Angst - måske gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg stoppede med p-pillerne for en måned siden, og er måske allerede nu gravid. Jeg skulle have haft min mens. i går, men har ikke fået den. Derudover har jeg ekstrem ømme og hævede bryster, og føler næsten de brænder. Jeg tog en graviditetstest i går, som dog var negativ.

Jeg har taget p-piller de sidste 10 år, og har hørt at man kan få ømme bryster og ureglmæssige mens. efter P-pille stop, så ved ikke om det bare kan være det.

Selvom det var planlagt at stoppe på p-piller er jeg blevet utrolig angst for at være gravid. Jeg har stort set ikke sovet de sidste 5 nætter, pga. nervøsitet. Jeg ryster, hyperventilerer og kan ikke få vejeret. Jeg kaster op, men tror mere det er pga. af nervøsiteten end graviditeten. Er bange for at jeg er ved at udvilke en form for depression eller angst. Jeg kan ikke beskrive hvad jeg er bange for.

Min kæreste forstår mig slet ikke, og er faktsik deciseret sur på mig over at jeg har fortrudt graviditeten.  Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvis jeg vil have angst de næste 9 måneder kan jeg slet ikke overskue graviditeten. Men bryder mig heller ikke om ideen om abort, da jeg tror jeg vil fotryde senere..

Hvad skal jeg gøre? Jeg er så fortvivlet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

pemiro

Jeg tror ikke du er gravid..
Jeg tror du er så nervøs over at være gravid, at kroppen laver numre med dig, det er den verdensmester til..
Du testede negativt igår, så jeg tror ikke du har noget at frygte.. Se du hellere at få slappet af i kroppen, så skal din mens nok dukke op igen..

Anmeld

29. maj 2012

Annana89

Ring til din egen læge og få en tid så du kan få af/bekræftet graviditeten! Er du gravid så tænker jeg du kan fortælle lægen hvordan du har det med det og så evt. Få en hendvisning til en professionel der kan hjælpe dig med der psykiske!

Tror desuden det er normalt at få en form for angst overgraviditeten i starten. Det hele er så vildt og ens liv skal til at ændre sig 180grader. Jeg fik selv sårn alle de tanker med om det nu var det rigtige osv. Selvom vi havde snakket om PB i nogle år. Det gik så over for mig, men kunne lyde til at du måske godt kunne bruge hjælp til at få tankerne på plads?!

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar.. Jeg håber at det bare er kroppen som narer mig. Men har hørt at nogle kvinder først kan teste positiv senere i graviditeten, og er bange for jeg er en af dem...

Hvordan var jeres bryster efter p-pille stop? Voksede de?

Anmeld

29. maj 2012

Annana89

Anonym skriver:

Mange tak for jeres svar.. Jeg håber at det bare er kroppen som narer mig. Men har hørt at nogle kvinder først kan teste positiv senere i graviditeten, og er bange for jeg er en af dem...

Hvordan var jeres bryster efter p-pille stop? Voksede de?

Ja det er vidst rigtig nok! Ved dog ikke hvor hyppigt det forekommer. Jeg testede også helt ekstremt svagt posetiv selvom jeg var gået nogle dage over tid. Men din læge vil nok meget bedre kunne give dig 100% vished!

Mine bryster var ikke vokset umiddelbart synligt men jeg havde ret spændte og ømme brystvorter!

Anmeld

29. maj 2012

metski83

Anonym skriver:

Hej,

Jeg stoppede med p-pillerne for en måned siden, og er måske allerede nu gravid. Jeg skulle have haft min mens. i går, men har ikke fået den. Derudover har jeg ekstrem ømme og hævede bryster, og føler næsten de brænder. Jeg tog en graviditetstest i går, som dog var negativ.

Jeg har taget p-piller de sidste 10 år, og har hørt at man kan få ømme bryster og ureglmæssige mens. efter P-pille stop, så ved ikke om det bare kan være det.

Selvom det var planlagt at stoppe på p-piller er jeg blevet utrolig angst for at være gravid. Jeg har stort set ikke sovet de sidste 5 nætter, pga. nervøsitet. Jeg ryster, hyperventilerer og kan ikke få vejeret. Jeg kaster op, men tror mere det er pga. af nervøsiteten end graviditeten. Er bange for at jeg er ved at udvilke en form for depression eller angst. Jeg kan ikke beskrive hvad jeg er bange for.

Min kæreste forstår mig slet ikke, og er faktsik deciseret sur på mig over at jeg har fortrudt graviditeten.  Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvis jeg vil have angst de næste 9 måneder kan jeg slet ikke overskue graviditeten. Men bryder mig heller ikke om ideen om abort, da jeg tror jeg vil fotryde senere..

Jeg har også spist p piller i 10 år. Da jeg stoppede blev min mens meget uregelmæssig. Den kom dog, men der kunne godt gå 5 uger imellem. 

Jeg har haft masser graviditets symptomer hver eneste måned, men hver eneste gang, desværre uden resultat. 

Ømme bryster har jeg op til mens, men det havde jeg aldrig på p piller. 

Anmeld

29. maj 2012

FruK

Det kan sagtens være din krop der snyder dig.

Det lyder til at projektet ikke var helt gennemtænkt. Jeg kan godt forstå, at din kæreste er sur/skuffet, når nu I havde snakket om, at I var klar.

I må have en snak om, hvordan du har det, og hvad I nu skal.

Håber at du ikke er gravid denne gang, så I lige kan få redt tingene ud.

Anmeld

29. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Hej,

Mon ikke du skulle starte på p piller igen, når du reagerer sådan?

Det virker til du ikke er klar alligevel

Anmeld

29. maj 2012

fairlady

jeg tror nu også det er meget naturlig at reagere med lidt angst første gang man bliver gravid. Men selvfølgelig skal du have prof hjælp, når du reagere forholdvis voldsomt. Måske din kæreste skulle tage med til en psyk, så han bedre kan forstå dig.

Det kan være svært at forstå hvad der sker inde i andre folks hoveder nogle gange. Nogle gange kan det endda være svært at forstå det selv. Så er det rart at der er nogle "udefra" som måske er bedre til at se problemet, der kan hjælpe.

Pøj pøj med det

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar...

Det er noget vi har snakket om i lang tid få en baby, vi har været kærester i 9 år, og har begge alderen til at få børn. Så det kommer også bag på mig, at jeg reagerer sådan!

Men jeg har været til læge nu, hvor jeg fik taget en test som var negativ. Derudover fik jeg taget en blodprøve, som jeg får svar på i morgen...

Planen er at starte på p-pille igen, og vente med at prøve til jeg er 100 % klar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.