Hørehæmmet barn.. 2,5 år.. erfaring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.069 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

maria_wlt

Sagen er den at vores søn's hørelse er total i bund. Vi skal til en udviget undersøgelse på OUH nu her den 7 Juni.

Nogle der har nogen form for erfaring med det??

Hvad der er af muligheder hvis det viser sig at han er permanent hørehæmmet??

Alt info kan bruges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

maria_wlt

1. juni 2012

L&V

maria_wlt skriver:

Sagen er den at vores søn's hørelse er total i bund. Vi skal til en udviget undersøgelse på OUH nu her den 7 Juni.

Alt info kan bruges

Hvis det er meget slemt kan han få et høreapperat og evt noget støtte til talen men ellers ved jeg ikke.. Jeg er selv lettere hørehæmmet på det ene øre så i større forsamlinger høre jeg ik en skid for at sige det mildt

Anmeld

1. juni 2012

serinasmor

maria_wlt skriver:

Alt info kan bruges

også hvis det bare er lidt "jeg tror nok" info ??

jeg har nemlig en bekendt der har fået undersøgt om hun måske havde hørelse inde bagved øret ( hun mangler det ene) .. så kunne hun få boret hul og få en lyddims tilkoblet ... hun valgte ikke at få det lavet .. men kunne vist godt 

det er noget med at jo yngre man er jo nemmere er det at "lære" at høre med sådan én - men om den er for alle det ved jeg ikke .. 

det har så vidt jeg har forstået noget at gøre med om man mangler ligepræcis de nervebaner der sender lyden fra øret og til det rigtige sted i hjernen ... 

ellers ved jeg at nærmeste familie får tilbudt undervisning i tegnsprog

Anmeld

1. juni 2012

maria_wlt

Månsson skriver:

Hvis det er meget slemt kan han få et høreapperat og evt noget støtte til talen men ellers ved jeg ikke.. Jeg er selv lettere hørehæmmet på det ene øre så i større forsamlinger høre jeg ik en skid for at sige det mildt

Jeg er selv 80 % døv på det ene øre men klare mig helt fint..

Tristan er meget hæmmet af det.. Han siger INGEN sætninger, kun få ord og resten er russisk/tyrkisk...

Håber virkelig at de kan gøre noget for ham når han nu er en stor dreng der burde have en sprog.

Anmeld

1. juni 2012

maria_wlt

serinasmor skriver:

også hvis det bare er lidt "jeg tror nok" info ??

jeg har nemlig en bekendt der har fået undersøgt om hun måske havde hørelse inde bagved øret ( hun mangler det ene) .. så kunne hun få boret hul og få en lyddims tilkoblet ... hun valgte ikke at få det lavet .. men kunne vist godt 

det er noget med at jo yngre man er jo nemmere er det at "lære" at høre med sådan én - men om den er for alle det ved jeg ikke .. 

det har så vidt jeg har forstået noget at gøre med om man mangler ligepræcis de nervebaner der sender lyden fra øret og til det rigtige sted i hjernen ... 

ellers ved jeg at nærmeste familie får tilbudt undervisning i tegnsprog

Ja det har jeg læst lidt om.. Ofte brugt ved små børn.. 

Lidt en omgang men bare han får sig en hørsel..

Anmeld

1. juni 2012

L&V

maria_wlt skriver:

Jeg er selv 80 % døv på det ene øre men klare mig helt fint..

Tristan er meget hæmmet af det.. Han siger INGEN sætninger, kun få ord og resten er russisk/tyrkisk...

Håber virkelig at de kan gøre noget for ham når han nu er en stor dreng der burde have en sprog.

Så vil jeg tro han kan få opereret sådan et apparat ind i øret/ hovedet det har min bands fætter. Det virker så godt

Anmeld

1. juni 2012

maria_wlt

Månsson skriver:

Så vil jeg tro han kan få opereret sådan et apparat ind i øret/ hovedet det har min bands fætter. Det virker så godt

Hvor gammel er han?

Anmeld

1. juni 2012

L&V

maria_wlt skriver:

H

Hvor gammel er han?

Han er 11 nu fik det som 4-6 årige

Anmeld

5. juni 2012

Bebsen

Hejsa.

Jeg kommer fra en døv familie, er dog selv hørende
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte DDL NU! og få hjælp derfra. Du skal lære tegnsprog og det skal han også. Jeg har en niece på 2 år og 2 måneder og hendes tegnsprog er virkeligt godt, og hendes kommunikation med hendes forældre er bedre end de fleste på hendes alder, fordi det er nemmere at bruge tegn, end tale og lyd - også for hørende børn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.