Normalt med mens-agtige smerter i 3. trimester?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

32.720 visninger
12 svar
1 synes godt om
29. maj 2012

Masig

Er i uge 30 nu, og har de sidste par uger oplevet en del mens-agtige smerter, og synes de tager mere og mere til...

Ved det er normalt med mens smerter i starten af graviditeten og har før læst at folk der nærmer sig fødsel også har dem, men også nu? Andre der har oplevet det her omkring uge 30?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

fru G

Jeg er ikke sikker men tilsyneladende ja. Noget med at vores maver fortsat vokser og begynder at hænge.. er selv 32+4 idag

Anmeld

29. maj 2012

Masig

fru G skriver:

Jeg er ikke sikker men tilsyneladende ja. Noget med at vores maver fortsat vokser og begynder at hænge.. er selv 32+4 idag

Han ligger vist også meget lavt, så kan godt være det bare er ham der trykker lidt... Undrede mig bare lidt, da jeg synes det er et lidt underligt tidspunkt at få dem på... Men kan godt være det er helt normalt...

Anmeld

29. maj 2012

LR85

altså smerter og smerter har jeg ikke, men jeg har tit den der murren som jeg kender fra da man havde mens.

Havde den ikke i første graviditet, men har haft den et godt stykke tid her i min 2. graviditet.

Troede de første gange a det betød en masse, men nu har jeg det dagligt og har haft det dagligt i 2-3 uger, og det er stadig ikke flere tegn på fødsel.

-Louise 39+4

Hvis du synes det er direkte smerter, synes jeg du skla kontakte din sp, og ellers skal du vel til lægen her om snart ikke?

Anmeld

29. maj 2012

Masig

LR85 skriver:

altså smerter og smerter har jeg ikke, men jeg har tit den der murren som jeg kender fra da man havde mens.

Havde den ikke i første graviditet, men har haft den et godt stykke tid her i min 2. graviditet.

Troede de første gange a det betød en masse, men nu har jeg det dagligt og har haft det dagligt i 2-3 uger, og det er stadig ikke flere tegn på fødsel.

-Louise 39+4

Hvis du synes det er direkte smerter, synes jeg du skla kontakte din sp, og ellers skal du vel til lægen her om snart ikke?

Altså det er ikke sådan voldsomme smerter, men de der milde smerter man har ligesom når mens er på vej, sådan lige dagen før du ved.... Men du er også så tæt på termin så der synes jeg på en måde det giver mere mening at der sker noget dernede, men mit startede allerede i uge 28, sammen med en masse plukveer....

Skal til fødselsforberedelse på fredag, det er min JM der har holdet, så jeg kan jo lige spørge hende hvis jeg husker det... Ellers er der 4-5 uger endnu til lægebesøg mener jeg. Er det ikke først omkring uge 34-35?

Anmeld

29. maj 2012

LR85

Masig skriver:

Altså det er ikke sådan voldsomme smerter, men de der milde smerter man har ligesom når mens er på vej, sådan lige dagen før du ved.... Men du er også så tæt på termin så der synes jeg på en måde det giver mere mening at der sker noget dernede, men mit startede allerede i uge 28, sammen med en masse plukveer....

Skal til fødselsforberedelse på fredag, det er min JM der har holdet, så jeg kan jo lige spørge hende hvis jeg husker det... Ellers er der 4-5 uger endnu til lægebesøg mener jeg. Er det ikke først omkring uge 34-35?

Okay, ja hør din jordemoder ad. 

Du blir tilbudt lægebesøg i uge 25 og 32. 

Anmeld

29. maj 2012

Kløver

Jeg havde det også i slutningen af min 2 graviditet uden at der var noget galt

Anmeld

29. maj 2012

Masig

LR85 skriver:

Okay, ja hør din jordemoder ad. 

Du blir tilbudt lægebesøg i uge 25 og 32. 

Ok på de papirer jeg har fået af lægen står der uge 24 og 35.... Men må hellere lige snakke med lægen om hvornår det er så... Jeg skal ned og have lavet urinprøve for blærebetændelse i morgen, så kan jeg jo bestille tid til sidste lægeundersøgelse med det samme...

Anmeld

29. maj 2012

Masig

Maja84 skriver:

Jeg havde det også i slutningen af min 2 graviditet uden at der var noget galt

Ok, det er sikkert også meget normalt så....

Anmeld

29. maj 2012

LR85

Masig skriver:

Ok på de papirer jeg har fået af lægen står der uge 24 og 35.... Men må hellere lige snakke med lægen om hvornår det er så... Jeg skal ned og have lavet urinprøve for blærebetændelse i morgen, så kan jeg jo bestille tid til sidste lægeundersøgelse med det samme...

Ja det kan måske også være forskelligt fra læge til læge eller region til region. 

Håber der bare er normalt og du kan nyde resten a din graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.