Hvilken prævention bruger i? (erfaringer søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken præventionsform bruger i? (multiple choice muligt)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.838 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

Ka+Ma=Be

Hvilken prævention har i brugt siden i fødte jeres septemberbørn?

Jeg fik hormonspiral i november sidste år, men fik den taget ud i går. Den sad simpelthen helt forkert.  Jeg har fået tilbudt at få en ny på deres regning, men jeg er i tvivl om jeg har lyst.

Kæmpe fordele er jo klart, at jeg ikke blødte og ingen smerter havde. Og så er det jo god og sikker prævention. Men men men.. Efter at have tabt mig 18 kg (fødsel + ekstra), fik jeg spiral og tog på en måned 6 kg på!  Derudover har jeg, som på p-piller, humørssvingninger som bare fanden. Jeg er i det hele taget godt træt af hormoner.

Jeg har prøvet p-piller, hormonspiral og p-ring. Jeg har ingen erfaring med minipiller, men de skulle jo være mildere mht hormoner, så dem overvejer jeg.

Har i nogle erfaringer i vil dele ud af? Hvad har i været glade for og mindre glade for?

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Ka+Ma=Be

Der skulle selvfølgelig stå "ingen prævention" og ikke "igen prævention"

Anmeld

1. juni 2012

SaNiNa

Jeg kom på p-piller for at stoppe mine blødninger så dem er jeg bare forsat med, da de heller ikke er spækket med homoner

Anmeld

1. juni 2012

RiUL

Jeg bruger mini piller Fik dem fordi lægen foreslog det efter fødslen, pga amning. 

Hun sagde at jeg kunne komme på p piller igen, da Oliver var blevet 6 mdr, men tænker at så får man vel også automatisk sin mens Og det er jeg da ikke interesseret i endnu

Er heller ikke interesseret i alle de hormoner, så fortsætter da med mini pillerne, synes bare de er lidt små dyre, for man skal jo tage dem hele tiden, og mener jeg gav 220 kr for en 3 pak. 

Og god debat, for kom da lige i tanke om at jeg skal ha hentet en ny pakke mini piller på apoteket  

Anmeld

1. juni 2012

Ka+Ma=Be

Jeg bruger mini piller Fik dem fordi lægen foreslog det efter fødslen, pga amning. 

Hun sagde at jeg kunne komme på p piller igen, da Oliver var blevet 6 mdr, men tænker at så får man vel også automatisk sin mens Og det er jeg da ikke interesseret i endnu

Er heller ikke interesseret i alle de hormoner, så fortsætter da med mini pillerne, synes bare de er lidt små dyre, for man skal jo tage dem hele tiden, og mener jeg gav 220 kr for en 3 pak. 

Og god debat, for kom da lige i tanke om at jeg skal ha hentet en ny pakke mini piller på apoteket  

Så er det jo dejligt, at jeg lige kan minde dig om det hehe!

Er du glad for minipillerne? Og husker du dem?  

Ja du får automatisk mens med p-pillerne Jeg har lige fået min efter spiralen kom ud!!  Røv og nøgler siger jeg bare

Anmeld

1. juni 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Jeg kom på p-piller for at stoppe mine blødninger så dem er jeg bare forsat med, da de heller ikke er spækket med homoner

Jeg troede ikke man måtte få p-piller når man ammede. 

Jeg skal ikke have p-piller igen - det magter jeg ikke

Anmeld

2. juni 2012

SaNiNa

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg troede ikke man måtte få p-piller når man ammede. 

Jeg skal ikke have p-piller igen - det magter jeg ikke

også derfor jeg fik nogle med mindst homoner i og ammede heldigvis kun 2-3 gang om dagen på det tidspunkt

Anmeld

2. juni 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Så er det jo dejligt, at jeg lige kan minde dig om det hehe!

Er du glad for minipillerne? Og husker du dem?  

Ja du får automatisk mens med p-pillerne Jeg har lige fået min efter spiralen kom ud!!  Røv og nøgler siger jeg bare

I starten huskede jeg dem ikke  

Men når man ikke vil være gravid lige foreløbig, husker man dem Jeg har dem liggende fremme, så jeg ser dem, ellers husker jeg dem ikke

Jeg er glad for dem, har ikke haft blødningsforstyrrelser og har ikke taget på - nærmere tabt mig  

Så jeg mærker faktisk ingen forskel  

Anmeld

2. juni 2012

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Hvilken prævention har i brugt siden i fødte jeres septemberbørn?

Jeg fik hormonspiral i november sidste år, men fik den taget ud i går. Den sad simpelthen helt forkert.  Jeg har fået tilbudt at få en ny på deres regning, men jeg er i tvivl om jeg har lyst.

Kæmpe fordele er jo klart, at jeg ikke blødte og ingen smerter havde. Og så er det jo god og sikker prævention. Men men men.. Efter at have tabt mig 18 kg (fødsel + ekstra), fik jeg spiral og tog på en måned 6 kg på!  Derudover har jeg, som på p-piller, humørssvingninger som bare fanden. Jeg er i det hele taget godt træt af hormoner.

Jeg har prøvet p-piller, hormonspiral og p-ring. Jeg har ingen erfaring med minipiller, men de skulle jo være mildere mht hormoner, så dem overvejer jeg.

Har i nogle erfaringer i vil dele ud af? Hvad har i været glade for og mindre glade for?

På forhånd tak for hjælpen 

Jeg tager p-piller! Jeg har bare SÅ svært ved at huske dem ofte, derfor blir de bare hele tiden taget på skæve tidspunkter :/

Men er så træt af dem også! Du skrev det med humørsvingninger.. mon det er derfor mit svinger sådan?? Nå, skal ihvertfald til lægen på torsdag, så må jeg lige prøve at høre hende ad!

Men ooooork sikken en jungle!

Anmeld

2. juni 2012

Kofoed.

P sprøjte her, gik godt med den første, nu er vi i slutningen af nummer to, og plet bløder helt vildt, dog kan det være min anden medicin der gør det, så prøver med en mere, går det ikke, så skal vi finde en anden vej/prævention.

Den giver forresten humørsvingninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.