tage tandlægen og blive tilset, nogle bliver nødt til at gøre det lidt ekstra under graviditet.

/Fenja

Anmeld

2. juni 2012

MorDk

BigBabyDream skriver:

Kunne lyde lidt som tandkøsbetændelse 

Hvis det er det, skal du bare børste på tandkødet også  

Men gør det ikke ondt? Jeg har ikke ondt overhovedet...!

Anmeld

2. juni 2012

MorDk

Fenja09 skriver:

Det er helt normalt og ikke noget at være urolig for. Når man er gravid er der hormoner som gør at kroppens slimhinder bliver mere følsomme og kan briste. Selvom dit tandkød bløder er det stadig meget vigtigt at du børster dem, for nogle gravide får også lettere huller i tænderne.

God ide at tage tandlægen og blive tilset, nogle bliver nødt til at gøre det lidt ekstra under graviditet.

/Fenja

Må heller ringe og få en tid altså!!!

Anmeld

2. juni 2012

Darling<3

Mit tandkød bløder også virkelig meget - plejer aldrig at bløde ved tandbørstning...

Underligt nok er mit tandkød også meget hævet, inde ved ganen Tror og håber at det går over når lillepigen er ude

Anmeld

3. juni 2012

132319

Det er helt normalt og din tandlæge kan ikke gøre noget ved det.

Det er hormonelle forandringer.

Mit tandkøb blødte under hele min 2. graviditet + det første halve år hvor jeg udelukkende ammede. Lidt efter lidt gik det i sig selv igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.