Højre eller venstre hånd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. april 2009

Monica

Hvad bruger jeres barn, højre eller venstre hånd? Gustav spiser med den hånd der er nærmest... Ske/gaffel er tit med venstre og rugbrød og ling er med højre. Jeg er af den overbevisning at han selv finder ud af hvad der passer ham... Bliver så irriteret når farmor giver ham skeen i højre hånd og siger at det andet var forkert...

Men hva gør I? skal jeg rette på ham hver gang vi spiser?

Monica - som er alene hjemme med G da Lars er taget til London for at drikke noget fodbold og kommer hjem mandag aften...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

heaven

Monica skriver:

Hvad bruger jeres barn, højre eller venstre hånd? Gustav spiser med den hånd der er nærmest... Ske/gaffel er tit med venstre og rugbrød og ling er med højre. Jeg er af den overbevisning at han selv finder ud af hvad der passer ham... Bliver så irriteret når farmor giver ham skeen i højre hånd og siger at det andet var forkert...

Men hva gør I? skal jeg rette på ham hver gang vi spiser?

Monica - som er alene hjemme med G da Lars er taget til London for at drikke noget fodbold og kommer hjem mandag aften...

du skal ikke rette på ham - du har nemlig ret i, at han selv finder ud af hvad der liige passer ham. Han "vælger" først hånd når han bliver ældre, omkring 4-års alderen, mener jeg det er

Jannie

Anmeld

24. april 2009

Loggidut

der er så vidt jeg har erfaret ikke noget som hedder kejthåndet mere, der er ikke noget der hedder rigtig og forkert, så vidt jeg har fået fortalt...dog er det snildestat være højrehåndet...jeg har så mange gange gloet mig halvt ihjel på mine søskende når de skriver, de er nemmelig "kejtede" (ja det hedder det jo så ikke) og når de skriver noget, skal de virkelig anstrenge sig for ikke at gnadre det ud med hånden igen...lol, det er fun!

men jeg synes du skal lade ham bruge den hånd han er født til at bruge, og om han skal rettes i det, det bestemmer i jo kun!

Anmeld

24. april 2009

linemus

Rigtigt kreative mennesker siges at være venstrehåndede, så så er det jo ikke helt tosset.

Er enig med de andre. Ikke rette ham. Det finder han selv ud af, når han bliver større.

Anmeld

25. april 2009

Lise

TRor Simon bruger mest højre hånd, men han bruger altså også venstre. F.eks. til at spise med... Og det får han lov til...

Når han tegner gør han det med højre..

Anmeld

25. april 2009

Monica

Tak for jeres svar... Jeg vil gøre som I har bekræftet mig i, at følge min intuition... Han må selv vælge hvilken hånd han vil bruge og farmor må slappe af...

Moni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.