Så blev vi færdige - hvor langt er I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

LR85

DET Poulsen skriver:

God ide med kanelsneglene iøvrigt - men lige præcis dem kan jeg bare ikke finde ud af at lave.. Så har du lyst til at dele en opskrift, så ENDELIG, specielt hvis den er idiotsikker..

Hold da op hvor har i dog nået meget. Men dejligt a tingene er på plads

Det er det gode ved pks, så ved man bare hva der skal ske og hvornår. 

Jeg blir simpelthen så hurtigt træt i krop og fødder, så symes hurtigt fysisk arbejde bliver krævende, svært og til tider smertefuldt. 

Tror dagen i morgen skal gå med a rydde op i et par skabe og skuffer i den store drengs værelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

eliasogmor

LotusCPH skriver:

Nææh hvor er det flot det I har fået fat i Den leader havde vi også kik på - men dengang boede vi i lille lejlighed - så det blev en hængevugge istedet

Men hvor skønt I er på plads -også mht. mad Vi snupper lige 7 eleven - eller anden gør på riget Den er jo kommet derind Skøøøøønt

ja ved bare hvor meget jeg panikkede da jeg kom hjem og han ikke ville sutte.. så måtte ringe til min storebror, der måtte komme med noget... deres søn var på det tidspunkt 1/2 år.... pyh ha......

Anmeld

30. maj 2012

lio

Dejligt.. der sersuper fint ud.

Vi er også "færdige" og veeeenter bare..

Anmeld

30. maj 2012

LotusCPH

DET Poulsen skriver:

100% klar

Vuggen står og pryder stuen (uden at være redt)

Minisengen (arveseng som jeg selv har ligget i) står klar i soveværelset (uden at være redt) Herhjemme har vi også byttet side i dobbelsengen - det virker bare total forkert..

Tøj reol fyldt til randen..

Puslebord fyldt til randen..

Badekar og stativ har fået sin plads i badeværelset..

Sidste reol indkøb idag til Juniors kommende skrammel..

Barnevogn, lift og kombivogn står klar til afhentning i butikken

Tremmeseng som starter ud med at fungere som kravlegårs står klar i butikken til afhentning..

Autostolen, samt tasken står klar i bilen..

Højstolen er anskaffet og står hos svígerforældre til maling..

Skråstol som er lånt af veninde er vasket og klar til brug..

Vi mangler at lave vægpynt bestående af en stor plade, hvor der skal laves det helt store wallsticker billede, men det må lige vente - der hænger indtil videre en fin peterplys plakat som er foræret af "oldemor".. Samt legetøj til ham, det har vi ikke selv spekuleret ret meget i - men det håber vi der kommer lidt af i barselsgaver..

- Desuden er sutter, sutteflasker skoldet.. Og en enkelt sut er blevet til øve sut til hunden, så den ligger her og der og alle vegne, så hun lære at den må hun for alt i verden ikke tage uanset hvad.. Og hun er bare så dygtig.. Fik et nej første gang, og det har hun bare accepteret - dygtige pige..

Nåh ja og så er der 70 muffins til barselsbesøg i fryseren, samt aftensmad klar til at varme til 14dage...

Ja hold da helt op I har været beredt  

Det med at fylde fryseren som mange snakker om - gør vi ikke her. Vi har aftalt med familie og venner at istedet for blomster osv. så de meget gerne tage en kage eller andet med da vi nok har rigeligt. Ellers er manden ikk bleg for at hente lidt. Men kommer også an på hvordan baby er - er baby nem så ka man godt være overskuds-konen nogle gange

Vi havde også snakket om at lave en masse masse mad inden fødslen - men ligenu så er der ingen af os der orker det. og altså det skal jo nok gå alligevel

Ja højstolen er også klar her, men ikea har dummet sig og glemt bakken til den, så den venter med posten denne uge forhåbentlig. Men den skal han heller ik bruge i staten så ingen panik. 

Investerede også i en Hopopo pusletaske, den er med kombineret stol i som man kan sætte på en stol på cafe eller besøg ude  

Anmeld

30. maj 2012

LotusCPH

LR85 skriver:

Jeg blir simpelthen så hurtigt træt i krop og fødder, så symes hurtigt fysisk arbejde bliver krævende, svært og til tider smertefuldt. 

Tror dagen i morgen skal gå med a rydde op i et par skabe og skuffer i den store drengs værelse

Altså det handler vel også om at vi lader op nu og laver det vi selv føler for - men hold da op der er mange pligter ved at gå hjemme og ha børn også. Men altså det med kanelsneglene - Der laver vi den gode nemme løsning med ungerne så de selv ka lave også.

De der ruller med dej til kanelsnegle køber vi en masse af og fryser ned.
Så kan ungerne selv rulle dem ud og lave fyld som de vil.

Men det bliver enten med honning og nødder, eller kanel og smør eller tomatpuré og forårsløg.

Dejlig nemt og også noget manden ka finde ud af

Anmeld

30. maj 2012

LotusCPH

eliasogmor skriver:

ja ved bare hvor meget jeg panikkede da jeg kom hjem og han ikke ville sutte.. så måtte ringe til min storebror, der måtte komme med noget... deres søn var på det tidspunkt 1/2 år.... pyh ha......

Ja nemlig - det er ikke nemt -men her tror jeg at jeg laver en liste - så kan manden følge den. Han ka ik multi - så han følger sedlen  

Anmeld

30. maj 2012

LotusCPH

Laijona Äiti skriver:

Dejligt.. der sersuper fint ud.

Vi er også "færdige" og veeeenter bare..

Det er bare skønt - vi nu bare ka vente Dejlig ventetid , men syntes godt nok tiden går stærkt

Anmeld

30. maj 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

LR85 skriver:

Jeg er dældutme os træt og helt udkørt om aftenen, men ja selv om jeg måske ikke burde så knokler jeg bare på.. Fik direkte skældud af manden, da jeg gik igang med at flytte snehegn fra den ene ende af stalden til den anden.. Men der skal jo ryddes op.. Men for at gøre ham tilfreds igen, gik jeg ind og lagde mig på sengen en halv time.. Han var så sur at han sagde at hvis jeg gik i fødsel pga det, så måtte jeg sku klare det selv..  Som om han kunne lade være - han var vist bare frusteret over at jeg ikke kan stoppe før end jeg synes vi er HELT færdige..

Anmeld

30. maj 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

LotusCPH skriver:

Ja hold da helt op I har været beredt  

Det med at fylde fryseren som mange snakker om - gør vi ikke her. Vi har aftalt med familie og venner at istedet for blomster osv. så de meget gerne tage en kage eller andet med da vi nok har rigeligt. Ellers er manden ikk bleg for at hente lidt. Men kommer også an på hvordan baby er - er baby nem så ka man godt være overskuds-konen nogle gange

Vi havde også snakket om at lave en masse masse mad inden fødslen - men ligenu så er der ingen af os der orker det. og altså det skal jo nok gå alligevel

Ja højstolen er også klar her, men ikea har dummet sig og glemt bakken til den, så den venter med posten denne uge forhåbentlig. Men den skal han heller ik bruge i staten så ingen panik. 

Investerede også i en Hopopo pusletaske, den er med kombineret stol i som man kan sætte på en stol på cafe eller besøg ude  

Det med maden havde jeg egentlig os sagt at jeg ikke ville ud i, men så havde jeg noget tid til overs en dag, og så kom jeg igang, og så tog det ene det andet og jeg synes pludselig det var smartere at få lavet noget af alt de vi alligevel havde fyldt fryseren med.. Men vi bor os på landet, og det tager alligevel noget tid, hvis manden skal ´til og køre efter noget, og så er han SÅ økonomisk, at det ville skære ham i hjertet at køre småture..

Den lyder super smart den pusletaske, jeg fik en da vi var i New York i marts fra Marc Jacobs, med henblik på at kunne bruge den bagefter også.. Eneste der er med den, er at jeg måske kan være lidt bange for at den bliver lidt for lille.. Har pakket hospitalstasken til Junior i den, og den kan ikke lukkes, håber ikke det man ellers skal have med fylder så meget´- det ville altså være super ærgerligt..

Anmeld

30. maj 2012

LR85

DET Poulsen skriver:

Jeg er dældutme os træt og helt udkørt om aftenen, men ja selv om jeg måske ikke burde så knokler jeg bare på.. Fik direkte skældud af manden, da jeg gik igang med at flytte snehegn fra den ene ende af stalden til den anden.. Men der skal jo ryddes op.. Men for at gøre ham tilfreds igen, gik jeg ind og lagde mig på sengen en halv time.. Han var så sur at han sagde at hvis jeg gik i fødsel pga det, så måtte jeg sku klare det selv..  Som om han kunne lade være - han var vist bare frusteret over at jeg ikke kan stoppe før end jeg synes vi er HELT færdige..

jeg gir dig ret i at man føler sig rastløs, og jeg føler hurtigt a jeg bliver doven, og det gider jeg bare ikke være.

Jeg er dog efterhånden så svækket i fødderne, a jeg skal tage bussen alle steder (hvor jeg normalt ville gå 9 ud a 10 a stederne)

i dag har jeg virkelig bare ligget på langs, se Shrek, lavet mad og hentet drengen og leget som vi plejer, og vandet køkkenhaven, så det har været en stille dag.

I morgen står den på sidste (forhåbentlig) jordemoderbesøg, så det er bare virkelig spændende om vi bare får en ny tid om en uge eller hun vil mærke lidt eller evt løsne lidt hinder eller lign.

Ville også godt på biblioteket og læse den bog der hedder 'skæld mindre ud', som jeg har læst om herinde. Synes jeg bruger 'nej' alt for meget til min 2½ årige, og det vil jeg bare så gerne have værktøjer til at komme udenom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.