Fortæl mig, det bare er en periode...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

MaybeBaby

HeidiØ skriver:

Det er fuldstændig det samme her Mette, sys dog det har aftaget en smule. Kan ikke sige hvor længe det varer, sys det har varet et stykke tid her, men det er IKKE hver aften.
Men enig!! Hatten af for alenemødre!!!

Det er næsten frygteligt at sige, men hvor er jeg glad for jeg ikke er alene! Så nu håber vi bare at det er hurtigt ovre for ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

lycly

MaybeBaby skriver:

Dét giver mening! Men havde hun heller ingen angst omkring sine lure i løbet af dagen?

Nej, der var slet ingen problemer i løbet af dagen. Det var først om aftenen. Og der ville hun bare mærke at vi var der og ikke gik fra hende.

Anmeld

28. maj 2012

MaybeBaby

Kofoed. skriver:

Separations angst eller nogle ting der skal bearbejdes i drømmene, fx varmen.

Vi har altid oplevet det, oftest er sutten nok, men vi må også ty til flasken, heldigvis er det ved at slutte.

Ja, det kan nemlig være mange ting, men hvordan han har været i løbet af dagen også, så er jeg ret sikker på at det er sep. angst

Anmeld

28. maj 2012

MaybeBaby

LuLy skriver:

Nej, der var slet ingen problemer i løbet af dagen. Det var først om aftenen. Og der ville hun bare mærke at vi var der og ikke gik fra hende.

Du er en skat. Tak for svar. Nu kan jeg bedre overskue det.

Anmeld

28. maj 2012

MaybeBaby

Frøken J. skriver:

Det lyder som separationsangst, søde Mette. Vi har lige været igennem det samme, og det endte med Rose sov mellem os i dobbeltsengen i 2 uger. Så gik det over, og nu er hun tilbage til nemt at falde i søvn selv og sove igennem om natten. Jeg ved godt nogen siger at "iiih de skal lære at klare sig selv, og de får dårlige vaner med samsovning", men det er ikke de ting jeg har lært gennem studiet. Det der med at der er mange der prøver at tvinge dem til at være selv i den fase.. Det kan give en grundlæggende mistillid til verden. Og det med de dårlige vaner - Tjah, nu sover hun jo selv igen uden problemer, så det ved jeg nu ikke

Det er ikke SIKKERT det er det, men det lyder bare PRÆCIS som det vi lige har været gennem!

Åh sikke dejligt det er, at få et navn på. Kan mærke at jeg nu er fyldt med nyt overskud, da det ikke betyder at han "bare" har fået en dårlig vane! Med sådan han også har opført sig til tider om dagen, så giver separationsangst SÅ meget mening! Tak

Anmeld

28. maj 2012

LR85

MaybeBaby skriver:

Ja nogle gange, men tror nu at det er fordi, at han ved, at jeg så bare går igen.

Ja og han vil jo have sin mor tæt på sig, gerne hele tiden. 

Synes du skal sætte dig på en stol i nærheden eller ved siden a sengen til han falder i søvn. 

Giv ham den tryghed han har brug for. Det ER en periode, og jeg lover du ikke kommer til a sidde der til han er 5.

Hold ham ikke i hånden, nus eller syng, men bare vær der, så han hele tiden kan se dig. Selvfølgelug vil han blive RIGTIG gal over du 'er så rolig', men når han finder ud af at du ikke går eller 'svigter' ham, vil han med sikkerhed blive bedre, og med tidrn kan du langsomt bevæge dig længere og længere væk. 

Men jeg synes det er vigtigt a vide ham den omsorg og tryghed han kan finde hos dig

Anmeld

28. maj 2012

Kofoed.

MaybeBaby skriver:

Ja, det kan nemlig være mange ting, men hvordan han har været i løbet af dagen også, så er jeg ret sikker på at det er sep. angst

Den har anastasia også og der kunne det være nødigt, at hun lige kunne kravle efter en.

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Vores søn har desværre først nu en rimelig natterutine (16mdr)
Jeres søn er nok bare kommet ind i en kort periode, hvor det kan være sværere at sove ordentligt. Varmen kan sagtens gøre en del. Derudover har han jo lige alderen hvor mange små børn får en periode hvor de er meget mor,far glade, hvor andre ikke dur og hvor de begynder at finde ud af stor verden er, og derfor kan reagere. Ved ikke hvad det hedder men er nok det de andre omtaler som separationsangst, kommer også ofte når de lærer at kravle, men kan sagtens komme før eller efter, nogle mere end andre.
Har du evt prøvet at sidde hos ham til han falder i søvn

Anmeld

28. maj 2012

L&V

MaybeBaby skriver:

Eller fortæl mig fif til hvad I har gjort.
Tristan er 8 mdr. og har altid sovet meget godt om natten. Nu er han tilgengæld begyndt at vågne skrigende eller bare pivende om aftenen. Vi kan for det meste godt putte ham, og han falder i søvn, men så godt 30 min efter vågner han op, halvt vågen og med sutten i munden. Så prøver vi at berolige ham med en hånd på brystet eller ved hovedet. Er han bare pivet og vi så giver ham hans sut og går, så bryder helvedet løs. og når sutter ryger ud i arrigskab så ind igen. Først troede vi at det var pga feberen vi er ved at være færdig med. Men så giver det ikke mening hvorfor det KUN er om aftenen. Hans andre lure i løbet af dagen forløber smertefrie.

De sidste tre aftenener har resulteret i, at vi måtte give ham rn flaske for at få ham til at falde ned, (selvom han altså har fået kartoffelmos lige inden badet, hvorefter han kommer i seng...)og så sover han til næste morgen.
Og han er ikke blevet overstimuleret disse dage, da vi pga høj feber jo bare har været herhjemme og i haven.

Aaargh, fortæl mig I kender til det og hvad gjorde I? Jeg gider ikke at have som i går en 4,5 timers magtkamp hver aften. Og fik jeg lige fortalt at jeg har kørt alenemor-stilen siden feberens (og denne aftenskamps) start i torsdag, da manden har arbejdet nat (han har dog været her til at putte ham kl 19, så alt har været som det plejer.) og nu er han på vej til München for at hente vores nye bil. Og først kommer hjem om små 24 timer.
TAGER SÆTTE HATTEN AF FOR ALENEMØDRE PÅ FULDTID!

/Mette - der for 6. Gang nu vil gå ind til drengen siden kl 19.

Laura er os 8 måneder og på præcis samme måde, det er en periode måske en lidt lang en men det ska nok gå over også tror jeg måske os varmen forstærker det, det gør det i hvert fald her.. Laura har sovet mellem os her de sidste par uger for at vi bare har ku få lidt søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.