En erfaren ægdoner :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

Kløver

SYH skriver:

Hej 

Du skal være over 18 og under 35 år. Derudover må du ikke have haft nogle alvorlige psykiske lidelse, og ej heller i din familie. Selvfølgelig må du heller ikke have nogen kønssygdomme - men det giver vidst sig  selv  Så det vil sige, så længe du er sund er rask, står du i høj kurs 

Hvor tæt i familien snakker vi ang psykisksygdom, og hvad er alvorlig, er det diagnoser som depression, borderline eller? Hvad med fysiske sygdomme, er der krav der ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

SYH

Maja84 skriver:

Hvor tæt i familien snakker vi ang psykisksygdom, og hvad er alvorlig, er det diagnoser som depression, borderline eller? Hvad med fysiske sygdomme, er der krav der ?

Jep - borderline, depression, autisme, skizofreni osv.. Du skal være fit for fight fysisk også. Jeg går dog ikke ud fra det er et problem hvis man bruger briller eksempelvis. Til gengæld bliver man NOGLE steder i det private regi, testet for kromosomfejl og cystisk fibrose. Men det er ikke noget de gør i det offentlige - formentlig fordi disse prøver er yderst dyre. 

Anmeld

31. maj 2012

TTM

Syntes du er super sej!

Har selv haft det oppe til overvejelse, men bliver afskrækket af sprøjterne....

Men hvor meget får man ud af det økonomisk? Eller er det "en god sags tjeneste"? Ikke at det er det vigtigste, men jeg er nysgerrig Hvis du altså må fortælle det?

Anmeld

31. maj 2012

Kløver

SYH skriver:

Jep - borderline, depression, autisme, skizofreni osv.. Du skal være fit for fight fysisk også. Jeg går dog ikke ud fra det er et problem hvis man bruger briller eksempelvis. Til gengæld bliver man NOGLE steder i det private regi, testet for kromosomfejl og cystisk fibrose. Men det er ikke noget de gør i det offentlige - formentlig fordi disse prøver er yderst dyre. 

Min moster har borderline, er det for tæt ? Men kan godt se, helbredsmæssigt jeg nok ikke kunne være ægdoner

Hvor er det dejligt og flot du vil donere. Er der så donernr som med sæd, så man kan udelukke 2 mulige halvsøstre finder sammen og får børn

Anmeld

31. maj 2012

sus73

SYH skriver:

Jeg formoder der er for lang ventetid i Danmark for at få æg, siden du tager til udlandet. Uanset hvad, så ønsker jeg dig held og lykke med det. 

Tak. Jeg tager til udlandet fordi jeg ikke maa modtage aeg herhjemme. Jeg er enlig, og saa er eneste mulig at tage til udlandet, da jeg har brug for baade aeg og saed.

Synes det er godt at du skriver om dine erfaringer, da det skaber stoerre viden og aabenhed omkring det at donere aeg.

- Beklager manglende danske bogstaver, men har gjort et eller andet ved mit tastatur, saa jeg ikke kan skrive de bogstaver!

Anmeld

31. maj 2012

MelikkazMoar

SYH skriver:

Hvis nogle er jer kvinder der sidder derude og søger svar om noget der omhandler dét at være ægdoner, eller andre ting, så vil jeg rigtig gerne prøve at hjælpe med et svar. 

Jeg har doneret 3 gange og skal igen inden længe. 

Det eneste jeg ikke vil svare på er, hvor jeg har doneret og hvornår. 

Håber at kunne hjælpe nogle af jer :-) 

pt er mit eget ønske at donerer æg.. min læge synes jeg skulle tænke vidre over det og komme igen hvis jeg synes det stadig var noget jeg ville..

jeg har en formodning om at jeg ville være god til det, fordi jeg selv er blevet gravid af ingenting..

hvis du kan forklarer mere om hvordan det foregår ?

Anmeld

1. juni 2012

SYH

TTM skriver:

Syntes du er super sej!

Har selv haft det oppe til overvejelse, men bliver afskrækket af sprøjterne....

Men hvor meget får man ud af det økonomisk? Eller er det "en god sags tjeneste"? Ikke at det er det vigtigste, men jeg er nysgerrig Hvis du altså må fortælle det?

Et spørgsmål jeg næsten undrer mig over først kommer nu 

jeg har doneret 2 gange i det offentlige. Her får jeg et engangsbeløb på 500kr,akkurat som sæddoner. Herudover får jeg dækket transporten. Dvs. 2kr per kørte kilometer - så skal vi ikke bare sige det er i en god sags tjeneste  

Flere privatklinikker som jeg har kontaktet, har oplyst mig, at man slet ikke må honerere i det private regi, men ved ikke hvor de har dén oplysning fra! 3. gang jeg donerede fandt jeg en privatklinik som honorerede 500kr per besøg plus tabt arbejdsfortjeneste. Personligt synes jeg også at det er på sin plads. Jeg mener, en sæddoner skal blot lægge et enkelt besøg, oven i købet et behageligt besøg må man gå ud fra, og han får også 500 kr. Så vidt jeg ved, må han donere 1 gang om ugen - så det er ikke helt "fair" stillet op. Denne økonomiske problematik ved jeg, der også bliver diskuteret meget blandt politikkerne.

Om et par dage er jeg klar til en ny omgang, og her er jeg i kontakt med en andenprivatklinik. Her får jeg et gavekort til Illum plus tabt arbejdsfortjeneste. Så det er altså virkelig forskelligt fra sted til sted.

Ang. dét med nåle og sprøjter, så er det kun 1. gang hvor man lige skal overvinde dét med stikke i sig selv - det lover jeg!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.