Pletter, pletter, pletter!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.027 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

Nea85

Hej med jer!

Suk, jeg bliver skør!
Min datter er lige startet i vuggestue, og jeg skal liiige vænne mig til, at hendes tøj er mere beskidt end det plejer. Når de får frugt om formiddagen, har de ikke hagesmæk på, og jeg har simpelthen SÅ svært ved at få pletterne af tøjet (jeg ved godt, at det sparer dem for en masse vask, men alligevel..)
Vi bruger biotex vaskepulver, fordi jeg har haft store problemer med at få tøjet rent med f.eks. neutral, og indtil nu har jeg brugt biotex enzym power-pletfjerner - men pletterne forsvinder ikke..!

Det skal lige siges, at vi ikke har vores egen vaskemaskine, så tøjet kan godt ligge op til en uge i vasketøjskurven, men jeg sprøjter pletfjerner på, når jeg lægger det til vask.

Kan I anbefale mig noget, som virker?

Og et lille tillægsspørgsmål: Kan man blege pletter på f.eks. en hvid body med klorin?

Mange hilsner
Linnea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

bøllen

Min erfaring er at frugt pletter er MEGET svært at få af. Er der ikke mulighed for de kan give smæk på?? Eller et spiseforklæde, det afleverede jeg i dagplejen , da det meste af vores tøj blev ødelagt.

Ellers bruger jeg opvaskemiddel, plet fjerner , bagepulver.

Skyller i koldt vand inden vask event vasker pletteren med opvaskemiddel i hånden inden maskin vask

Anmeld

2. juni 2012

Clisolka

Bøllen skriver:

Min erfaring er at frugt pletter er MEGET svært at få af. Er der ikke mulighed for de kan give smæk på?? Eller et spiseforklæde, det afleverede jeg i dagplejen , da det meste af vores tøj blev ødelagt.

Ellers bruger jeg opvaskemiddel, plet fjerner , bagepulver.

Skyller i koldt vand inden vask event vasker pletteren med opvaskemiddel i hånden inden maskin vask

Opvaskemiddel er et vidundermiddel til at fjerne pletter er jeg begyndt at opdage 

Til TS: Jeg har selv opdaget problemerne med pletterne - alt Isabella har haft på i vuggestuen bliver plettet, og sådan skal det selvfølgelig også være  Men aaaaargh, de pletter 

Jeg er netop skiftet til neutral til at vaske tøjet i, og det bliver bare ikke rent. Isabella fik udslæt for ca 2 ugers tid siden, så jeg blev nødt til at se om det var det hun slog ud af. Når der er plet på ligger jeg det i blød i opvaskemiddel og det funker! 

Anmeld

2. juni 2012

Sildefisk

sulfo, pletten gnides med sulfo og ligger gerne natten over indtil tøjet vaskes 

Anmeld

2. juni 2012

Sildefisk

Babymor2010 skriver:

Opvaskemiddel er et vidundermiddel til at fjerne pletter er jeg begyndt at opdage 

Til TS: Jeg har selv opdaget problemerne med pletterne - alt Isabella har haft på i vuggestuen bliver plettet, og sådan skal det selvfølgelig også være  Men aaaaargh, de pletter 

Jeg er netop skiftet til neutral til at vaske tøjet i, og det bliver bare ikke rent. Isabella fik udslæt for ca 2 ugers tid siden, så jeg blev nødt til at se om det var det hun slog ud af. Når der er plet på ligger jeg det i blød i opvaskemiddel og det funker! 

hæ hæ vi er helt enige kan jeg se 

Anmeld

2. juni 2012

Clisolka

myr81 skriver:

hæ hæ vi er helt enige kan jeg se 

Det var en kollega der fortalte det mig, så jeg måtte afprøve det 

Anmeld

2. juni 2012

Timse

Vanish - og så er det parfumefrit oveni, det virker både her med en håndværkermand og hos min søster med tre børn

Anmeld

2. juni 2012

B&J

Helt klart vanish det ville jeg ikke kunne leve uden...

Anmeld

2. juni 2012

sarahb

Vi bruger opvaskemiddel, hælder det på pletten. ligger det i en pose hvor der ikke er luft i og binder den til. ligger natten over, tages ud og så i vaskemaskinen. Det fjerner alt her!

Anmeld

2. juni 2012

Nea85

Tak for alle jeres svar!
Selvfølgelig skal tøjet blive beskidt, det ville bare være rart, hvis det kunne blive rent igen, så det ikke er ødelagt

Det lyder som om, jeg skal til at tage opvaskemidlet i brug

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.