åh nej, ikke igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

Kløver

Argh søger gode råd her piger
Vores søn har aldrig sovet igennem, og har generelt kæmpet med at skulle derind 8-10 gange på en nat i perioder, perioder vågnede han få gange, til gengæld, tog det timer at få ham til at falde til ro igen. Har taget en krig bare at fravænne flaske, og er nu nede på en lille natflaske inden han kommer i seng. Han er nu 16 mdr, og har sovet godt i næsten 2 uger, 5 dage i træk nu har han sovet igennem, hvor jeg enkelte gange har skulle ind og give sut og lægge ham ned hvor han sover videre
Vi har en datter på 6 uger, og nu har hun dælme overtaget :s
Hun vil meget gerne ligge hos mig det meste af dagen, og har rigtig svært ved at finde ro om aftenen, det begyndte for en måneds tid siden, og ikke blevet bedre, så tror næppe det er tigerspring længere. Hun vågner kun få gange om natten, til gengæld tager det 2-3 timer hver gang, for at give mad, ren ble og få hende beroliget

Gode råd piger, er ikke nemt at skulle op hver morgen og have min søn afsted, og stå alene med 2 børn, når man ikke får mere end maks 4 timers søvn

Skal tilføjes min søn først kommer i seng mellem 9 og halv 12 hver aften og er jubelfrisk igen mellem halv 6 og kl halv 7.. han får kun 1 middagslur på 2-3 timer som ikke Kan skæres væk

What to do

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Hollybaby

Kunne samsovning ikke være en mulighed, for en periode. Måske storebror har brug for ekstra tryghed, når nu der er kommet en lille ny..

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Hollybaby skriver:

IHuHvaHvadeKunne samsovning ikke være en mulighed, for en periode. Måske storebror har brug for ekstra tryghed, når nu der er kommet en lille ny..

Hvad er Samsovning? Største problem er heldigvis ikke storebror længere, det er mere lillesøster som nu holder mig vågen det meste af natten, og kan desværre ikke gå tidligt i seng pga storebrors sengetider

Anmeld

29. maj 2012

-Sigrid-

Maja84 skriver:

Hvad er Samsovning? Største problem er heldigvis ikke storebror længere, det er mere lillesøster som nu holder mig vågen det meste af natten, og kan desværre ikke gå tidligt i seng pga storebrors sengetider

Samsovning er hvor i sover i samme rum eller samme seng
Men ville Daniel så ikke vække Dina og omvendt?  

Anmeld

29. maj 2012

Kløver

-Sigrid- skriver:

Samsovning er hvor i sover i samme rum eller samme seng
Men ville Daniel så ikke vække Dina og omvendt?  

jo ville slet ikke funke her, de ville både vække hinanden, der er ikke plads i sengen, samtidig har vi ikke plads til en tremmeseng i soveværelset, sammen med vuggen

Anmeld

29. maj 2012

AnneBJ

Svøber I lillesøster? Det var løsningen her, da Felix havde ca. den alder.

Samtidig tænker jeg, at Daniel går sent i seng.. Når han at blive overtræt, så det kan være skyld i hans mange opvågninger?

Svøbning af lillesøster må være mit bedste råd pt., jeg forstår godt det er frustrerende!

Anmeld

29. maj 2012

Kløver

AnneBJ skriver:

Svøber I lillesøster? Det var løsningen her, da Felix havde ca. den alder.

Samtidig tænker jeg, at Daniel går sent i seng.. Når han at blive overtræt, så det kan være skyld i hans mange opvågninger?

Svøbning af lillesøster må være mit bedste råd pt., jeg forstår godt det er frustrerende!

Vores søn er ikke overtræt, har prøvet tidligere sengetider, hvilket gjorde alt værre, han vågnede 8-10 gange hver nat, eller ville ikke sove igen, og var meget pyller i løbet af dagen

Daniel er der nu rimeligt styr på, og har sovet igennem uden at vågne i 7 dage nu

Mangler bare lillepigen kan falde til ro igen når hun får mad om natten.
Hvordan svøber man, har prøvet at vikle ind i dynen inden det blev så varmt uden helt

Anmeld

29. maj 2012

-Sigrid-

Maja84 skriver:

jo ville slet ikke funke her, de ville både vække hinanden, der er ikke plads i sengen, samtidig har vi ikke plads til en tremmeseng i soveværelset, sammen med vuggen

Hmm, øv øv Men nu er der jo styr på Daniel, tillykke!

Og Dina var jo ældre da hun blev født, så mon ikke hun også bliver nemmere, hurtigere 

Anmeld

29. maj 2012

Mille82

Vi har haft 2 med ENORMT dårlig søvn og mange problemer om natten.

Her blev løsningen at vi alle sover sammen, eller helt præcis: jeg har altid holdt på at de skal lære at falde i søvn i deres egne senge, og så når de vågner kommer de ind i vores seng.

Der er små 20 mdr imellem vores, og det virkede super på vores at de sover sammen med os/ mig. De ligger på hver side af mig, og de ligger begge to på hver deres arm, så jeg er radbrækket om morgenen - men jeg har sovet , og ungerne er også friske og veludhvilede

Anmeld

29. maj 2012

AnneBJ

Maja84 skriver:

Vores søn er ikke overtræt, har prøvet tidligere sengetider, hvilket gjorde alt værre, han vågnede 8-10 gange hver nat, eller ville ikke sove igen, og var meget pyller i løbet af dagen

Daniel er der nu rimeligt styr på, og har sovet igennem uden at vågne i 7 dage nu

Mangler bare lillepigen kan falde til ro igen når hun får mad om natten.
Hvordan svøber man, har prøvet at vikle ind i dynen inden det blev så varmt uden helt

Dejligt at det går så fint med Daniel!

Jeg svøbte Felix ved at bruge en dunbabydyne (så bliver det ikke så stramt som hvis det er en fiberdyne). Så lagde jeg ham op mod et hjørne, men skråt, så jeg kunne pakke det "lille" hjørne over ham, og dernæst rulle det "store" stykke hjørne/dyne en omgang rundt ca. Jeg strammede aldrig helt vildt, men han havde begge arme ned langs siden. Det hænder vi stadig gør det, hvis han slet ikke kan finde ro.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.