Hvilken prævention bruger i? (erfaringer søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

Erik52

Vi ønsker ikke flere børn, så jeg valgte at blive steriliseret.

(Mandlig sterilisation er i modsætning til kvindelig sterilisation uden narkose, men alligevel så godt som smertefri - jeg mærkede kun det lille stik fra lokalbedøvelsen (smerte som fra et hvepsestik i ca. 3 sekunder).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

twinny

jeg har hormonspiral.  Og er glad for den.

Men min mand vil gerne have klippet understellet.

Anmeld

1. juli 2012

MomInTheMaking

Ka+Ma=Be skriver:

Hvilken prævention har i brugt siden i fødte jeres septemberbørn?

Jeg fik hormonspiral i november sidste år, men fik den taget ud i går. Den sad simpelthen helt forkert.  Jeg har fået tilbudt at få en ny på deres regning, men jeg er i tvivl om jeg har lyst.

Kæmpe fordele er jo klart, at jeg ikke blødte og ingen smerter havde. Og så er det jo god og sikker prævention. Men men men.. Efter at have tabt mig 18 kg (fødsel + ekstra), fik jeg spiral og tog på en måned 6 kg på!  Derudover har jeg, som på p-piller, humørssvingninger som bare fanden. Jeg er i det hele taget godt træt af hormoner.

Jeg har prøvet p-piller, hormonspiral og p-ring. Jeg har ingen erfaring med minipiller, men de skulle jo være mildere mht hormoner, så dem overvejer jeg.

Har i nogle erfaringer i vil dele ud af? Hvad har i været glade for og mindre glade for?

På forhånd tak for hjælpen 

Jeg fik p-stavfor anden gang efter jeg fik Penny fordi det bare virker for mig, man ved dog ikke hvorår ens mens kommer, men tilgengæld kommer min kun hver 3-4 mdr. Så det kan jeg godt leve med. Jeg føler mig ikke påvirket på nogen måde af den, kan godt lide at man ikke skal tænke på noget (når man har fast partner) i de 3 år den virker.

Og da jeg fik taget den første ud gik der kun 1½ mdr så var jeg gravid, så heller ikke der har den en negativ effekt for mig.

Men uha hvor er der mange muligheder og vi er jo forskellige alle sammen, men P-stav er lige sagen for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.