Baby/barnevognsvenlig storby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.312 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

LilleMie

Kan du anbefale en baby- og barnevognsvenlig storby i Europa? Og også gerne et babyvenligt hotel?

Jeg vil nemlig gerne overraske kæresten med en lille forlænget weekend til en storby, da vi begge elsker at tage på storbyferier.

Men nu har vi jo fået lille Gry (4 måneder i dag) og det giver nogle nye udfordringer, for hun skal selvfølgelig med os og også have en god tur 

Vi vil gerne have hendes barnevogn med, så hun kan få sine lure uden problemer. Vi vil derfor gerne til en by, hvor det er let at komme omkring med barnevogn (brede fortov, ikke for mange trapper osv.). Og så vil det være rart at bo et sted, hvor der ikke bliver set skævt til et grissende og grædende barn  

Vi vil gerne blive i Europa, så hendes første flyvetur ikke bliver for lang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

LilleMie

Den forsvandt hurtigt væk i går, så jeg prøver lige at oppe 

Anmeld

30. maj 2012

MorDk

Berlin?

Barcelona?

Anmeld

30. maj 2012

tarkoflen

Vi har været i Berlin, dog uden barnevogn, men kender et par stykker der har været dernede med og de synes det fungerede fint

Vi boede på easyhotel i østberlin, det var super godt, rent og pænt, vi havde det mindste værelse og der er ikke plads til en baby, men måske der er i de større ellers er der ret mange, der lejer lejligheder ud...

Rigtig god tur.

Anmeld

30. maj 2012

LilleMie

MorDk skriver:

Berlin?

Barcelona?

Vi har været i Berlin og var meget begejstrede for byen (en af de fedeste storbyferier vi har haft sammen) og vi har snakket om at tage derned igen sammen. 

Barcelona er et godt bud!

Har du selv været nogle af stederne med baby/børn?

Anmeld

30. maj 2012

Frk.S

Vi har lige været i Barcelona med Freja på 8 måneder. Det var skønt, og kan varmt anbefales. Og i Barcelona kan man jo kombinere storbylivet med strand, hvis man er til det.

Vi havde så en klapvogn med i stedet for barnevogn, da den fylder lidt mindre, men den kan ligges ned og er med kaleche, så hun kunne få sine lure. Det gik rigtig fint - og der blev ikke set skævt til os - tværtimod var folk meget imødekommende, og helt vilde med Freja.

Anmeld

30. maj 2012

LilleMie

tarkoflen skriver:

Vi har været i Berlin, dog uden barnevogn, men kender et par stykker der har været dernede med og de synes det fungerede fint

Vi boede på easyhotel i østberlin, det var super godt, rent og pænt, vi havde det mindste værelse og der er ikke plads til en baby, men måske der er i de større ellers er der ret mange, der lejer lejligheder ud...

Rigtig god tur.

Jeg har også selv overvejet Berlin, for det er bare en super fed by!! Vi har snakket om at tage dertil igen på et tidspunkt.

Tror jeg skal forske lidt mere i lejligheder, for det var da en god løsning - og så har vi lidt mere privatliv, plads og ro til Gry.

Anmeld

30. maj 2012

MorDk

LilleMie skriver:

Vi har været i Berlin og var meget begejstrede for byen (en af de fedeste storbyferier vi har haft sammen) og vi har snakket om at tage derned igen sammen. 

Barcelona er et godt bud!

Har du selv været nogle af stederne med baby/børn?

Jeg har været begge steder... dog uden børn da jeg ikke havde nogle på det tidspunkt. Da jeg var i Berlin var jeg gravid med min søn...

Men tænker at Barcelona kunne være meget godt?

Held & Lykke med det... Ser frem til update... vil gerne vide hvor I ender med at tage hen *S*

Anmeld

30. maj 2012

LilleMie

Frk.S skriver:

Vi har lige været i Barcelona med Freja på 8 måneder. Det var skønt, og kan varmt anbefales. Og i Barcelona kan man jo kombinere storbylivet med strand, hvis man er til det.

Vi havde så en klapvogn med i stedet for barnevogn, da den fylder lidt mindre, men den kan ligges ned og er med kaleche, så hun kunne få sine lure. Det gik rigtig fint - og der blev ikke set skævt til os - tværtimod var folk meget imødekommende, og helt vilde med Freja.

Det lyder rigtig godt  Hvor boede I dernede?

Vi ejer ikke en klapvogn endnu, men vi skal jo alligevel have en på et tidspunkt, så det kunne være vi skal fremskynde processen lidt! Ellers kan det måske være, vi kan leje en dernede, jeg må lige prøve at undersøge lidt 

Anmeld

30. maj 2012

MorDk

LilleMie skriver:

Det lyder rigtig godt  Hvor boede I dernede?

Vi ejer ikke en klapvogn endnu, men vi skal jo alligevel have en på et tidspunkt, så det kunne være vi skal fremskynde processen lidt! Ellers kan det måske være, vi kan leje en dernede, jeg må lige prøve at undersøge lidt 

Nu er din datter jo ik så gammel så jeg vil anbefale at I tager barnevogn/ kombivogn med selv.... så hun har mulighed for at få en ordentlig lur ...*S*

Hvis det er så kan I leje en Boks som beskytter barnevogn/klapvognen... hos Airshells. (i lufthavnen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.