Pletter, pletter, pletter!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Lone Jakobsen

jeg bruger også opvaskemiddel til at fjerne pletterne her i huset.

jeg gnubber lidt på dem med en svamp og så plejer de at forsvinde. ellers har jeg oplevet at mange bluser faktisk godt tåler 60 grader, og det hjælper også på genstridige pletter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

MorDk

Ja jeg synes også det er lidt underligt at de ikke giver ungerne hagesmække på? Hmm... måske for at spare tid? Det er bare så surt at det unødvendigt går ud over tøjet!

Anmeld

3. juni 2012

Tona

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Suk, jeg bliver skør!
Min datter er lige startet i vuggestue, og jeg skal liiige vænne mig til, at hendes tøj er mere beskidt end det plejer. Når de får frugt om formiddagen, har de ikke hagesmæk på, og jeg har simpelthen SÅ svært ved at få pletterne af tøjet (jeg ved godt, at det sparer dem for en masse vask, men alligevel..)
Vi bruger biotex vaskepulver, fordi jeg har haft store problemer med at få tøjet rent med f.eks. neutral, og indtil nu har jeg brugt biotex enzym power-pletfjerner - men pletterne forsvinder ikke..!

Det skal lige siges, at vi ikke har vores egen vaskemaskine, så tøjet kan godt ligge op til en uge i vasketøjskurven, men jeg sprøjter pletfjerner på, når jeg lægger det til vask.

Kan I anbefale mig noget, som virker?

Og et lille tillægsspørgsmål: Kan man blege pletter på f.eks. en hvid body med klorin?

Mange hilsner
Linnea

Det eneste jeg har fundet som virkede var at have en dunk Neutral opvaskemiddel stående ved vasketøjskurvene. Når jeg så ligger noget til vask så gennemgår jeg det for pletter og kommer opvaskemiddel på. Det tager nærmest alt, i alt fald i en minimum 40 graders vask.

Mht det hvide tøj du spørger ind til, så prøv at hænge det ud i skarp solskin. Solen kan faktisk blege mange pletter helt væk

Anmeld

3. juni 2012

Nea85

Amandas-mor skriver:

Det eneste jeg har fundet som virkede var at have en dunk Neutral opvaskemiddel stående ved vasketøjskurvene. Når jeg så ligger noget til vask så gennemgår jeg det for pletter og kommer opvaskemiddel på. Det tager nærmest alt, i alt fald i en minimum 40 graders vask.

Mht det hvide tøj du spørger ind til, så prøv at hænge det ud i skarp solskin. Solen kan faktisk blege mange pletter helt væk

Tak for svar!

Nu har jeg prøvet at putte opvaskemiddel på pletterne, så håber jeg det virker!
God idé med solen! (så skal den bare lige frem igen)

Anmeld

24. juni 2012

ønskebørn74

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Suk, jeg bliver skør!
Min datter er lige startet i vuggestue, og jeg skal liiige vænne mig til, at hendes tøj er mere beskidt end det plejer. Når de får frugt om formiddagen, har de ikke hagesmæk på, og jeg har simpelthen SÅ svært ved at få pletterne af tøjet (jeg ved godt, at det sparer dem for en masse vask, men alligevel..)
Vi bruger biotex vaskepulver, fordi jeg har haft store problemer med at få tøjet rent med f.eks. neutral, og indtil nu har jeg brugt biotex enzym power-pletfjerner - men pletterne forsvinder ikke..!

Det skal lige siges, at vi ikke har vores egen vaskemaskine, så tøjet kan godt ligge op til en uge i vasketøjskurven, men jeg sprøjter pletfjerner på, når jeg lægger det til vask.

Kan I anbefale mig noget, som virker?

Og et lille tillægsspørgsmål: Kan man blege pletter på f.eks. en hvid body med klorin?

Mange hilsner
Linnea

Jeg bruger noget der hedder SIL fra tyskland.. det er vidunder midlet her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.