39+6 og kedeligt jordemoderbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.973 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

LR85

Ja havde jo, måske naivt, glædet mig meget til mit jordemoderbesøg i dag. 

Havde håbet hun ville lave indvendig undersøgelse, eller satte lidt dag eller andet for igangsættelse. 

Men nej, hun målte de ting hun skulle og så fik jeg en tid om en uge 

Ved godt jeg nok havde forventet for meget, men er bare SÅ dårlig til ikke a vide hva der skal ske. 

Nå, så går næste håb til a fødsel selv starter (gerne om 5 min)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

LR85 skriver:

Havde håbet hun ville lave indvendig undersøgelse, eller satte lidt dag eller andet for igangsættelse. 

Ved godt jeg nok havde forventet for meget, men er bare SÅ dårlig til ikke a vide hva der skal ske. 

Jeg var til mit sidste JM besøg igår, og blev faktisk os lidt skuffet.. Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men har synes jeg havde en fantastisk JM, som var sød, sjov og hjertevarm.. Men først´og fremmest havde hun ikke fået booket mig ordentlig så vi var 2 med samme tid.. Men det var bare ind, mærke på maven, måle og lytte til hjertelyd - og så var det ellers bare "så ses vi jo ikke mere" og håndtryk og farvel.. Havde det bare sådan lidt underligt da jeg gik ned af trappen derfra..

Anmeld

31. maj 2012

LR85

DET Poulsen skriver:

Jeg var til mit sidste JM besøg igår, og blev faktisk os lidt skuffet.. Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men har synes jeg havde en fantastisk JM, som var sød, sjov og hjertevarm.. Men først´og fremmest havde hun ikke fået booket mig ordentlig så vi var 2 med samme tid.. Men det var bare ind, mærke på maven, måle og lytte til hjertelyd - og så var det ellers bare "så ses vi jo ikke mere" og håndtryk og farvel.. Havde det bare sådan lidt underligt da jeg gik ned af trappen derfra..

Wow, ja det er altså sådan lidt upersonligt. 

Havde nok håbet a hun ville mærke om man var åben eller lukket eller sådan. Så man bare ca havde en ide om der bar tegn på fødsel eller 'no chance at all'

Det vil hun i det mindste mærke om en uge, så må vi se. 

Håber godt nok jeg går igang selv inden

Anmeld

31. maj 2012

Team Putte

LR85 skriver:

Det er sgu nok fordi du er ved at være godt utålmodig du blev skuffet

Anmeld

31. maj 2012

LR85

Team Putte skriver:

Det er sgu nok fordi du er ved at være godt utålmodig du blev skuffet

Du har fuldstændig ret. 

Og kan bare SÅ godt lide a vide hva der kommer til at ske og hvornår. 

Havde nok håbet hun havde mærket indvendig og bare kunne give et praj om der var gode tegn eller man var fuldstændig umoden og lukket. 

Anmeld

31. maj 2012

Team Putte

LR85 skriver:

Du har fuldstændig ret. 

Og kan bare SÅ godt lide a vide hva der kommer til at ske og hvornår. 

Havde nok håbet hun havde mærket indvendig og bare kunne give et praj om der var gode tegn eller man var fuldstændig umoden og lukket. 

Det er ligesom mig.. Det jeg har det sværest med er faktisk at man ik ved hvornår man går i fødsel.. Er det i dag eller er det om 3 uger! Det er mega frustrerende

Anmeld

31. maj 2012

LR85

Team Putte skriver:

Det er ligesom mig.. Det jeg har det sværest med er faktisk at man ik ved hvornår man går i fødsel.. Er det i dag eller er det om 3 uger! Det er mega frustrerende

Ja lige netop. 

Nok også derfor jeg håbede hun ville mærke, så man fik en lille ide. 

Der går dog højest 13 dage fra nu, men det er også lang tid, sys jeg

Anmeld

31. maj 2012

Team Putte

LR85 skriver:

Ja lige netop. 

Nok også derfor jeg håbede hun ville mærke, så man fik en lille ide. 

Der går dog højest 13 dage fra nu, men det er også lang tid, sys jeg

Det er stadig mange mulige dage..

Jeg har ik fået et eneste undervognstjek gennem hele graviditeten, hverken hos læge eller jm.. Jeg har oz tænkt tanken at fødslen må være hurtigere hvis livmoderhalsen forkortes under alm. plukveer så det kun er udvidelse når man får de rigtige.. Synes da oz det ville være rart at vide om den er forkortet eller ej, bare for at give en idé om hvor hurtigt det kommer til at gå når man først får veer.. Men ak, uvisheden larmer i baghovedet

Anmeld

31. maj 2012

LR85

Team Putte skriver:

Det er stadig mange mulige dage..

Jeg har ik fået et eneste undervognstjek gennem hele graviditeten, hverken hos læge eller jm.. Jeg har oz tænkt tanken at fødslen må være hurtigere hvis livmoderhalsen forkortes under alm. plukveer så det kun er udvidelse når man får de rigtige.. Synes da oz det ville være rart at vide om den er forkortet eller ej, bare for at give en idé om hvor hurtigt det kommer til at gå når man først får veer.. Men ak, uvisheden larmer i baghovedet

ja det er lige det jeg mener.

hvis hun sagde a man havde flere cm livmoderhals tilbage og var fuldstændig umoden, kunne man jo forholde sig til det,

og hvis hun sagde, neeej livmoderhalsen er udslettet og du er 1 cm åben.

Fint, så kunne man forholde sig til det.

Men det spurgte jeg så om hun gad gøre næste gang, altså en uge over tid, og det ville hun nok gerne se på.

Men det er også en hel uge til.

Må have gang i alle de gode husmoderråd om selv-start a fødsel

Anmeld

31. maj 2012

Team Putte

LR85 skriver:

ja det er lige det jeg mener.

hvis hun sagde a man havde flere cm livmoderhals tilbage og var fuldstændig umoden, kunne man jo forholde sig til det,

og hvis hun sagde, neeej livmoderhalsen er udslettet og du er 1 cm åben.

Fint, så kunne man forholde sig til det.

Men det spurgte jeg så om hun gad gøre næste gang, altså en uge over tid, og det ville hun nok gerne se på.

Men det er også en hel uge til.

Må have gang i alle de gode husmoderråd om selv-start a fødsel

Haha måske du skulle starte en tråd med selv-start-råd så vi andre kan gøre det samme når vi nærmer os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.