Kræsenhed? (flaske og amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er dit barn "kræsent"? Og er det blevet ammet eller fået flaske?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.065 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. maj 2012

Ka+Ma=Be

Ja nu får jeg altså lige gang i snakken, ikk!  

Jeg synes vores unger har nået en alder hvor der sker SÅ mange ting! Så jeg har også mange tanker og spørgsmål, og nu også tid til at spørge

Man har jo tit hørt, at børn der bliver ammet er mindre kræsne. Det kom vi så til at tale om i mødregruppen i går, hvor vi kunne konkludere, at Benjamin er den eneste som er blevet ammet og også er den eneste der spiser alt!

Hvordan hænger det sammen med jeres børn? Er de "kræsne" ind til nu? (hvis man da kan kalde dem det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

TrineMine86

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg synes vores unger har nået en alder hvor der sker SÅ mange ting! Så jeg har også mange tanker og spørgsmål, og nu også tid til at spørge

Man har jo tit hørt, at børn der bliver ammet er mindre kræsne. Det kom vi så til at tale om i mødregruppen i går, hvor vi kunne konkludere, at Benjamin er den eneste som er blevet ammet og også er den eneste der spiser alt!

Hvordan hænger det sammen med jeres børn? Er de "kræsne" ind til nu? (hvis man da kan kalde dem det)

Magnus er utrolig glad for mad og spiser alt hvad der bliver serveret for ham  han er fået flaske siden han var 2 uger gammel.. tror ikke det har noget at gøre med om man bliver ammet eller får flaske, kender flere der er blevet ammet og som er super kræsne og omvendt

Anmeld

25. maj 2012

Ka+Ma=Be

TrineMine86 skriver:

Magnus er utrolig glad for mad og spiser alt hvad der bliver serveret for ham  han er fået flaske siden han var 2 uger gammel.. tror ikke det har noget at gøre med om man bliver ammet eller får flaske, kender flere der er blevet ammet og som er super kræsne og omvendt

Dejligt at høre Jeg er super glad for, at Benjamin spiser alt. Det gør det hele lidt nemmere. 

Jeg tror heller ikke nødvendigvis, at man bliver kræsen af at få flaske, men jeg kan godt se logikken i, at smagen af mælken varrierer, når man bliver ammet

Anmeld

25. maj 2012

TrineMine86

Ka+Ma=Be skriver:

Dejligt at høre Jeg er super glad for, at Benjamin spiser alt. Det gør det hele lidt nemmere. 

Jeg tror heller ikke nødvendigvis, at man bliver kræsen af at få flaske, men jeg kan godt se logikken i, at smagen af mælken varrierer, når man bliver ammet

ja det lyder selvfølgelig logisk  men det er sådan at både børn og voksne faktisk skal smage på noget 8 gange, for man vænner sig til smagen af noget nyt - så hvis der er noget de ikke er så vilde med, så skal man bare blive ved med at tilbyde  

synes nu bare ikke det passer så godt på Magnus, han ser ud til at kan spise alt i 1. forsøg hehe

Anmeld

25. maj 2012

maryjane

Karla har fået flaske fra hun var ca en måned. Hun æder alt vi serverer for hende, indtil videre. Det er kun rugbrødet der ikke altid er lige spændende

Anmeld

25. maj 2012

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Altså William blev jo faktisk ammet til han var 4 mdr - derefter mme, hvor han reelt begyndte at ta ORDENLIGT på! .. han er sleeeet ikke kræsen.. spiser alt, men er desværre ofte ikke særligt begejstret for rugbrød.. (måske det er fordi der lige skal arbejdes lidt ekstra for at spise det?) .. men liiiige pt sys jeg han er lidt svær mht til spisning. ALT distraherer ham bare. Men han er simpelthen midt i verdens kritiske 37 ugers krise hehe!

Anmeld

26. maj 2012

RiUL

Oliver er heller  ikke kræsen Og han bliver jo stadig ammet  

Har også hørt at det hænger sådan sammen, men ved ikke om det er tilfældigt  

Anmeld

28. maj 2012

Ka+Ma=Be

Det er super dejligt Det er lidt nemmere med børn der spiser det hele. Der er i hvert fald nolge af pigerne fra mødregruppen der kæmper med maden 

TrineMine86 skriver:

ja det lyder selvfølgelig logisk  men det er sådan at både børn og voksne faktisk skal smage på noget 8 gange, for man vænner sig til smagen af noget nyt - så hvis der er noget de ikke er så vilde med, så skal man bare blive ved med at tilbyde  

synes nu bare ikke det passer så godt på Magnus, han ser ud til at kan spise alt i 1. forsøg hehe

Anmeld

28. maj 2012

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Altså William blev jo faktisk ammet til han var 4 mdr - derefter mme, hvor han reelt begyndte at ta ORDENLIGT på! .. han er sleeeet ikke kræsen.. spiser alt, men er desværre ofte ikke særligt begejstret for rugbrød.. (måske det er fordi der lige skal arbejdes lidt ekstra for at spise det?) .. men liiiige pt sys jeg han er lidt svær mht til spisning. ALT distraherer ham bare. Men han er simpelthen midt i verdens kritiske 37 ugers krise hehe!

Oh yeah, det kender vi godt Der skal heller ikke meget til at distrahere Benjamin når han spiser. Hvis ikke han sidder i en højstol er det næsten umuligt at "fodre" ham! hehe

JA 37 ugers springer har også været ret vildt her!

Anmeld

28. maj 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Oliver er heller  ikke kræsen Og han bliver jo stadig ammet  

Har også hørt at det hænger sådan sammen, men ved ikke om det er tilfældigt  

Hvor er det dejligt!

Hvor meget fast føde spiser han efterhånden? Jeg kan ikke helt finde ud af, om vi skal stoppe amningen helt eller vente lidt. Vi har stoppet natamningen, hvilket er super rart, men han bliver stadig ammet lidt skiftevis morgen og aften 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.