Kræsenhed? (flaske og amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Hvor er det dejligt!

Hvor meget fast føde spiser han efterhånden? Jeg kan ikke helt finde ud af, om vi skal stoppe amningen helt eller vente lidt. Vi har stoppet natamningen, hvilket er super rart, men han bliver stadig ammet lidt skiftevis morgen og aften 

Synes ikke han spiser mere, men jeg kan se på hans bleer at der kommer mere fast føde indenbors

Men jeg ammer stadig ligeså "meget", han spiser ikke så meget af gangen.

Det er jo noget dig og Benjamin skal finde ud af sammen, hvis Benjamin nyder det og du nyder det, så synes jeg ikke at der er nogen grund til at stoppe helt. Og han skal nok sige fra når han ikke er interesseret i babs mere, tror du ikke?

- Jeg synes bare de der morgen/aften hygge amninger er så dejlige  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Synes ikke han spiser mere, men jeg kan se på hans bleer at der kommer mere fast føde indenbors

Men jeg ammer stadig ligeså "meget", han spiser ikke så meget af gangen.

Det er jo noget dig og Benjamin skal finde ud af sammen, hvis Benjamin nyder det og du nyder det, så synes jeg ikke at der er nogen grund til at stoppe helt. Og han skal nok sige fra når han ikke er interesseret i babs mere, tror du ikke?

- Jeg synes bare de der morgen/aften hygge amninger er så dejlige  

Puha bleerne er ikke sjove mere Du skal næsten se Mathias, når han skifter ham   hehe. Stakkels mand 

Jo jeg tænker også, at han vel selv siger til. Jeg føler bare lidt, at jeg burde stå op og give ham havregrød, men det er nemmere og hyggeligere at blive i sengen   Og så plejer han at sove lidt videre, når han har spist.

Anmeld

28. maj 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Puha bleerne er ikke sjove mere Du skal næsten se Mathias, når han skifter ham   hehe. Stakkels mand 

Jo jeg tænker også, at han vel selv siger til. Jeg føler bare lidt, at jeg burde stå op og give ham havregrød, men det er nemmere og hyggeligere at blive i sengen   Og så plejer han at sove lidt videre, når han har spist.

Hahaha Mmm, dejlige bleer  

Ej, sådan har jeg det også! Vi ligger gerne 30-45 minutter og hygger i sengen om morgenen. Og så får Oliver lidt af mit rugbrød til morgenmad

Og har altså hørt et sted at ernæringsmæssigt, kan børnene sagtens leve af bryst til de er 1 år  

Anmeld

28. maj 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hahaha Mmm, dejlige bleer  

Ej, sådan har jeg det også! Vi ligger gerne 30-45 minutter og hygger i sengen om morgenen. Og så får Oliver lidt af mit rugbrød til morgenmad

Og har altså hørt et sted at ernæringsmæssigt, kan børnene sagtens leve af bryst til de er 1 år  

Det er jo det! Måske man bare skal nyde det, så længe det står på

Jeg synes dog det er lidt ironisk, at ammemafiaen (læs: sundhedsplejerskerne) har så travlt med, at vi skal amme, amme og amme. Og når så de nærmer sig et år, så får vi at vide, at nu må vi godt liiiige slappe af med den mælk! Amen altså!

Anmeld

29. maj 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Det er jo det! Måske man bare skal nyde det, så længe det står på

Jeg synes dog det er lidt ironisk, at ammemafiaen (læs: sundhedsplejerskerne) har så travlt med, at vi skal amme, amme og amme. Og når så de nærmer sig et år, så får vi at vide, at nu må vi godt liiiige slappe af med den mælk! Amen altså!

Ja, nyd det

Og ja, da vi havde SP sidst, sagde hun jo også at jeg skulle skære gevaldigt ned i amningerne, jeg nikkede bare og sagde ja. Og da hun var gået var mig og Ulrich enige om at det skulle vi nok gøre, når det passer os

Anmeld

29. maj 2012

Ciss

Ka+Ma=Be skriver:

Ja nu får jeg altså lige gang i snakken, ikk!  

Jeg synes vores unger har nået en alder hvor der sker SÅ mange ting! Så jeg har også mange tanker og spørgsmål, og nu også tid til at spørge

Man har jo tit hørt, at børn der bliver ammet er mindre kræsne. Det kom vi så til at tale om i mødregruppen i går, hvor vi kunne konkludere, at Benjamin er den eneste som er blevet ammet og også er den eneste der spiser alt!

Hvordan hænger det sammen med jeres børn? Er de "kræsne" ind til nu? (hvis man da kan kalde dem det)

Jeg tror, det afhænger mere af personlighed og fysiske forhold hos barnet end om det er flaske- eller amme-barn.

Begge mine har stort set fået flaske. Og begge har været altædende.

Min søns ven blev ammet, og han er virkelig kræsen. Men han sled længe med at spise mad med klumper/maden kom op igen osv, så jeg tror, at han pga de fysiske forhold omkring spisningen fik et lidt skævt forhold til det der med mad. Og så er der jo nogen børn som er mere forsigtige end andre, når det gælder at putte noget nyt i munden, nogen er småspiste fra naturens side men skyder alligevel i vejret osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.