Indberette omsorgssvigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.347 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. maj 2012

Anonym trådstarter

Ganske simpelt spørgsmål:

Hvem kontakter man hvis man vil indberette omsorgssvigt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ring til borgerservice i den kommune, det drejer sig om- de kan stille dig videre til den rette afdeling

Anmeld

27. maj 2012

Noneother

Ring til din kommune og spørg efter børn/unge afdelingen.

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar, det kunne jo være nogen kunne fortælle hvem man helt konkret skal kontakte.

Har prøvet i borgerservice og hende jeg talte med, kunne ikke svare på det.

Anmeld

27. maj 2012

wamse

prøv at se på din kommunens hjemmeside, og søg efter underretning og ikke indberetning

Anmeld

27. maj 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

mener skam der er noget der hedder børne- og unge omsorgen...

prøv at kigge på din kommunes hjemmeside, der står rigtig mange oplysninger...

Anmeld

27. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

kommunen/borgerservice/politiet/børne-ungeforvaltningen

Anmeld

27. maj 2012

Zeus

Anonym skriver:

Overvej om du vil være anonym eller ej, da du skal undlade at sige dit navn helt fra start, hvis du vil være anonym... Dvs. lige så snart de tager tlf'en, skal du bare sige, at du ikke vil sige dit navn pga anonymiteten.

Og, at personen du anmelder kan bede om aktindsigt, og vil kunne se hvad du har sagt, så sig det evt. i punktform - men altså kun hvis du vil være anonym..

Og ja, det er nok bare at ringe til borgerservice, og så vil de kunne guide dig videre derfra..

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Overvej om du vil være anonym eller ej, da du skal undlade at sige dit navn helt fra start, hvis du vil være anonym... Dvs. lige så snart de tager tlf'en, skal du bare sige, at du ikke vil sige dit navn pga anonymiteten.

Og, at personen du anmelder kan bede om aktindsigt, og vil kunne se hvad du har sagt, så sig det evt. i punktform - men altså kun hvis du vil være anonym..

Og ja, det er nok bare at ringe til borgerservice, og så vil de kunne guide dig videre derfra..

Jeg skal helt sikkert være anonym. Det er en meget ubehagelig person jeg vil anmelde men jeg kan ikke holde ud at være vidne til hvordan vedkommende behandler sit barn mere

Anmeld

27. maj 2012

Zeus

Anonym skriver:

Jeg skal helt sikkert være anonym. Det er en meget ubehagelig person jeg vil anmelde men jeg kan ikke holde ud at være vidne til hvordan vedkommende behandler sit barn mere

Du kan også, når du engang har fundet ud af, hvem det er du skal have fat i, skrive en mail til vedkommende i stedet for.. På den måde har du lettere styring over, hvordan informationerne står, så det står på en måde så det ikke kan komme tilbage til dig.. Opret evt. en email-adresse kun til det ene formål, så du også er sikker på, at dén oplysning heller ikke kan vise at det er dig..

Men, når det foregår anonymt, har du ikke krav på at høre hvad der sker i sagen, om kommunen har taget det seriøst, eller om de 'bare' lader den ligge.. Normalt vil man have den mulighed, og vil kunne kontakte næste instant, såfremt kommunen ikke lever op til sit ansvar, men det ryger altså, lige så snart det er en anonym henvendelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.