Drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

msmukke

Michalala skriver:

Ja, det er mærkeligt.

Nu fandt jeg lige den artikel frem. Der står bl.a. at drømme om barnet eller den kommende fødsel er en del af den psykologiske forberedelse. Dette skyldes bl.a. at vi er uvante med følelsen af ikke at kunne fortryde. Et barn kan ikke fortrydes på samme måde som et job, huskøb e.l. "Det er en gave at knytte sig til et andet menneske, men med det følger en risiko for at miste, som også breder sig til underbevidstheden".

Typiske drømme under graviditeten:

- At du mister barnet

- At der er noget galt med barnet

- At fødslen er væmmelig

- At barnets far forlader dig

- At du ikke slår til som mor

Gode råd:

- Væk din kæreste og tal drømmen igennem med det samme

- Tal med andre gravide, som ofte har lignende drømme

- Lad være med at tolke for meget på meningen. Drømme hvor du glemer dit barn betyder kun at du bekymrer dig om dit barn.

- Drømmene skulle gerne aftage efterhånden som du vænner dig til din rolle som mor.

Måske du kunne bruge det til noget

Tak for dit indlæg, det er lige de ting som jeg har drømt. Men dejligt at de holder op igen, og at det kun er en drøm Fortalte kæresten om drømmen i går, men han sagde ikke rigtig noget til det. Men så fik jeg luftet det, istedet for at holde det for mig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Michalala

msmukke skriver:

Tak for dit indlæg, det er lige de ting som jeg har drømt. Men dejligt at de holder op igen, og at det kun er en drøm Fortalte kæresten om drømmen i går, men han sagde ikke rigtig noget til det. Men så fik jeg luftet det, istedet for at holde det for mig selv

Ja. Og sikkert også rart at vide at du ikke er den eneste

Hvis du har behov for at kæresten giver en form for feedback, så syntes jeg du skal fortælle ham det. Tænker at han måske bare tænker, "og hvad så... det er jo bare en drøm". Så det kan godt være han lige skal gøres opmærksom på, at det faktisk fylder en del

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.