Kunstig befrugtning og tvillinger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

Humanincubator

Chancen er større, hvis man bliver stimuleret med hormoner. Hvis du kun får en ægløsningssprøjte, så er chancen den samme. - Og det gælder kun tveæggede tvillinger.

Men der er forskel på de forskellige behandlinger, så hvis vi snakker IVF, (hvis man sætter mere end et æg op), så er chancen højere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Filuca

Anonym skriver:

Til jer der har børn

Nu ved jeg ikke om det bare er lige ud af film osv. Men jeg har vel en spøjs idè om at fertilitetsbehandlinger og inseminering oftere gir tvillinger end graviditet på 'normal vis'

hva er jeres erfaringer ?

Nu afhænger det jo meget af, hvor mange æg, kvinden får sat op ad gangen. Ofte får man jo sat flere op, for at chancen er størst for, at der er gevinst

Jeg har ikke selv børn endnu, men har familie der er blevet gravide ved hjælp af insemination. Begge gange fik hun sat to æg op. Første gang var det tvillinger, men desværre døde den ene tvilling i uge 16, så der kom kun én dejlig pige til verden . Nu er hun så gravid igen, og denne gang lykkes det med tvillinger, hun er godt halvvejs i graviditeten, og den lille pige og den lille dreng inde i maven har det så godt

Anmeld

15. juni 2012

raca

altså jeg tror det er væsenligt at skeldne der forskellige formor for barnløshedsbehandling..

når man ins. kan man gøre det med mandens sæd eller en doners. dette kaldes IUI -H og IUI-D

hvis man har reglmessig mens og er fertil, sker der ingen stimulation, hvis man skønnes mindre fertil stimulere de. men ins ikke hvis man har løsninet mere end 2 æg.

så er der micro ins hvor de oprenser mandes sæd og tager æg ud og befugter og sidder tilbage, her er der også regler for hvor mange de må sidde op..

men hved micro og ins i stimuleret cyklus er der en øget riciko for tvillinger..

men ikke ved IUI-d pg IUI h.. ustumuleret cykuls..

Anmeld

15. juni 2012

raca

Filuca skriver:

Nu afhænger det jo meget af, hvor mange æg, kvinden får sat op ad gangen. Ofte får man jo sat flere op, for at chancen er størst for, at der er gevinst

Jeg har ikke selv børn endnu, men har familie der er blevet gravide ved hjælp af insemination. Begge gange fik hun sat to æg op. Første gang var det tvillinger, men desværre døde den ene tvilling i uge 16, så der kom kun én dejlig pige til verden . Nu er hun så gravid igen, og denne gang lykkes det med tvillinger, hun er godt halvvejs i graviditeten, og den lille pige og den lille dreng inde i maven har det så godt

det har være IVF.. eller micro ins..

ikke ins.. for der tagers ikke æg ud.

Anmeld

15. juni 2012

Filuca

raca skriver:

det har være IVF.. eller micro ins..

ikke ins.. for der tagers ikke æg ud.

Nå for søren - ja, så meget er jeg ikke inde i sagerne I hvert fald er hun gravid

Anmeld

15. juni 2012

raca

gokkelok skriver:

Der skulle være en større risiko eller chance for tvillinger.

Hørte om en Amerikaner der fik ottelinger og en mexikaner der fik 9. Puha, så bliver det godt nok for mange.

Men tænker, at det da må være skønt med tvillinger, hvis man har haft problemer med at blive gravid.

tvillinger er langt fra ideel.. ej heller selvom man har svært ved at blive gravid...

at der kan undfages så mange i mexico og usa skyldes at deres regler på området er noget mere lemplige end i dk..

der må ikke ins..hvis der er mere end 2 modne(mener jeg der er vejledende) eller siddes mere en 2 æg op( også vejledende.) så det kan ikke lade sig gøre herhjemme..

da det nok er forholdsvis usansyndligt at 2--3 æg deler sig til 8 fostre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.