første lægebesøg + ekstra scanning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

VNB

Månsson skriver:

Hvor er det bare nogle vilde billeder Vi var til scanning da jeg var 6uger henne med Laura og der var hun bare en klat Også i løbet af 3uger sker der så meget det er jo helt vildt Stort tillykke med jeres fine reje

tak søde

ja det er helt vildt så meget man allerede kan se! jeg blev også helt overrasket! 

især da den sparkede benene og slog med armene!  

vi var til scanning tidligere i Maj og der kunne man bare se en lille klat også så man kan godt se at de små vokser med raket-fart derinde i den første tid! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
VNB skriver:

hehe præcis vi skyndte os også bare at sige ja-tak

så føles ventetiden til NF jo heller ikke så lang  

Jeg er blevet scanet hver 4 uge siden uge 12 i denne graviditet, pga ssf i sidste graviditet, så vi har også bare nydt at se hende vokse for hver gang. Og det er jo helt vildt hvor meget der sker med baby på få uger! 

Held og lykke med det hele! Vh stine

Anmeld

26. maj 2012

Maja_4000

VNB skriver:

ja når man får den så føler mig sig bare rigtig gravid 

hmm nej jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse... men det havde jeg heller ikke med Viktor - sådan noget at jeg simpelthen bare så dårlig til at mærke 

jeg tror måske mest på en dreng... men det er nok mest fordi at jeg allerede har en dreng..

min kæreste, mor, far, søster og veninde er nærmest helt sikre på at det er en pige... 

så jeg ved det virkelig ikk .. men vi ved det jo om ca 6 uger 

lige meget hvilket køn det er så er der fordele ved begge 1 dreng til - så får Viktor og ham jo virkelig meget ud af hinanden + vi kan genbruge alt tøjet osv, og bliver det en pige - så oplever man at have én af hver  

men for dælen da det er spændende! 

jeg kan næste ikke vente! Kan slet ikke forstå hvordan jeg holdte ventetiden ud helt til fødslen sidste gang  men der var jeg også utrolig nysgerrig til sidst! 

Nemlig .. Så har man det på skrift ! Hehe

Det vil jo helt klart være billigst at få en dreng mere Hehe .. Men det vil også være dejligt at prøve en af hver - Og ellers kan I jo "bare" få en 3. Hehe

Jeg forstår ikke at I kunne vente sidst !! Vi fik det af vide da jeg var 16+ , og dét synes jeg var lang tid at vente

En i min familie er gravid , hun er jm og arbejder på den afdeling hvor hun skal føde .. Hun har fået lavet moderkagebio. og der står i papirerne hvilket køn hun venter , og alligevel kan hun lade være med at gå ind og kigge !  Jeg forstår det slet ikke :b

Anmeld

26. maj 2012

L&V

VNB skriver:

tak søde

ja det er helt vildt så meget man allerede kan se! jeg blev også helt overrasket! 

især da den sparkede benene og slog med armene!  

vi var til scanning tidligere i Maj og der kunne man bare se en lille klat også så man kan godt se at de små vokser med raket-fart derinde i den første tid! 

Ja det er helt vildt som der både sker en masse de første 9måneder i maven også det første år uden for maven.. Det er da os super fedt at i fik billederne så kan man rigtig følge med

Anmeld

26. maj 2012

Mother-love

Så dejligt at høre at det går som det skal og alt er perfekt. Og så er det da bare nogle total nuser billeder. Og ja det er da mega vildt at man kan se så meget. Men det er da bare skønt.

Anmeld

26. maj 2012

VNB

StineW79 skriver:

Jeg er blevet scanet hver 4 uge siden uge 12 i denne graviditet, pga ssf i sidste graviditet, så vi har også bare nydt at se hende vokse for hver gang. Og det er jo helt vildt hvor meget der sker med baby på få uger! 

Held og lykke med det hele! Vh stine

det kan jeg godt forstå at i har været glade for!  

Jeg ville også ønske at vi kunne blive ved med at få scanninger så hyppigt hele graviditeten... meeeen den går nok ikk med mindre vi vil ruinere os selv på det  (og det vil vi ikk  

også held og lykke til dig! 

Anmeld

26. maj 2012

VNB

Maja_4000 skriver:

Nemlig .. Så har man det på skrift ! Hehe

Det vil jo helt klart være billigst at få en dreng mere Hehe .. Men det vil også være dejligt at prøve en af hver - Og ellers kan I jo "bare" få en 3. Hehe

Jeg forstår ikke at I kunne vente sidst !! Vi fik det af vide da jeg var 16+ , og dét synes jeg var lang tid at vente

En i min familie er gravid , hun er jm og arbejder på den afdeling hvor hun skal føde .. Hun har fået lavet moderkagebio. og der står i papirerne hvilket køn hun venter , og alligevel kan hun lade være med at gå ind og kigge !  Jeg forstår det slet ikke :b

okay jeg tager godt nok også hatten af for at hun kan lade være med at snuse lidt!  

Denne her gang er jeg bare også mega utålmodig.. men det var jeg sjovt nok ikke sidste gang.. det var nok fordi at vi havde bestemt os for at sådan skulle det være  

hehe 3??  vi er nu faktisk ret enige om at 2 børn er helt perfekt for os. så jeg er ret sikker på at der ikke kommer en nr 3...  man skal selvfølgelig aldrig sig aldrig.. meeeeeen - jeg tror det ikk  

hvor mange skal i da have???? 

Anmeld

26. maj 2012

ønskebørn74

VNB skriver:

Har idag været til det første graviditets lægebesøg, og har dermed fået den gyldne vandrejournal og alle de andre ting der hører med  

Det er bare en stor dag når man får sin vandre journal Eller det er det ihvertfald for mig Kan huske at jeg havde samme følelse med Viktor. 

Derudover var jeg igår til en ekstra scanning.

Vi var jo til en trygheds scanning tidligere her i Maj, hvor jeg var i 7 uge og der vi så et fint lille foster med blinkende hjerte  men hun havde lidt svært ved at måle den helt præcis den dag, da den var lidt lille, så scannings sygeplejersken tilbød os en ekstra scanning når jeg kom i 9 uge. Og hvem siger nej tak til en ekstra scanning  

så igår så jeg igen vores dejlige lille reje - og den var stadigvæk lige så  skøn som sidst 

Dens hjerte bankede stadig fint derud af og jeg kunne se at den havde 2 arme og 2 ben som den lystigt lå og spjættede med!  Det er SÅ vildt at tænke på at den allerede ligger derinde og bevæger sig nu! Og det var rigtig rigtig tydeligt at se faktisk. Den bøjede og strakte sine små ben, og den baskede med armene. 

sygeplejersken var rigtig god til at vise og forklare, og hun målte den til at være helt perfekt i størrelse iforhold til hvor langt jeg er henne (8+5 igår) så den vokser som den skal  

hun tog 2 billeder af den som jeg fik med hjem.

på det første billede vender den næsen ind mod moderkagen. Man kan se hvordan dens ryg runder, en lille spidse numse, et stort rundt hovede, en tykke mavse og den ene arm og ene ben - fantastisk! især når man tænker på den den kun er 2.5 cm nu her 

på det andet billede ses den forfra. Man kan se hovedet, maven og man kan skimte begge arme og begge ben  og man kan faktisk også se fostersækken som den ligger i (den hvide bue rund om den foroven) 

er vidlt imponeret over det gode billeder og rigtig rigtig glad for dem! 

Nå men jeg ville såmend bare lige dele det med jer allesammen - fordi jeg er så super super super glad!!! 

Rigtig god dag til jer alle 

hvor er det bare en skøn update sødeste!!!

Anmeld

26. maj 2012

VNB

Månsson skriver:

Ja det er helt vildt som der både sker en masse de første 9måneder i maven også det første år uden for maven.. Det er da os super fedt at i fik billederne så kan man rigtig følge med

ja kroppen er virkelig fantastisk...!

hehe så sidder man her i hormunella land og bliver helt sentimental 

og ja det er da rigtig sjovt at have billeder, så den selv kan se sig selv som 2.5 cm stor engang  

Anmeld

26. maj 2012

VNB

michelledam skriver:

Så dejligt at høre at det går som det skal og alt er perfekt. Og så er det da bare nogle total nuser billeder. Og ja det er da mega vildt at man kan se så meget. Men det er da bare skønt.

ja det er virkelig bare så dejligt at vide at alt er helt perfekt med den lille derinde indtil videre 

og billederne af rigtig sjove at have

apropo billeder - hvor er det bare et sødt profil billede af prinsessen!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.