Eksperthjælp: Acerola C-vitamin tyggetablet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
0 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

Rose Maimonide

"Acerola C-vitamin tyggetablet"

Hej Rebecca

Du anbefaler Acerola mød forkølelse. Jeg har netop købt Acerola tyggetabletter fra Health Care,som jeg vil knuse og give til min søn på 6 måneder. Men kan læse at de indeholder sukker & sødestof? Er det ok for baby?

Tak fra Camilla

Rebeccas svar

Kære Camilla

Tak for dit spørgsmål. Ja, jeg mener det er okay, for mængderne er relativt småt. Målet helliger midlet her….
C-vitaminen vil smage meget surt ellers.

Jeg foretrækker generelt sukker frem for sødestoffer. Dog er det naturlige sødestof Stevia en rigtig god løsning.

Sorbitol, som findes i de tabletter, du nævner, er et sukkeralkohol, lige som f.eks. xylitol (“Birkesød”). Det er ikke så slemme som f.eks. Aspartam.

Du kan evt. vælge Acerola Complex 90 mg fra Natur Drogeriet næste gang, for de er uden sødestof (men med sukker).

Kh Rebecca

På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.