Lidt øv, men skal nok vænne mig til det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. april 2009

Anonym trådstarter

har været oppe hos min mor og spise her i aften, da min søster og hendes datter er hernede..
Jeg nævner at der i går kom råmælk ud og straks siger min søster at det skal jeg da gemme på, det er det vigtigste til babyen, hvortil jeg svarer jamen det er jo ikke sikkert at jeg kommer til at bruge det..

I stedet for overhovedet at høre hvad jeg siger, så snakker hun vidt og bredt om at det giver en hel anden kontakt... Hvortil jeg svarer at det ved hun da ikke, jo jo for hun havde givet flaske da de var indlagt på sygehuset pga. menigitis..... Hvorfor ikke bare respektere at jeg højst sandsynlig ikke vil amme mit barn?? Hvorfor ikke støtte mig i den beslutning?? Synes jeg kan få nok negativ feedback på det fra omverdenen, hvorfor fra den nærmeste familie?? Fair nok at man spørger hvorfor jeg ikke vil osv, men synes samtidig at man skal respektere mit valg -måkse ikke acceptere den, men i det mindste respektere den....

Uha homonerne flurere i det lille hjem
-er ano igen, men I ved hvem jeg er, men det ved alle udefrakommende måske ikke og behøver heller ikke vide det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Munder

Jamen dog søde, det var da en øv-aften.

Jeg har ofte oplevet, at det er familien der kan såre en mest.

Du skal stå fast på din beslutning, da de vigtigste personer i denne sag er dig og bebs. Hvis du ikke vil amme, vil det blive en rigtig dårlig oplevelse for både dig og baby. Ja, det er godt at amme, men ikke for enhver pris, det er min holdning.

Op med næsen, jeg håber du får en rigtig dejlig weekend

Anmeld

24. april 2009

Anonym trådstarter

Mange tak Dorte, hvor er du sød

Jo det er da godt at amme, men mine erfaringer fra mit augbarn06 er at h?n ikke har mistet noget ved at være flaskebarn -har aldrig været særlig syg, hvilket hvis h?n havde kunne bunde i at h?n ikke havde fået mit immum forsvar fra start af... Men af hvad jeg kan forstå på min svigerinde som studerer til sygeplejeske, så skal børn alligevel opbygge deres eget immunforsvar fra den dag, det ikke får bryst mere.. Flaskebørn skal bare fra start eller meget tidlig alder selv opbygge det..

Havde jeg nu haft et barn der tit skrantede eller der var andre tegn på at h?n manglede noget, så ville jeg overveje det noget kraftigere, hvis nu risikoen for at det er den manglende modermælk der var skyld i det.. Men for at være helt ærlig, så har jeg bare ikke det behov at skulle amme.. Det er måske utopi for nogen (og fair nok) men vi træffer alle valg her i livet som andre finder sære/utrolige/åndssvage eller gode/geniale/praktiske...

Anmeld

24. april 2009

Munder

Jeg kan kun være enig med dig. Jeg ammede Andrea i 3 måneder, hvorefter hun blev flaskebarn. Jeg vil da gerne amme næste gang, men som sagt ikke for enhver pris.

Hvis du ikke er et "ammemenneske", vil det kun være ubehageligt at skulle gennemføre det, og I bliver altså mest harmoniske, hvis der er ro omkring affodringen (hvordan den så end foregår)

Der skal nok komme massere af kommentarer, men prøv at lukke af, selvom det er svært!

Anmeld

25. april 2009

Heidi.

Anonym skriver:

har været oppe hos min mor og spise her i aften, da min søster og hendes datter er hernede..
Jeg nævner at der i går kom råmælk ud og straks siger min søster at det skal jeg da gemme på, det er det vigtigste til babyen, hvortil jeg svarer jamen det er jo ikke sikkert at jeg kommer til at bruge det..

I stedet for overhovedet at høre hvad jeg siger, så snakker hun vidt og bredt om at det giver en hel anden kontakt... Hvortil jeg svarer at det ved hun da ikke, jo jo for hun havde givet flaske da de var indlagt på sygehuset pga. menigitis..... Hvorfor ikke bare respektere at jeg højst sandsynlig ikke vil amme mit barn?? Hvorfor ikke støtte mig i den beslutning?? Synes jeg kan få nok negativ feedback på det fra omverdenen, hvorfor fra den nærmeste familie?? Fair nok at man spørger hvorfor jeg ikke vil osv, men synes samtidig at man skal respektere mit valg -måkse ikke acceptere den, men i det mindste respektere den....

Uha homonerne flurere i det lille hjem
-er ano igen, men I ved hvem jeg er, men det ved alle udefrakommende måske ikke og behøver heller ikke vide det

NEJ.. det skal du ikke gemme... Det er først når du har født at de vigtige ting i mælken bliver frigivet... Det der kommer ud nu er bare sådanne noget tyndt noget..

Knus

Anmeld

25. april 2009

Anonym trådstarter

Min skuffelse fra i går har vist ikke helt lagt sig, aftalen var at vi skulle køre datteren op til min mor i dag, så tøzerne kunne lege sammen.. Jeg havde givet hende en kjole med bred strop kjole på og 3/4 bukser og det første der bliver sagt er "det er da for koldt" -havde jo så ligesom også en cardigan med, men de lover jo 20 grader i dag... Det næste der bliver sagt til min datter er "du kan da ikke se for den hat" Hun havde en bølle-hat på....
Altså ved godt at homonerne florere og at jeg pga i går er lidt mere nærtagende, men jeg plejer altså ikke gå rundt og kritisere det tøj min søster giver hendes datter på -kunne jeg ellers nemt, da jeg synes hun pakker hende ind i 17 lag tøj om vinteren og alm. vintertøj om sommeren, men det er da ikke op til mig at kritisere det, for det er min søster der kender hendes datters kropstemperatur -hvor varm/kold hun er og så fordi at hun jo gør det hun finder bedst..

Tag f.eks i går min datter rendte rundt i t-shirt og shorts sidst på eftermiddagen, da de kom og hendes datter havde cowboybukser og langærmet bluse på... Men kommenterede jeg det? Nej, for det er da ikke op til mig...
Bli'r sku så vrissen og skulle lige ud med det selvom det nok er barnepjat... sorry...

Anmeld

27. april 2009

st

Kære dig.

Husk nu, at du er den bedste mor dit barn kan få.

Prøv at lade de andres kommentarer sive ind af det ene ører og sorter i det du kan bruge, og ud med det resterende. Der er sgu så mange der har "gode" idéer til hvordan man skal være. Det er nu engang dig og din partner der bedst kan træffe de valg.

Knus.

Anmeld

27. april 2009

Anonym trådstarter

Tak, det ved jeg også godt st.. Men nogen gange bliver man bare overrumplet af kommentarerne -eller nok mere pga hvem der aflevere dem..
Men gu er jeg en god mor

Anmeld

28. april 2009

3rollinger

Kaere Anonym

Jeg er helt enige med de andre i at du selv bestemmer hvad du har lyst til eller ej.

Men maa jeg spoerge hvorfor du ikke vil amme?

Knus
st

Anmeld

28. april 2009

Anonym trådstarter

Selvfølgelig må du det

Kort og kontant så har jeg simpelthen ikke lysten eller behovet for det.. Vi havde en skidt start med tøzen og jeg opgav efter en uge, for jeg kunne simpelthen ikke rumme det at hun spiste i to timer og sov ½ time og så ville til brystet igen.. Jeg gik rundt i en bobbel i den ½ time og frygtede at hun vågnede.. Jeg følte ikke jeg havde nogen som helst fornemmelse af om hun var mæt eller ej..
Det fungerede simpelthen bare ikke og jeg fik det helt anderledes -også i forhold til datteren, da vi begyndte at give hende flaske..

Men i den første lange stykke tid var det kun mig eller kæresten der gav flaske -ingen andre, da hun skulle vide hvem mor og far var og have en fast base.. Vi har aldrig lagt hende fra os med en flaske, vi har altid givet hende flaske i vores arme og jeg tror på at det giver lige så meget tryghed, nærvær og kærlighed som et bryst...

Men spørg bare igen, hvis der er noget og du må også gerne modsige min mening/holdning :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.