Tager du kalk-tilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Miss BananaHammock

Jeg tager gravitamins vitamin, jern og fiske olie, men har læst et sted at får man ikke nok kalk kan man få svage tænder og knogler da babyen tager den den skal bruge. Jeg får slet ikke mælke produkter hver dag, eller de grøntsager man får calcium fra, så jeg overvejer om jeg skal tage tilskud.

Hvad gør I?

Skal lige siges at jeg ikke tager tilskud som den lette udvej, jeg er bare ikke så god til at spise varieret og efter jeg er blevet gravid spiser jeg generelt mindre fordi jeg ikke har den store lyst til mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Flowers

Miss BananaHammock skriver:

Jeg tager gravitamins vitamin, jern og fiske olie, men har læst et sted at får man ikke nok kalk kan man få svage tænder og knogler da babyen tager den den skal bruge. Jeg får slet ikke mælke produkter hver dag, eller de grøntsager man får calcium fra, så jeg overvejer om jeg skal tage tilskud.

Hvad gør I?

Skal lige siges at jeg ikke tager tilskud som den lette udvej, jeg er bare ikke så god til at spise varieret og efter jeg er blevet gravid spiser jeg generelt mindre fordi jeg ikke har den store lyst til mad.

Jeg fandt det her på gravid.dk Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide indtager mindst ½ liter mælkeprodukt om dagen. Hvis ikke, er det nødvendigt med et kalktilskud på 500 mg dagligt gennem hele graviditeten. Kalk er også vigtigt i opbygningen af dine og barnets knogler og tænder.

Anmeld

29. maj 2012

FruK

Jeg tager en almindelig vitaminpille med folsyre, en kalktablet og en fiskeolie hver dag. Ikke jern endnu.

Anmeld

29. maj 2012

babymus77

Jeg har taget alt det der da jeg ik bryder mig om mælk, men kan lide ost osv... Men for en sikkerheds skyld.. Og jern siden uge 10:-)

Anmeld

29. maj 2012

Miss BananaHammock

Tak for svar piger. Må nok hellere afsted efter noget kalk. :-)

Anmeld

29. maj 2012

LR85

Hvad gør I?

Jeg drikker igennemsnit en halv liter mælk om dagen, spister dagligt ost og til tider yoghurt. 

Men hvis jeg ikke gjorde, ville jeg Helt sikkert spise kalktilskud da det er rigtig sundt for en selv og baby

Anmeld

29. maj 2012

Guldimaven

Jeg tager ikke kalk.. Jeg forsikrede min jordemor om at jeg kunne indtage det kalk jeg havde brug for gennem min mad, og det kan jeg.. ( drikker rigtig meget mælk.)

Men kunne læse du ikke får ret meget gennem din mad, så jeg syntes du skal begynde at tage kalk også.

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

Hvad gør I?

JA det gør jeg .. 
For jeg kan ikke li mælk , eller særlig mange mælkeprodukter  

Anmeld

29. maj 2012

lo1986

Jeg er ikke den store mælkefan (drikker stort set aldrig mælk), og tog også kalktilskud i min sidste graviditet - denne gang vil jeg dog ikke, da jeg har læst så mange dårlige ting om kalkpiller efterhånden (prøv at google det).

Jeg siger i stedet til mig selv at jeg skal drikke mælk som gravid, skal spise lidt ost og så videre, for at f noget kalk.

Anmeld

30. maj 2012

Kruse90

Jeg tog kalk for en sikkerhedsskyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.