Indberette omsorgssvigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

AnneBJ

Zeus skriver:

Men, når det foregår anonymt, har du ikke krav på at høre hvad der sker i sagen, om kommunen har taget det seriøst, eller om de 'bare' lader den ligge.. Normalt vil man have den mulighed, og vil kunne kontakte næste instant, såfremt kommunen ikke lever op til sit ansvar, men det ryger altså, lige så snart det er en anonym henvendelse

Nej desværre, med mindre man er juridisk part i sagen (altså far, mor, mynhdighedsperson eller lignende) har man ingen indsigt i sagen efter underretningen, uanset om man opgiver sit navn eller ej.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Zeus

AnneBJ skriver:

Nej desværre, med mindre man er juridisk part i sagen (altså far, mor, mynhdighedsperson eller lignende) har man ingen indsigt i sagen efter underretningen, uanset om man opgiver sit navn eller ej.. 

Jeg tror også jeg har misforstået noget.. Man får en kvittering inden for 6 arbejdsdage, og tror det er den jeg har misforstået..

Men til TS, jeg kan ikke linke herinde, men hvis du går ind på www.stopbornevold.dk, og derefter ind på 'Anmeld vold', så har de en ret udførlig beskrivelse af, hvad du kan gøre

Anmeld

27. maj 2012

AnneBJ

Zeus skriver:

Jeg tror også jeg har misforstået noget.. Man får en kvittering inden for 6 arbejdsdage, og tror det er den jeg har misforstået..

Lige præcis Måske sammenholdt med, at der har været meget kritik af, at man ikke kan få indsigt, og få at vide om der reelt bliver gjort noget. Der var vidst en undersøgelse for et par år siden der viste, at folk generelt undlod at underrette, fordi de ikke havde nogen chance for at vide om det i det hele taget gavnede noget.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.