Drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

msmukke

Hej piger.

Er der nogen af jer der har rigtig mange drømme?? Jeg er i uge 30 og er blevet sygemeldt, men efter jeg er kommet til at gå hjemme, har jeg drømt hel vild. Det er ikke altid det er gode drømme og bliver rigtig ked af det når jeg vågner.
Nogen der har et fif eller har haft det ligedan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg var gravid med thea i sin tid, drømte jeg helt vildt. Jeg ku ik se en film der bare minde det mindste om en gyser eller spændings film, fordi jeg simpelhen fik de vildeste mareridt, hvor jeg ku vågne op helt forpustet og badet i sved og ik ku falde i søvn igen bageefter.

Denne gang ka jeg også drømme de mærkligste drømme, hvor jeg ka vågne op helt forvirret og ik ka finde ud af om det er drøm eller virkelighed! Men heldigvis er der ik så mange mareridt denne gang vh stine

Anmeld

31. maj 2012

msmukke

StineW79 skriver:

Da jeg var gravid med thea i sin tid, drømte jeg helt vildt. Jeg ku ik se en film der bare minde det mindste om en gyser eller spændings film, fordi jeg simpelhen fik de vildeste mareridt, hvor jeg ku vågne op helt forpustet og badet i sved og ik ku falde i søvn igen bageefter.

Denne gang ka jeg også drømme de mærkligste drømme, hvor jeg ka vågne op helt forvirret og ik ka finde ud af om det er drøm eller virkelighed! Men heldigvis er der ik så mange mareridt denne gang vh stine

Synes jeg har drømt rigtig meget i denne uge om min kæreste.. At han ikke gider mig/ babyen alligevel og at han er utro.. Bliver vild ked af det når jeg så vågner, for kan ikke finde rundt i om det er sandt eller ikke..

Anmeld

31. maj 2012

StineW79

msmukke skriver:

Synes jeg har drømt rigtig meget i denne uge om min kæreste.. At han ikke gider mig/ babyen alligevel og at han er utro.. Bliver vild ked af det når jeg så vågner, for kan ikke finde rundt i om det er sandt eller ikke..

Det er heldi

Anmeld

31. maj 2012

Michalala

msmukke skriver:

Jeg drømmer ikke selv så meget men læste forleden i et graviditetsblad at det er helt normalt som gravid at drømme ting som dem du beskriver. - Og det er også normalt bagefter at blive ked af det. Jeg tror nok de i artiklen skrev at det kunne være en god ide at vække kæresten så snart man selv vågnede og få talt om drømmen mens den stadig var klar i erindring.

Hvis du er interesseret i artiklen kan du sende mig din mailadr. så skal jeg få scannet den ind til dig.

Anmeld

31. maj 2012

StineW79

msmukke skriver:

Hov den smuttede i den jeg nåede at skrive færdig.

Det der sku ha stået var, at så er det heldigt at det kun er drømme

Når jeg drømme plejer min kærste næsten altid at vågne, fordi jeg ligger så uroligt. Det er som en anden siger en rigtig god ide, lige at få fortalt om drømme! Vh stine

Anmeld

31. maj 2012

StineW79

msmukke skriver:

Hov den smuttede.

Det der sku ha stået var, at så er det heldigt at det bare er en drøm. 

Når jeg drømme vågner min kærste tit, fordi jeg ligger så uroligt og snakker i søvne osv.

Som en anden også siger, så ka det være godt lige at få snakket drømmen igennem. Vh stine

Anmeld

31. maj 2012

msmukke

Michalala skriver:

Jeg drømmer ikke selv så meget men læste forleden i et graviditetsblad at det er helt normalt som gravid at drømme ting som dem du beskriver. - Og det er også normalt bagefter at blive ked af det. Jeg tror nok de i artiklen skrev at det kunne være en god ide at vække kæresten så snart man selv vågnede og få talt om drømmen mens den stadig var klar i erindring.

Hvis du er interesseret i artiklen kan du sende mig din mailadr. så skal jeg få scannet den ind til dig.

Underlig noget at begynde og drømme bare lige sådan. Jeg vil prøve det med at vække ham, men ikke altid nemt for han står tidlig op for at komme på arbejde.
Overvejer også om det kan være fordi jeg sover for meget, plejer næsten aldrig at drømme. I dag skal jeg ud og gå en tur med hunden så jeg kan få noget luft og forhåbentlig os en rigtig god nattesøvn , så håber jeg at det kan hjælpe lidt..

Anmeld

31. maj 2012

Michalala

msmukke skriver:

Underlig noget at begynde og drømme bare lige sådan. Jeg vil prøve det med at vække ham, men ikke altid nemt for han står tidlig op for at komme på arbejde.
Overvejer også om det kan være fordi jeg sover for meget, plejer næsten aldrig at drømme. I dag skal jeg ud og gå en tur med hunden så jeg kan få noget luft og forhåbentlig os en rigtig god nattesøvn , så håber jeg at det kan hjælpe lidt..

Ja, det er mærkeligt.

Nu fandt jeg lige den artikel frem. Der står bl.a. at drømme om barnet eller den kommende fødsel er en del af den psykologiske forberedelse. Dette skyldes bl.a. at vi er uvante med følelsen af ikke at kunne fortryde. Et barn kan ikke fortrydes på samme måde som et job, huskøb e.l. "Det er en gave at knytte sig til et andet menneske, men med det følger en risiko for at miste, som også breder sig til underbevidstheden".

Typiske drømme under graviditeten:

- At du mister barnet

- At der er noget galt med barnet

- At fødslen er væmmelig

- At barnets far forlader dig

- At du ikke slår til som mor

Gode råd:

- Væk din kæreste og tal drømmen igennem med det samme

- Tal med andre gravide, som ofte har lignende drømme

- Lad være med at tolke for meget på meningen. Drømme hvor du glemer dit barn betyder kun at du bekymrer dig om dit barn.

- Drømmene skulle gerne aftage efterhånden som du vænner dig til din rolle som mor.

Måske du kunne bruge det til noget

Anmeld

31. maj 2012

Eliza

Jeg havde mange gange den samme drøm om at jeg glemte ham alle muglige steder..  i brugsen, udenfor, på tovet ALLE steder glemte jeg ham bare og kunne så derefter aldrig finde ham  

Heldigvis er det bare drømme og jeg har da (endnu) ikke glemt ham nogen steder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.