Åh nej hvor frygteligt
. Ved man hvorfor han døde?
Min bedste veninde mistede sin lille dreng for 2 måneder siden. Hun fik akut svangerskabsforgiftning i uge 25 og de var nødt til at forløse ham. Han levede i 5 dage inden han gav op.
Jeg har haft det virkelig svært med det fordi jeg selv er gravid og har termin om 3 uger. Har haft utrolig dårlig samvittighed over at være gravid og have 2 børn i forvejen når hun nu lige har mistet.
Men vi er kommet utrolig tæt på hinanden efter deres lille dreng døde. Vi snakker åbent om det der er sket og jeg har sagt til hende at hun ikke behøver spørge til min graviditet. Jeg har ikke behov for at fortælle hvor meget han vejer nu, hvor fin han er på skanningerne, hvor meget liv jeg mærker osv osv. Det kan jeg dele med andre veninder og min mand.
Tror bare du skal lade din veninde vide at du er der for hende/dem og at du anerkender deres sorg. Og så lad hende fortælle alt det hun har lyst til. Lad hende vise dig billeder af deres lille dreng hvis hun har behov for det, og vis hende at du interesserer dig og at det gør dig ondt. Tror det er det bedste du kan gøre.
En økonomisk indsamling til begravelsen synes jeg er en sød tanke.
Anmeld