Aahhh... jeg er frustreret lige nu!! HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.524 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Sara.

Sagen er den er jeg sammen med min mand, min datter på 4½, søn på 2, veninde og hendes søn på 4½ og min venindes lillesøster har bestilt en bus rejse til sommer.

Vi skal med bus til Kroatien hvor vi skal bo på en campingplads.

Da vores søn er under 3 år skal han sidde i autostol i bussen. Vi har en autostol så den ville vi bruge. Nu ringer jeg så til Papuga bus for at sikre mig at den kan sidde i deres busser. Men men men. De har kun hofteseler!!

ARG!!!

Hvad søren gør vi så?

Der findes vel ikke autostole til så små børn som kun fastspændes i en hoftesele??????

Håber nogen kan hjælpe... Er helt grædefærdig over det. Og frustreret. Hele rejsen har vi netop betalt..... Og vi glæder os så meget alle sammen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Zeus

Sara. skriver:

Sagen er den er jeg sammen med min mand, min datter på 4½, søn på 2, veninde og hendes søn på 4½ og min venindes lillesøster har bestilt en bus rejse til sommer.

Vi skal med bus til Kroatien hvor vi skal bo på en campingplads.

Da vores søn er under 3 år skal han sidde i autostol i bussen. Vi har en autostol så den ville vi bruge. Nu ringer jeg så til Papuga bus for at sikre mig at den kan sidde i deres busser. Men men men. De har kun hofteseler!!

ARG!!!

Hvad søren gør vi så?

Der findes vel ikke autostole til så små børn som kun fastspændes i en hoftesele??????

Håber nogen kan hjælpe... Er helt grædefærdig over det. Og frustreret. Hele rejsen har vi netop betalt..... Og vi glæder os så meget alle sammen!!!

Britax Hiway kan monteres med hoftesele, der skal bare være noget foran, hvor de 2 seler der medfølger kan fastspændes.. Det er svært at forklar, men prøv at finde en film på youtube med den, det er lidt lettere

Anmeld

29. maj 2012

Tullebobs

Børn under tre år skal ikke være spændt fast i busser i følge loven. Se nedenstående links:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/sikkerhedsseler/

http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Lastbiler/Busser/Boern-i-bussen.aspx

Bedste hilsner og god ferie fra Trine

Anmeld

29. maj 2012

Sara.

Zeus skriver:

Britax Hiway kan monteres med hoftesele, der skal bare være noget foran, hvor de 2 seler der medfølger kan fastspændes.. Det er svært at forklar, men prøv at finde en film på youtube med den, det er lidt lettere

Mange tak for dit svar! Det vil jeg ind og kigge på!!!

Anmeld

29. maj 2012

Sara.

Tullebobs skriver:

Børn under tre år skal ikke være spændt fast i busser i følge loven. Se nedenstående links:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/sikkerhedsseler/

http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Lastbiler/Busser/Boern-i-bussen.aspx

Bedste hilsner og god ferie fra Trine

Mange tak for dit svar også.. Må lige ind og kigge på det. Det er busselskabet vi skal køre med der siger at han skal sidde i autostol.

Anmeld

29. maj 2012

Tullebobs

Sara. skriver:

Mange tak for dit svar også.. Må lige ind og kigge på det. Det er busselskabet vi skal køre med der siger at han skal sidde i autostol.

Så ville jeg da høre dem om, hvad de har gjort i andre tilfælde, for langt de fleste autostole til børn under 3 år skal da fastgøres med trepunktssele eller isofixbeslag.

Men lovmæssigt skal de ikke - måske kan den argumentation bruges overfor rejseselskabet - ellers må de da stille en stol til rådighed

Trine

Anmeld

29. maj 2012

LinLin

Den stol Adam sidder i i min kærestes/hans fars bil kan godt sidde i hofteselen! Det er en maxi cosi, men ved ikke hvilken model Den er ikke helt ny

Men det er da helt sikkert de færreste der kan det idag - tror da heller ikke det er lige så sikkert som med 3 punktsselen!

Anmeld

29. maj 2012

Zeus

Sara. skriver:

Mange tak for dit svar! Det vil jeg ind og kigge på!!!

Nu har jeg lige selv været inde og kigge, og de der spænder hun spænder dem fast på i gulvet, behøver man ikke

Vi spænder dem på skinderne, som forsædet kører frem og tilbage på, men ved man kan bruge andet, så længe det er noget der er fastmonteret.. Hvis der er de der, som sæderne normalt er fastmonteret på i busser, så burde du også kunne bruge dem

Anmeld

29. maj 2012

Sara.

DAs mor skriver:

Den stol Adam sidder i i min kærestes/hans fars bil kan godt sidde i hofteselen! Det er en maxi cosi, men ved ikke hvilken model Den er ikke helt ny

Men det er da helt sikkert de færreste der kan det idag - tror da heller ikke det er lige så sikkert som med 3 punktsselen!

Vi har en recaro young sport 9-36 kg til ham... og havde egentlig regnet med at han kunne sidde i den

Har slet ikke skænket det en tanke at de skulle spændes fast med hofteselen.. troede ikke der var nogen autostole der blev det nu.

Øv!! Det mange penge vi skal bruge på en stol til sådan en tur nu. Må lige undersøge om babysam lejer nogen ud som kan det.

Har snakket med både suntours og busselskabet men de siger bare at det skal være en autostol til hoftesele.. sagde jeg ikke troede jeg kunne finde en til min søns str. (regner med han er for lille til hoftepuder) så sagde de bare at det kunne de ikke hjælpe med. De vidst ikke så meget om autostole.

Synes måske godt de kunne være mere hjælpsomme!!!

Anmeld

29. maj 2012

Sara.

Tullebobs skriver:

Så ville jeg da høre dem om, hvad de har gjort i andre tilfælde, for langt de fleste autostole til børn under 3 år skal da fastgøres med trepunktssele eller isofixbeslag.

Men lovmæssigt skal de ikke - måske kan den argumentation bruges overfor rejseselskabet - ellers må de da stille en stol til rådighed

Trine

Jeg spurgte også.. og de sagde bare at der havde været andre børn med. Men de kunne ikke lige sige hvad de gjorde...

og kunne ikke rigtig hjælpe ud over at sige at det sku være en autostol til hoftesele.. så måtte jeg selv finde ud af resten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.