Nivende plukkeveer - forkortelse af livmoder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.317 visninger
21 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

pemiro

Er der nogle der kan svare mig på følgende?
De kloge siger at plukkeveer er med til at arbejde mod en fødsel, og at de også er med til at forkorte livmoder og åbne, samt presse baby nedad. Eller har jeg misforstået noget helt?

Så tænker jeg, når ens plukkeveer nu har bidt godt og grundigt foran i nogle dage (intet regelmæssigt og det er da til at holde ud), er det så tegn på man er ved at åbne sig måske?

På forhånd tak for jeres hjælp, i er guld værd med jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

pemiro

Slet ingen der har lidt kloge ord at sige?

Anmeld

31. maj 2012

Jibbe

Åh jeg tror det er så svært at svare på. Nogle kan jo gå i uger nærmest og være 1-2 cm åben og det er vel plukveerne der hjælper med det - uden at det udvikler sig til rigtig fødsel. Det er så forskelligt! Men krydser da fingre for at der snart sker noget hos jer

Anmeld

31. maj 2012

henh01

Det kan også sagtens tænkes det er baby der presser sig dybt ned i dit bækken og rigtig lægger sig klar til at komme den vej ud

Under min anden fødsel lagde min søn sig først fast under presseveerne, og det nev på en meget mærkelig måde (han drejde sig også samtidig, så det var ikke helt normalt) Normalt ligger de sig jo godt til rette inden

Anmeld

31. maj 2012

anynom

Altså jeg havde plukkeveer, som ikke hverken nev eller gjorde ondt og kun lidt regelmæssighed, de forkortede min livmoderhals. Og da jeg så rent faktisk fik veer gjorde de heller ikke ondt selvom jeg var 7 cm åben ved ankomst på fødegangen

Anmeld

31. maj 2012

pemiro

henh01 skriver:

Det kan også sagtens tænkes det er baby der presser sig dybt ned i dit bækken og rigtig lægger sig klar til at komme den vej ud

Under min anden fødsel lagde min søn sig først fast under presseveerne, og det nev på en meget mærkelig måde (han drejde sig også samtidig, så det var ikke helt normalt) Normalt ligger de sig jo godt til rette inden

Han har stået fast med hovedet siden uge 36+0 ifølge jm..
Så han ve i hvert fald hvilken vej udgangen er

Jeg kom også bare til at tænke på det tidligere, netop fordi jeg de sidste dage har haft MEGET kraftige plukkeveer nogle så slemme jeg må trække vejret dybt og roligt...

Anmeld

31. maj 2012

pemiro

Jibbe skriver:

Åh jeg tror det er så svært at svare på. Nogle kan jo gå i uger nærmest og være 1-2 cm åben og det er vel plukveerne der hjælper med det - uden at det udvikler sig til rigtig fødsel. Det er så forskelligt! Men krydser da fingre for at der snart sker noget hos jer

Nu har jeg i hvert fald igen idag haft meget meget kraftige niv/smerte i underlivet hele dagen.. Håber snart der sker noget træks at gå med smerter uden der sker noget haha

Anmeld

31. maj 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Er der nogle der kan svare mig på følgende?
De kloge siger at plukkeveer er med til at arbejde mod en fødsel, og at de også er med til at forkorte livmoder og åbne, samt presse baby nedad. Eller har jeg misforstået noget helt?

Så tænker jeg, når ens plukkeveer nu har bidt godt og grundigt foran i nogle dage (intet regelmæssigt og det er da til at holde ud), er det så tegn på man er ved at åbne sig måske?

På forhånd tak for jeres hjælp, i er guld værd med jeres svar

Jeg har det som dig hver dag. Og dog kan det gøre så ondt nogeN gange. Jeg spurgte min jordmoder den anden dag og hun sagde at det er fordi den lille skruer sig længere og længere ned. Og det vil man kunne mærke på denne måde. Hvor imod plukveer sidder i maven og maven bliver hård når de kommer. Jeg prøvede så at mærke efter og når de niver så er min mave ikke hård, men når jeg får plukveer kan jeg mærke i maven at den trækker sig sammen og bliver hård. 

Så der er egentlig kroppen der er ved at gøre sig klar og den lille kommer længere og længere ned

Anmeld

31. maj 2012

pemiro

JulieWH skriver:

Altså jeg havde plukkeveer, som ikke hverken nev eller gjorde ondt og kun lidt regelmæssighed, de forkortede min livmoderhals. Og da jeg så rent faktisk fik veer gjorde de heller ikke ondt selvom jeg var 7 cm åben ved ankomst på fødegangen

Jeg har haft mange plukkeveer i graviditeten, ingen smerte overhovedet...
Nu her den sidste uges tid begyndte det med lette mens smerter som nu er blevet til meget meget kraftige niv og jag i underlivet.. Har idag måtte koncentrere mig om vejrtrækningen somme tider..
Håber det snart er tegn på noget, træls med smerter uden der sker noget haha

Anmeld

31. maj 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Jeg har det som dig hver dag. Og dog kan det gøre så ondt nogeN gange. Jeg spurgte min jordmoder den anden dag og hun sagde at det er fordi den lille skruer sig længere og længere ned. Og det vil man kunne mærke på denne måde. Hvor imod plukveer sidder i maven og maven bliver hård når de kommer. Jeg prøvede så at mærke efter og når de niver så er min mave ikke hård, men når jeg får plukveer kan jeg mærke i maven at den trækker sig sammen og bliver hård. 

Så der er egentlig kroppen der er ved at gøre sig klar og den lille kommer længere og længere ned

Jeg får smerterne samtidig med plukkeveer
Baby står meget dybt og fast i forvejen og har gjort det længe.. Kan dog tydeligt mærke forskel på disse plukkeveer og når han møve sig længere ned i bækkenet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.