Bange for at briste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

SukkerDronning

Jeg tror alle gravide er skide bange for at briste. Men, der er jo så langt i mellem skrækhistorierne.

Jeg vil egentlig bare fortælle dig, at nogen mener at det at føde i vand skulle formindske risikoen. Fordi huden bliver mere elastisk.

Jeg fødte selv i vand, en hurtig fødsel på 3 timer og 40 min fra første ve, kun 10 minutters pres. Det eneste jeg fik var lidt hudafskrabninger

for at du ikke brister og så håber jeg, at du kan ligge noget af frygten fra dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Mor til Ella

msmukke skriver:

Selve fødslen ved jeg der kommer til at gøre godt, men der er ikke noget man kan gøre ud over at tage det som det kommer.. Tænker meget over smertelindring, og er kommet frem til at vand skal prøves som det første..
Men er ikke meget for tanken om at man sikkert bristet og skal syes. tror det har noget at gøre med at jeg aldrig er blevet syet hvor jeg kan huske det.
Andre der har det sådan??

Det er faktisk ikke så slemt som det lyder

Jeg bristede nogle steder hvor de åbenbart ikke rigtig kunne bedøve, det gjorde ondt, men ved siden af veer er det ingen ting

Det mest grænse overskridende var nok at hende der skulle sy mig er en fast kunde i min frisørsalon

Anmeld

1. juni 2012

maria_wlt

msmukke skriver:

Selve fødslen ved jeg der kommer til at gøre godt, men der er ikke noget man kan gøre ud over at tage det som det kommer.. Tænker meget over smertelindring, og er kommet frem til at vand skal prøves som det første..
Men er ikke meget for tanken om at man sikkert bristet og skal syes. tror det har noget at gøre med at jeg aldrig er blevet syet hvor jeg kan huske det.

Det skal du ikke være bange for 

Hvis man kan klare de skide veer så kan en bristning ikke slå dig ud..

(Fik en svær 3 grads bristning og blev syet i 2 timer med Ene)

Anmeld

1. juni 2012

twinny

Jeg bristede fra a til z...

Det gik såå hurtigt og tvilling A var uden på få presseveer... og hele fødsel gik lidt hurtigere end hvad JM havde regnet med.  Jeg mærkede ingenting af bristning.. Jeg så hverken nålen eller mærkede den, da de bedøvede mig. Jeg blev syet lidt hvor det ikk virkede.. Det gjorde nuller naller.. Men ellers mærkede jeg ingenting... Det var self ubehagelig at de skulle stå og "rode" dernede bagefter.. Men jeg var fuldt optaget af drengene..  Jeg forventede det værreste, men det var ikk så slemt som jeg havde regnet med.

Anmeld

1. juni 2012

JH12

Jeg bristede en smule på den ene skønslæbe, og jeg kunne slet ikke mærke det .. Den eneste smerte jeg kunne mærke, var det hoved der skulle fødes .. Så det vil jeg vove og påstå du slet ikke skal
Være bange for .. Og når du skal syes, bliver du bedøvet, og det siver en smule, men du kan ikke mærke du bliver syet! Og på det tidspunkt er du også helt optaget af dit Barn som ligger på maven

Anmeld

2. juni 2012

msmukke

Mange tak for alle jeres indlæg.. Det lyder til at det ikke er så slemt som jeg nok går og frygter.. Men synes ikke rigtig frygten har lagt sig endnu, heldigvis har jeg nogen uger endnu til at lægge frygten til side. Som venner har sagt; der er en grund til at kvinder føder igen og igen
Men ville godt nok gerne hele fødslen er overstået..

Anmeld

2. juni 2012

Vinker

msmukke skriver:

Jeg har ikke lige læst de andres kommentarer men gode råd mod ikke at briste er enten at komme i vand eller lægge varme klude forneden!

Jeg fødte selv i vand sidste gang og håber at komme til det igen. Bristede kun en lille bitte smule. Intet der har givet problemer, men jo frygten er der for at det går galt næste gang......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.