pinligt/intimt spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

MortilElias2010

tithi skriver:

Jeg var meget øm, jeg fik 2 1. grads bristninger, hvoraf den ene blev syet. Jeg var så hævet efter fødslen at jeg ikke kunne tisse, og havde derfor kateter i 4 dage. Et god råd er is-bind! det havde de på sygehuset, det er et vådt bind i en lille pose, og så i fryseren, når bindet så er frosset skal det i en sok (lidt vigtigt, så kulden ikke er direkte på huden) og så ned i trusserne, det tager det værste af smerten, og så fortager hævelsen sig hurtigere. Næste gang jeg skal føde er min fryser fyldt med is-bind

Helt enig! Is-bind er himmelsk! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

MortilElias2010

Jeg husker ikke min bristning, men ved jeg skulle syes efterfølgende og jeg kunne i en uges tid ikke sidde op og amme. MEN ISBIND gjorde underværker og dem dyrkede jeg længe fordi det var super fantastisk, så har måske haft ondt længere end en uge, men de minder er forsvundet i is-tågerne  

Anmeld

29. maj 2012

Muhmi

Hende jeg havde efterfødsel samtale med hun roste mig for min beskrivelse af følelsen dernede efter fødslen for det syntes hun simpelthen var spot on forklaret...

Jeg fortalte hende at når jeg rejste mig, nyste, hostede eller lavede et lille hop så føltes det som om bunden var ved at falde ud af mig... Og at var meget øm og især når man skulle tisse eller gå... NØJ sådan en omgang tis i et frisk kødsår, det er altså bare overhovedet ikke rart! Og især ikke hvis der går lidt betændelse i det..

Det gør ondt og er PISSE ubehageligt og jeg er først blevet mig selv igen for et par måneder siden... Nogle heler selvfølgelig hurtigere end andre, men du kan ligeså godt forberede dig

Anmeld

29. maj 2012

MortilElias2010

Jeg fik verdens bedste råd af min barndomsveninde! 

Når du kan mærke du kun skal tisse, især første gang efter fødslen og de utallige gange efter så tag et brusebad med den temperatur du nu kan håndtere og tis imens. Jeg tænker ikke at man kan blive renere! Jeg gjorde det alle dage efter fødslen, både på sygehuset, i sommerhuset og hjemme. Det er ikke spor uhygiejnisk og så er det tilmed en befrielse. Afføring er der desværre ikke noget at stille op over for, der skal du jo tørres efterfølgende men dup toiletpapiret med kold vand eller hvad du nu syntes, så skærer papiret ikke yderligere i din skede eller i de nye sår. Og bedst af alt vil være at du sprækker naturligt og ikke bliver klippet, da det tager længere om at hele og derudover ikke bruger en oppusteligt pudering til at sidde på, da det får sårene til at gå op da huden strækkes og ikke samles. Det er min erfaring. 

Ønsker Iøvrigt alle kommende mødre en god fødsel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.