Jeg fik et opkald..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2009

Mira0911

Jeg ser det slet ikke som negativt at hun siger det til mig... Men igen er førstegangs mor, hvor skulle vi os vide det fra, jeg har ikke tænkt over at et flaskebarn skulle ligge i ammestilling når det var....
Underligt at min Sp og Neonatal afd. Viborg ikke har sagt noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Valle81

Jeg er sikker på at du gør det helt rigtige.

Omsorgssvigt er et meget meget alvorligt ord, og synes det er helt malplaceret her.

Og det er ok hun udtrykker sin bekymring til dig, men synes også det virker en smule overdrevet.

Der står ikke noget steder at man skal have sit barn i amme stilling når man giver sit barn flaske, men det er en god måde. Man kan jo også have et barn dre får flaske der ikke bryder sig om det. Hvis du sidder med hende ved dig, og i 90 % af gangen har en hyggelig og intim tid sammen, så er alt jo som det skal være.

Omsorgs svigt var hvis du gav hende flasken og lagde hende fra dig og s¨var kligeglad med resten. Eller hvis i aldrig hyggede jer og havde intim stunde omkring det at få flasken. Så var der nok noget galt.

Omsorgssvigt er jo ikke at du snakker med dit andet barn. Du kan jo ikke ignorere nogle af dine børn.

Kæmpe knus og opmuntring harfra

Anmeld

24. april 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Jeg er sikker på at du gør det helt rigtige.

Omsorgssvigt er et meget meget alvorligt ord, og synes det er helt malplaceret her.

Og det er ok hun udtrykker sin bekymring til dig, men synes også det virker en smule overdrevet.

Der står ikke noget steder at man skal have sit barn i amme stilling når man giver sit barn flaske, men det er en god måde. Man kan jo også have et barn dre får flaske der ikke bryder sig om det. Hvis du sidder med hende ved dig, og i 90 % af gangen har en hyggelig og intim tid sammen, så er alt jo som det skal være.

Omsorgs svigt var hvis du gav hende flasken og lagde hende fra dig og s¨var kligeglad med resten. Eller hvis i aldrig hyggede jer og havde intim stunde omkring det at få flasken. Så var der nok noget galt.

Omsorgssvigt er jo ikke at du snakker med dit andet barn. Du kan jo ikke ignorere nogle af dine børn.

Kæmpe knus og opmuntring harfra

Tak skal du have.. Det er hendes sp der har sagt det er omsorgssvigt...
Jeg svigter ikke Julie på nogen måder... Kunne jeg aldrig drømme om at gøre...

Anmeld

24. april 2009

Valle81

Nej, og det tror jeg heller ikke. Du har jo din egen SP der kommer, og hun ville jo sige noget hvis hun så, opserverede noget, der ikke er som det skal være.

Og hun har sagt noget til sin Sp, som svarer. SP kender ikke dig, barn eller situation, så synes egentlig ikke hun kan bruge dette ord.

Læg du det bag dig

Anmeld

24. april 2009

Balderson

Omsorgssvigt er et stort ord at bruge, og jeg synes faktisk ikke at din svigerinde's SP har ret til at bruge det bare sådan uden at kende hele situationen.. Hun har jo kun fået fortalt hvordan din svigerinde's oplevelse af situationen var...

Hvis du er i tvivl, så ring til din egen SP og lige tage en snak med hende.. Er sikker på at hun mere end gerne vil hjælpe...

Ellers så synes jeg du skal lytte til din mavefornæmelse idet som du selv skriver at du slet ikke har den opfattelse af kontakten mellem dit barn og dig...

Alle kan jo virke fraværende i korte øjeblikke og det er alså tilladt..

Og dertil skal da lige sige, at hvis du ikke laver andet end at "Klo" på dit dejlige barn, så kan barnet alså godt blive overstimuleret og det eneste barnet kan gøre er at kigge væk for at få en pause...

Anmeld

24. april 2009

Cris

Altså det er meget svært at holde kontakt på den måde, når man sidder og ammer i 45min.... Eller når man snakker med nogle, eller når man lige har den lille i slyngen, for at kunne blive færdig med aftensmaden. Der er masser af muligheder for at have kontakt hele dagen, at du sidder med nogle en gang i mellem og lige kikker til de andre er meget normalt. Nu skal vi ikke overdrive! Noget andet ville det være, at du aldrig kikker på hende, at hun ligger alene i en vugge hele dagen i timevis, at hun græder i søvn og så nogle ting. Men de der små spiser 12 eller 14 gange om dage, ikke? Måske 8 hvis de tager flaske... Du kan altså ikke kikke i så mange timer, hvis du også have besøg eller ordner et eller andet i en af de gange, hvor hun spiser! :-)

Anmeld

25. april 2009

Lullaby

Ja og man kan da se på billederne at hun har fin kontakt så derfor syntes jeg altså at din svigerinde overdriver for vildt. Man kan altså ikke have øjenkontakt hele tiden når man ammer de små. Jeg havde også Izabella og hvis jeg skulle glo på Yazmin HELE tiden imens hun ammede de der 30 min hver 2-3 time så ville Izabella da ikke få noget mor-opmærksomhed imens. Jeg syntes godt nok det er vildt at en fremmed SP kan sige sådan og så ikke kende dig eller dit barn. Vildt at en uddannet person kan være sådan...

Anmeld

27. april 2009

Mira0911

Ja nemlig... Det ligger alligevel i baghovedet at den SP sagde det.. Det kan jeg ikke bare sådan få ud af hovedet... Snakker med min egen sp om det og fortæller hvad der er blevet sagt...

Anmeld

27. april 2009

Diana...

Det vidste jeg altså helle ikke og har heller ikke fået det at vide på hospitalet el af min sp. og jeg kikker ikke ham i øjnene hele tiden når jeg ammer for jeg sider da os og snakker med Claus men selvfølgelig har jeg øjenkontakt med ham men ikke hel tiden. De ligger jo os tit bare med lukket øjne eller kikker et helt andet sted hen

Knus Diana som er sikker på at du gør det lige præsis som du skal nemlig jeres egen måde som vi os gør her hjemme vores egen måde

Anmeld

27. april 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Det vidste jeg altså helle ikke og har heller ikke fået det at vide på hospitalet el af min sp. og jeg kikker ikke ham i øjnene hele tiden når jeg ammer for jeg sider da os og snakker med Claus men selvfølgelig har jeg øjenkontakt med ham men ikke hel tiden. De ligger jo os tit bare med lukket øjne eller kikker et helt andet sted hen

Knus Diana som er sikker på at du gør det lige præsis som du skal nemlig jeres egen måde som vi os gør her hjemme vores egen måde

Iih takker for de ord...

Jeg har heller ikke fået noget afvide, hverken af sp eller sygehuset....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.