Jeg er i mine 2 tidligere fødsler blevet sat igang før til grundet mild ssf.
1. graviditet blev jeg sat igang 39+1 med en stikpille om eftermiddagen. Efter et par timer begynder der at mure lidt i lænden. Det er ikke nødvendigt at lægge flere stikpiller. Sover fint til aften og i løbet af natten går mit vand (kl. 2-3). De slemme veer starter først op ad formiddagen. Dog er mine veer ikke effektive nok og jeg får vedrop, denne er indstillet for voldsomt på et tidspunkt og det gør bare ondt. Jeg føder ca. 24 timer efter stikpillen og ca. 5 timer efter mine veer begyndte at været ordentlige. En rigtig god fødsel.
2. graviditet blev jeg sat igang 38+0 om formiddagen med en stikpille. Igen starter der en muren i lænden ret hurtigt. Mine veer tager rigtig til i løbet af eftermiddagen. Sidst på eftermiddagen tager de mit vand og veerne bliver rigtig tætte. Jeg får ikke slappet af og kaster også op mellem veerne. Min jm råder mig til at få en epidural og den kommer inden for en lille times tid. Jeg får lagt epi og lægger mig på sengen for at slappe af. Jeg får at vide at jeg skal regne med at det begynder at gøre ondt igen når jeg får presveer, men det eneste jeg kan mærke er en følelse af at jeg skal på toilet. Jeg kan se på ctg jeg har veer og presser så med. Jeg føder ca. 10 timer efter stikpillen og 4-5 timer efter de slemme veer startede.
Jeg synes selv det har været 2 dejlige og relativt hurtige fødsler.
Nu er jeg gravid med nr. 3 og "frygter" en anelse ikke at blive sat igang, det er jo det jeg kender
men indtil videre arter blodtrykket sig rigtig fint...
Det blev lidt en lang smøre, men håber du kan bruge det til noget.
Anmeld